رز طلایی | نقد و بررسی iPhone 6S - تکفارس 
رز طلایی | نقد و بررسی iPhone 6S - تکفارس 

رز طلایی | نقد و بررسی iPhone 6S

یاشار فتحعلی زاده
۲ مهر ۱۳۹۴ - 01:13
رز طلایی | نقد و بررسی iPhone 6S - تکفارس 

درود بر شما. در این مقاله می خواهیم نگاهی به گوشی جدید اپل یعنی گوشی هوشمند آیفون ۶اس انداخته و این گوشی زیبا را نقد و بررسی کنیم. پس از برگزاری کنفرانس خبری اپل و پوشش زنده آن توسط تکفارس، مقاله ای تهیه شد، تا هر آنچه که می خواستید در مورد گوشی های تازه معرفی شده آیفون ۶اس و ۶اس پلاس بدانید را در اختیار شما قرار دهیم. حالا وقت آن رسیده تا مقاله ای برای نقد و بررسی این گوشی ها برای شما عزیزان تهیه کنیم. باید بگویم که بالاخره گوشی آیفون ۶اس نیز به دست منتقدین رسیده تا مقاله های نقد و بررسی آن ها فضای مجازی را پر کند و به مشتریان مزیت ها و نقاط ضعف گوشی را بگویند. اگر شما نیز قصد خرید این گوشی گران قیمت را دارید و یا می خواهید اطلاعاتی را در مورد این گوشی به دست آورید، به شما توصیه می کنم که مقاله ما را از دست ندهید، تا هر آن چه که می خواهید در مورد این گوشی بدانید را به شما بگوییم. با ما همراه باشید تا ادامه نقد و بررسی گوشی آیفون ۶اس را بخوانید.

پس از مدت ها انتظار، بالاخره گوشی جدید اپل به دستمان رسیده و می توان نگاهی به لمس سه بعدی آن انداخت. قابلیت لمس سه بعدی، تجربه استفاده از گوشی را فوق العاده کرده است و باید گفت گوشی به خوبی از پس همه وظایف خود بر می آید، اما با ظاهری که از ۲۰۱۴ تغییر نکرده و اپل در ساخت گوشی همان سنت قدیمی S را دنبال کرده است. سنتی که مطابق با آن، از ظاهر مدل گوشی قبلی استفاده می شود، اما گوشی جدید دارای مشخصات فنی قوی تر بوده و در آن از تکنولوژی های جدید استفاده می شود. گوشی آیفون ۶اس نیز از این قاعده مستثنی نیست و ظاهر آن شبیه گوشی آیفون ۶ می باشد، اما اشتباه نکنید، از نظر سخت افزاری تفاوت های زیادی میان این دو گوشی می توان شمرد. ابتدا با هم نگاهی به مشخصات سخت افزاری این گوشی زیبا می اندازیم و سپس قسمت های مختلف سخت افزاری و نرم افزاری این گوشی را در هر بخش مورد نقد قرار می دهیم.

مشخصات سخت افزاری آیفون ۶اس

پردازندهاپل A9 به همراه کمک پردازنده M9
رم۲ گیگابایت
سایز صفحه نمایش۴.۷ اینچ
رزولوشن صفحه نمایش۱,۳۳۴ در ۷۵۰ دارای ۳۲۶ppi
مدل صفحه نمایشIPS
دوربین جلو۵ مگاپیکسل
دوربین عقب۱۲ مگاپیکسل به همراه فوکوس خودکار
فلشدوئل ال ای دی
آیا GPS دارد؟بله
آیا قطبنما دارد؟بله
میزان فضای ذخیره داخلی۱۶/۶۴/۱۲۸ گیگابایت
آیا قابلیت اتصال کارت حافظه دارد؟خیر
وای-فای۸۰۲.۱۱ac
بلوتوثبلوتوث ۴.۱ LE, A2DP
NFCبله (البته فقط برای Apple Pay)
دیتا بی-سیم۴G
ابعاد۱۳۸ در ۶۷ در ۷.۱ میلیمتر
وزن۱۴۳ گرم
سیستم عاملiOS 9
سایز باتری۱,۷۱۵mAh

