Meizu 5 Pro معرفی شد | طراحی فلزی زیبا در کنار قوی‌ترین پردازنده Exynos - تکفارس 
Meizu 5 Pro معرفی شد | طراحی فلزی زیبا در کنار قوی‌ترین پردازنده Exynos - تکفارس 

Meizu 5 Pro معرفی شد | طراحی فلزی زیبا در کنار قوی‌ترین پردازنده Exynos

وحید درگایی
۱ مهر ۱۳۹۴ - 13:23
Meizu 5 Pro معرفی شد | طراحی فلزی زیبا در کنار قوی‌ترین پردازنده Exynos - تکفارس 

همین چند دقیقه پیش بود که Meizu 5 Pro به صورت رسمی معرفی شد و لقب قدرتمند ترین و گران قیمت ترین دستگاه تاریخ شرکت میزو را به خودش اختصاص داد.

میزو قرار است مقصد اصلی اش را چین انتخاب کند ولی این به این معنا نیست که در کشور های دیگر نتوانیم آن را پیدا کنیم. همانطور که از لقب Pro آن پیداست، این دستگاه قرار است با مشخصات خارق العاده ای راهی بازار شود. این اسمارتفون با پردازنده Exynos 7420 که بر روی آن قرار گرفته قطعا می تواند حرفی برای گفتن داشته باشد چرا که پیشتر ازین پردازنده در Galaxy S6 و Note 5 نیز استفاده شده بود و نشان داد که یکی از بهترین چیپست های موجود در بازار است.

میزو در کیفیت ساخت نیز قدم بسیار بزرگی را برداشته است. شاید خیلی ها در نگاه اول به یاد طراحی آیفون بیوفتند ولی ما آن را یک طراحی جدید می نامیم. استفاده از بدنه فلزی، برش های زیبا و به طور کلی طراحی یکنواخت و دلپذیر این دستگاه را می توان از نقاط قوت این دستگاه تلقی کرد.

5

6

3

2

1

در ابتدا بگذارید نگاهی اجمالی به مشخصات این دستگاه بیاندازیم.

Platform: Android 5.1 Lollipop with Flyme 5
Display: ۵.۷-inch Super AMOLED 2.5D screen with a resolution of 1080 x 1920 pixels
SoC: Samsung Exynos 7420 (14nm FinFET) with Mali T760 MP8
RAM: ۳GB/4GB LPDDR4
Cameras: ۲۱-megapixel main cam, 5-megapixel front camera
Internal storage: ۳۲GB, UFS 2.0

در زمینه اتصالات اینترنتی این دستگاه، میزو پرو از یک ۴G+ استفاده می کند که اجازه انتقال داده در سطح اینترنت را تا سرعت ۳۰۰ مگابایت بر ثانیه را به کاربرش می دهد. البته این اتصال باید تست شود تا از قدرت آن مطمئن شد ولی تا به اینجا همگی در حد مشخصات این دستگاه هستند.

به شکل شگفت آوری، میزو ۵ پرو توانسته امتیاز ۷۵۰۰۰ را در انتوتو به ثبت برساند که خودش را تبدیل به  یکی از قدرتمند ترین های بازار می کند. البته لازم به ذکر است که این دستگاه با کانکتور USB C می آید که اجازه شارژ دستگاه تا ۶۵% در ۳۰ دقیقه را می دهد که یکی از کاربردی ترین مشخصه های این دستگاه به شمار می رود.

دوربین و عکاسی

میزو با استفاده از سنسور سونی یعنی Sony IMX230 از همان ابتدا خواسته اعتماد خریداران را جلب کند که وقتی هم از آن استفاده کردند به هیچ عنوان از آن ناامید نشوند. این دوربین کیفیت ۲۱ مگاپیکسلی را به ما ارائه می دهد و در کنار آن میزو از تکنولوژی جدید ISP نیز استفاده می کند.

