مشخصات Microsoft Lumia 950 ،Lumia 950 XL و Lumia 550 اینجا بخوانید - تکفارس 
مشخصات Microsoft Lumia 950 ،Lumia 950 XL و Lumia 550 اینجا بخوانید - تکفارس 

مشخصات Microsoft Lumia 950 ،Lumia 950 XL و Lumia 550 اینجا بخوانید

امیرحسین
۳ مهر ۱۳۹۴ - 23:51
مشخصات Microsoft Lumia 950 ،Lumia 950 XL و Lumia 550 اینجا بخوانید - تکفارس 

همانگونه که ‌می‌دانید، چندی دیگر شرکت مایکروسافت از سه اسمارت‌ فون جدید خود رونمایی خواهد کرد. هر سه این گجت‌ها از ویندوز ۱۰ موبایل بهرمند هستند و همین مسئله، آن‌ها را تبدیل به اولین دستگاه‌هایی می‌گرداند که با این سیستم‌عامل عرضه خواهند شد. با در ادامه مطلب همراه باشید.شرکت مایکروسافت قصد دارد تا Microsoft Lumia 950, Lumia 950 XL و Lumia 550 را در کنار Microsoft Band 2 و Microsoft Surface Pro 4 طی مراسمی در روز ۶ اکتبر واقع در نیویورک سیتی به همگان معرفی نماید.

بر اساس اخباری که پیش‌تر منتشر شده بود؛ شاه‌ماهی مایکروسافت، Lumia 950 XL پرچم‏دار آینده این شرکت خواهد بود. صفحه نمایش این گوشی ۵.۷ اینچی با تراکم پیکسلی QHD خواهد بود. Qualcomm Snapdragon 810 SoC به مهمانی پردازنده این دستگاه دعوت گردیده است. ۳۲ گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا و باتری ۳۳۰۰ میلی آمپری از دیگر مشخصات این گجت ویندوزی می‌باشند. همچنین، شما قادر هستید این دستگاه را به وسیله Qi وایرس شارژینگ و Qualcomm QuickCharge شارژ کنید.

Lumia 950 XL دارای دوربین اصلی ۲۰ مگاپیکسلی Pure View با سه فلش LED می‌باشد. ضمن اینکه دوربین جلوی این دستگاه نیز ۵ مگاپیکسلی خواهد بود. شایان ذکر است که این دستگاه از USB-C نیز پشتیبانی می‌کند.

اما می‌رسیم به دومین فرزند این خانواده؛ Microsoft Lumia 950 دارای نمایشگر ۵.۲ اینچی QHD خواهد بود. مانند برادر بزرگتر خود، Microsoft Lumia 950 نیز از Qualcomm Snapdragon 808 پذیرایی می‌کند. اما باتری این دستگاه یکی و حتی تنها نقطه ضعف Lumia 950 در برابر Lumia 950 XL باشد. زیرا غیر از باتری ۳۰۰۰ میلی آمپری، تمامی مشخصات این دو دستگاه یکسان است.

هردو دستگاه Lumia 950 XL و Lumia 950 از Windows 10 Continuum پشتیبانی خواهند کرد و کاربران قادر به اتصال موبایل خود به مانیتورهای بزرگتر نیز خواهند بود.

هرچه قدر Lumia 950 و Lumia 950 XL فرزندان خلف مایکروسافت بودند؛ Microsoft Lumia 550 یارای رقابت را از این شرکت ربوده است. این گجت ویندوزی و البته به صرفه، دارای صفحه نمایش ۵ اینچی HD و یکی از پردازندگان سری اسنپ‌دارگون شرکت کوالکام خواهد بود که نام آن ذکر نشده است. ضمن اینکه دقت پردازش اطلاعات پردازنده ۴ هسته‌ای این اسمارت فون نیز ۱ گیگاهرتز خواهد بود. یک گیگابایت رم و ۸ گیگابایت حافظه داخلی قابل ارتقا جزئی از دیگر مشخصات این دستگاه می‌باشند.

باقی مشخصات این دستگاه نیز چنگی به دل نمی‌زند. دوربین اصلی ۵ مگاپیکسلی و دوربین جلوی دو مگاپیکسلی زوج دوربین این دستگاه هستند. فلش LED شما را در ضبط تصاویر بهتر یاری خواهد رساند. باتری Microsoft Lumia 550 نیز ۱۹۰۵ میلی‌آمپری ذکر شده است.

به هرحال، ۶ اکتبر روز شلوغی برای شرکت مایکروسافت خواهد بود. ما نیز با پوشش این مراسم شما از این موضوع که شما از تمامی اتفاقات مطلع خواهید شد، مطمئن خواهیم شد. پس با ما همراه باشید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.