شاید در نگاه اول که گوشی را ببینید، آن را با یک دوربین آیفون ۶ اشتباه بگیرید، اما باید بگویم که این گوشی از نظر ظاهری شاید شبیه آیفون ۶ باشد، اما از نظر سخت افزاری با تغییرات اساسی رو به رو شده است. تغییراتی که باید به خاطر آن ها اپل را ستود. البته ایراداتی هم می توان گرفت. از همین ابتدا باید بگویم که با یک گوشی طرف هستیم که نمرات بالایی از منتقدین گرفته است. یکی از ایرادات اساسی که می توان گرفت قیمت بالای این گوشی می باشد، یعنی اگر بخواهیم با پرچمداران دیگر کمپانی ها گوشی آیفون ۶اس را مقایسه کنیم، قیمت گوشی جدید اپل بالاتر می باشد. برای مثال گوشی گلکسی اس۶ ارزان تر از آیفون ۶اس می باشد و کافی است که به مشخصات فنی نگاهی بیاندازید تا بالاتر بودن ظرفیت باتری و یا رزولوشن دوربین اصلی دلیلی باشد تا میان خرید گوشی ها دو دل شوید. البته یک خبر خوب که برای شما داریم، می خواهیم در مقاله های مختلف پرچم داران کمپانی های مختلف را با یک دیگر مقایسه کنیم، پس منتظر مقاله های ما باشید.

iphone-6s-plus-clean-2-7.0

طراحی

همانطور که قبلا گفته بودیم، گوشی هوشمند آیفون ۶اس شباهت زیادی از نظر ظاهری و طراحی به مدل سال قبل آیفون ۶ دارد. البته چند تفاوت وجود دارد که با هم نگاهی به آن ها خواهیم انداخت. قاب گوشی ضخیم تر شده است، ولی وقتی گوشی را از کناره ها نگاه کنید، تقریبا مانند هم هستند و نمی توان تفاوت را تشخیص داد. جالب است بدانید که قاب گوشی آیفون ۶ را در آیفون ۶اس تست کردیم و کاملا اندازه بود و به جز علامت S که در پشت گوشی قرار دارد، به سختی می شد تشخیص داد، که آیفون جدید در دستان شماست.

1از طرفی اگر بخواهیم آیفون ۶اس را با مدل قبلی S یعنی iPhone 5S یا به فارسی آیفون ۵اس مقایسه کنیم، باید گفت که این طراحی کاملا از آیفون ۵اس متفاوت می باشد و اگر یک آیفون ۵اس دارید و می خواهیم مدل جدید آیفون ۶اس را خریداری کنید، به شما می گوییم که باید منتظر تغییرات زیادی باشید. وقتی گوشی را در دستان خود می گیرید، قاب متالیک آن واقعا حس خوبی به شما می دهد. البته اگر گوشی آیفون ۶ داشته باشید، این حس را قبلا تجربه کرده اید. یگی از مسائلی که اپل بر روی پافشاری می کرد، این بود که آیفون ۶اس از آلومینیوم سری ۷۰۰۰ ساخته شده است، که قوی ترین گوشی آیفونی می باشد، که توسط اپل ساخته شده است. یکی از مسائلی که قبلا در مورد آن بحث های زیادی بود، قابلیت انعطاف پذیری گوشی بود. خیلی از نقد ها که به گوشی وارد می شد، این بود که گوشی های جدید تحمل فشار را ندارد و وقتی در جیب خود گوشی را قرار دهید، به گوشی فشار خواهد آمد. اما باید بگویم که نگران این موارد نباشید، گوشی های جدید آیفون تحمل چنین فشار هایی را دارند و بر اثر چنین فشار هایی به گوشی صدمه ای وارد نخواهد شد. البته باید یک مسئله را برای همه روشن کنم، گوشی های هوشمند از حساسیت بالایی برخوردار می باشند و نباید انتظار داشت مانند یک آجر مقاومت داشته باشند. هر چند که یک گوشی از مقاومت بالایی برخوردار باشد، اما نگهداری درست و مراقبت شما از آن گوشی هم به عمر گوشی و هم به کمتر آسیب دیدن گوشی کمک می کند. گوشی جدید آیفون ۶اس شاید مانند قبل انعطاف پذیر نباشد، اما از مقاومت بیشتری برخوردار است. گوشی جدید ۱۴ گرم سنگین تر شده است، اما باید بگویم که این وزن تاثیر زیادی در استفاده از آن نمی گذارد و به راحتی می توان از آن استفاده کرد و شما به این مقدار سنگینی عادت خواهید کرد. تمام دکمه های صدا، پاور، قطع کننده صدا و همچنین بلندگو مانند آیفون ۶ می باشند و مکان هیچ کدام تغییری نکرده است. دکمه ها از نظر ساختاری نیز تغییری نکرده اند، اما دکمه پاور کمی بهتر شده است، که یک تغییر خوب می باشد. البته شاید در نگاه اول کافی نباشد، ولی باید گفت که تمرکز اپل بیشتر بر روی سخت افزار بوده تا طراحی جدید. در کل باید گفت طراحی آیفون ۶اس قابل قبول می باشد.