این دوربین توانایی زوم بسیار سریع را تنها در ۰.۱۷ ثانیه دارد که این نیز به لطف تکنولوژی Phase Detection به کار رفته در سنسور این این دوربین است. در کنار این قابلیت جذاب، مشخصه جذاب تری نیز قرار داده شده است و آن نیز توانایی ضبط فیلم با کیفیت ۴K آن هم با فریم ریت ۱۲۰ است که در نوع خود بسیار جالب است و میزو را به اولین شرکتی تبدیل می کند که این قابلیت را برای استفاده کاربران قرار داده است.

صدای Hi-Fi

این دستگاه، دومین اسمارتفون شرکت میزو بعد از MX4 Pro است که از تکنولوژی  High Fidelity استفاده می کند. اگر بخواهیم دقیق تر به این مشخصه نگاه کنیم باید بگوییم که، میزو این تکنولوژی را در نسل دوم خودش و پیشرفته ترش بر میزو ۵ پرو قرار داده و از OPA1612 headphone amplifier در قسمت هدفون آن استفاده کرده است ولی به طور کلی برای مشخص شدن کیفیت کار این قابلیت باید منتظر اولین نقد و بررسی این دستگاه باشیم. در کنار این ها، میزو ، هندزفری های جدیدش را نیز برای میزو معرفی کرده که با قیمت ۳۲ دلار به فروش می رسند.

Flyme 5

این اسمارتفون جدید، همانطور که لقب جدید بودن را به دوش می کشد موظف است از در همه ی قسمت ها و جزئیات جدید باشد. بر روی میزو ۵ پرو نسخه ۵ فلایم قرار گرفته است که جدید ترین پوسته مخصوص شرکت میزو برای اندروید به شمار می رود. فلایم یک رابط کاربری جدید به شمار می آید که در آن آیکون ها همگی کمی بیش از حد بزرگ هستند و نسخه ۵ آن جدید ترین نسخه این رابط کاربری به شمار می رود که در آن جهت یابی و گردش بین منو ها بسیار راحت تر و لذت بخش تر شده است و در کنار آن کل کارکرد روان تر شده است.

البته تغییرات چشمگیر تری نیز وجود داشتند که در اینجا به آن ها اشاره می کنیم: قابلیت آسان سوایپ کردن بین برنامه ها و نسخه اصلاح مولتی تسکینگ این دستگاه که حالا با نسخه خود گوگل جا به جا شده از مشخصه های بارز این پوسته به شمار می روند. بسیاری از اپلیکیشن های مهم مانند دوربین نیز شکل و شمایل شان تغییر یافته است.

نکته ای که میزو به آن افتخار می کند، سریع کردن اجرا و لود برنامه ها در فلایم ۵ است. این کمپانی در مراسم رو نمایی سرعت اجرای اپلیکیشن ها را در مقایسه با بزرگترین رقیبش در بازار چین یعنی Xiaomi و MIUI نشان داد و قدرت پوسته اش را به رخ آن کشید. همچنین از نکات دیگری که میزو خیلی رو آن مانوور داد پیشرفت فلایم ۵ نسبت به نسخه قبلی آن یعنی فلایم ۴.۵ بود.

فلایم ۵ از ۱۲ نوامبر به صورت رسمی منتشر می شود ولی نسخه بتا کمی زودتر در دسترس عموم قرار خواهد گرفت و میزو با فلایم جدیدش در روز ۱۵ نوامبر برای فروش آماده خواهد شد.

قیمت و تاریخ انتشار

روز انتشار میزو ۵ پرو ۱۲ اکتبر خواهد بود و در زیر قیمت های میزو های متفاوت را مشاهده می کنید:

 

  • ۲۸۰۰ yuan ($439) for 32GB of internal storage/۳GB of RAM version
  • ۳۱۰۰ yuan ($486) for 64GB of internal storage/4GB of RAM model

از میزو ۵ پرو خوشتان آمد؟ چه نکاتی نظرتان را درباره این گوشی جلب کرد؟

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.