صفحه نمایش

صفحه نمایش آیفون ۶اس تقریبا مشابه مدل سال قبل می باشد. یک صفحه ۴.۷ اینچی که دارای رزولوشن ۷۵۰p می باشد. وقتی به صفحه نمایش می رسد، واقعا سخت است که به آیفون ۶اس نمره خوبی داد، مخصوصا که گوشی های ارزان تری هستند، که از نظر رزولوشن برتری قابل توجهی نسبت به پرچم دار جدید اپل دارند. برای مثال پرچم داران جدید سامسونگ که از نظر رزولوشن ۴ برابر بهتر از آیفون ۶اس می باشند و وقتی برای مقایسه پای پرچمدار سونی به میدان باز می شود، با یک گوشی ۴K طرف هستیم. چیزی که در سری های آیفون نمی توان آن را مشاهده کرد. البته باید گفت که رزولوشن پایین صفحه آیفون ۶اس باعث افت عملکرد آن نمی شود.

N85A0037آیفون ۶اس دارای صفحه ای شفاف، روشن و با رنگ های زیبا می باشد. البته روکش روی صفحه را نباید فراموش کرد. باید بگویم که بخاطر باتری این گوشی، استفاده از صفحه ای با رزولوشن پایین منطقی به نظر می رسد، تا مصرف باتری کمتر گردد. اما مشکل اصلی کمبود بعضی امکانات در بعضی مسائل می باشد. برای مثال می توان به نرخ کنتراست اشاره کرد، که در قسمت های خیلی تاریک و یا خیلی روشن ضعف عملکرد صفحه نمایش مشاهده می گردد. وقتی صفحه آیفون ۶اس را با صفحه نمایش OLED به کار رفته در گوشی های گلکسی مقایسه می کنیم، می توان تفاوت ها و ضعف صفحه آیفون ۶اس را مشاهده کرد. صفحه نمایش OLED به کار رفته در گوشی های گلکسی به شما رنگ های تیره واقعی و روشنایی بالا ارائه می دهند. البته از نظر خیلی از منتقدین استفاده از صفحه با رزولوشن بالا آن هم در صفحه گوشی هوشمند که نهایت به اندازه ۵.۵ اینچی می رسند، کاری بیهوده بوده و بیشر باعث مصرف زیاد باتری می گردد و واقعا انتقادی درست است. فرض کنید یک تلویزیون ۶۶ اینچی دارید. هر چه رزولوشن ویدیویی که در تلویزیون مشاهده می کنید بالاتر باشد، تفاوت را خیلی راخت مشاهده خواهید کرد. برای مثال در تلویزیونی با این سایز شما به راحتی تفاوت بین ویدیو با کیفیت های ۲K ،۱۰۸۰p ،۷۲۰p و ۴K را خواهید فهمید. اما در گوشی ها این چنین نیست. تصاویر در صفحه آیفون ۶اس به خوبی نمایش داده می شوند و برنامه ها خوب به نظر می رسند. رزولوشن بالا چیزی است که باید در آیفون ۷ منتظر آن باشیم و به شخصه فکر می کنم گوشی بعدی آیفون دارای رزولوشن ۲K یا شاید هم یک صفحه نمایش ۴K خواهد بود.

لمس سه بعدی

اپل به سختی کار کرده است تا قابلیت Force Touch را به ساعت هوشمند اپل، سپس به مک بوک پرو جدید خود بیاورد و حال نوبت به گوشی های جدید آیفون رسیده است، تا طعم Force Touch را بچشند، اما این بار با نامی جدید. این قابلیت لمس سه بعدی نامیده شده است. در میان همه تغییراتی که در آیفون مشاهده کردم، باید بگویم که بزرگترین تغییر افزوده شدن قابلیت لمس سه بعدی می باشد و باعث می شود تا نحوه استفاده شما از آیفون به طور کامل عوض شود.

3D Touch 1_edited-1-650-80

اگر بخواهم به طور خلاصه شده بگویم که قابلیت لمس سه بعدی چگونه عمل می کند، باید بگویم که یک بعد دیگر به صفحه اضافه شده است، تا مختصات آن را درک کند. یعنی در کنار حرکت انگشتان شما به سمت چپ و راست و بالا و پایین که در نمودار به حالت x و y آن ها را می توان مشخص کرد، میزان فشاری که با انگشت خود وارد می کنید، یک مختصات و بعد دیگر می باشد و با استفاده از این مختصات می توان دستور های مختلفی به گوشی داد. این قابلیت باعث می شود که حس جدیدی در استفاده از گوشی را تجربه کنید و باید بگویم که این حس فوق العاده می باشد. استفاده از این عمل تا چند سال آینده به یکی از پر کاربرد ترین قابلیت ها تبدیل خواهد شد، مخصوصا که توسعه دهندگان نرم افزار ها به خوبی از این قابلیت استقبال کرده اند و استفاده از آن را در دستور کاری خود قرار داده اند. در حال حاضر برنامه هایی که از این قابلیت استفاده کنند، کم می باشد و برنامه هایی که بنده تست کرده ام، Safari می باشد و در ارسال پیام ها هم کمی از این قابلیت استفاده کردم. فرض کنید که شما پیامی دریافت کرده اید که در آن یک لینک وجود دارد و به شما می گوید که به وبسایت ما سر بزنید. وقتی با انگشت خود بر روی لینک بروید، صفحه ای به صورت پاپ آپ به نمایش در خواهد آمد و به شما اطلاعاتی از لینک خواهد داد، اگر علاقمند به دیدن صفحه نبودید می توانید انگشت خود را برداشته و به کار خود ادامه دهید، اگر هم علاقه داشتید تا لینک را مشاهده کنید، کافی است که کمی بیشتر با انگشت خود فشار دهید تا به صفحه مورد نظر رفته و وب سایت را مشاهده کنید.

چیپست A9

AppleiPhone6Sreview10-650-80اپل در گوشی جدید خود از چیپست جدید A9 استفاده کرده است. در کنار این چیپست قدرتمند، از یک پردازنده دیگر به نام M9 استفاده شده تا به پردازنده اصلی کمک کند. پردازنده M9 بیشتر در ثبت و پردازش اطلاعات حرکتی آیفون ۶اس انجام وظیفه می کند. جالب است بدانید که استفاده از این پردازشگر کمکی فشار زیادی به باتری نمی آورد. البته در حال حاضر کمی سخت است تا بتوان عملکرد این چیپست را تست کرد و باید تا زمان عرضه رسمی صبر کرد، تا بتوان تست های متفاوت از این برنامه به همراه اپلیکیشن های عرضه شده گرفت. بازی هایی مانند Warhammer 40,000: Freeblade نشان دادند که استفاده از لمس سه بعدی چقدر می تواند تجربه بازی های را زیباتر کند و باید گفت یک پیشرفت عالی به نظر می رسد. در کنار این مسائل باید قبول کرد، که اجرای چنین بازی هایی با این قابلیت های شگفت انگیز یعنی با یک گوشی طرف هستیم که سخت افزاری قدرتمند دارد. البته در مورد کاربرد های دیگر، مثل استفاده از نرم افزار ها کافی است بگویم که مانند آیفون ۶ همه نرم افزار ها به خوبی و با سرعت بالا اجرا می شوند و باید تفاوت اصلی را در برنامه های حرفه ای و قدرتی که این برنامه ها در اختیار شما قرار می دهند، سنجید. مخصوصا بازی هایی که برای این گوشی عرضه خواهند شد، قدرت سخت افزار آن را به رخ رقبای این گوشی خواهند کشید. با توجه به سخت افزار قدرتمند گوشی باید گفت که شاید نگرانی خیلی ها از عمر باتری باشد، که البته در ادامه در مورد باتری صحبت خواهیم کرد، فقط در بخش چیپست باید بگویم که اپل به جای استفاده از باتری با ظرفیت بیشتر، به سراغ استفاده از تکنولوژی هایی مانند لمس سه بعدی و گرافیک قدرتمند تر رفته است و باید گفت که عمر پایین باتری یکی از ضعف های این گوشی می باشد. حتی قول هایی که سر iOS 9 داده شده بود، مبنی بر عمر بیشتر باتری، باید بگویم که بنده چیز خاصی در این مدیریت بهتر عمر باتری مشاهده نکردم.

دوربین

N85A9534هر دو دوربین عقب و جلوی گوشی آیفون ۶اس به روز شده اند و از سنسور های بهتری استفاده شده است. در جلوی گوشی سنسور ۸ مگاپکیسلی جای خود را به یک سنسور ۱۲ مگاپیکسلی داده است و دوربین سلفی نیز از ۱.۲ مگاپیکسل به ۵ مگا پیکسل ارتقا داده شده است. نرم افزار های دوربین تقریبا مانند نرم افزار استفاده شده در آیفون ۶ می باشد و فقط چند تغییر جزئی داشته است و در کل ساختار همان گونه بوده که اگر آیفون ۶ داشتید، برای شما آشنا خواهد بود. اولین قابلیت اضافه شده تصویر برداری زنده است، که به شما اجازه می دهد ۱.۵ ثانیه قبل و بعد تصویر برداری را ضبط کرده و آن را تبدیل به یک ویدیو کنید، که به خودی خود یک قابلیت جالب و دوست داشتنی می باشد. قابلیت دیگر استفاده از لمس سه بعدی در مرور عکس ها می باشد که به راحتی با استفاده از این قابلیت می توانید گالری خود را جست و جو کنید و تصاویر خود را ببینید. در مورد عکس برداری یا فیلم برداری باید بگویم که دوربین ها به خوبی عمل می کنند، البته در مورد تصاویر در نور کم، کمی دوربین های آیفون به مشکل بر می خورند و گاهی اوقات نمی توان تصاویر با کیفیت بالا تهیه کرد و نیاز به تنظیمات زیادی دارد، تا یک تصویر با کیفیت خوب بردارید. یکی از کار هایی که علاقه داریم انجام دهیم مقایسه کیفیت دوربین اصلی آیفون ۶اس با دوربین پرچم داران کمپانی های دیگر است، که به زودی در تماشاخانه آن ها را برای شما تهیه خواهیم کرد. دوربین ۱۲ مگاپیکسلی واقعا خوب کار می کند. دوربین جدید به شما اجازه زوم بیشتر می دهد، اما در کل بخواهیم بگوییم اپل به جز بالا بردن رزولوشن ها کار خاصی با دوربین انجام نداده است. البته قابلیت ضبط ویدیو ۴K را نیز باید در نظر گرفت. اما چیزی که کمی عجیب به نظر می رسد، ویدیو ۴K در صفحه نمایش آیفون ۶اس به چه دردی می خورند؟ این تصاویر بیشتر برای نمایش در دستگاه های دیگر مناسب می باشند و نمایش آن ها در صفحه آیفون ۶اس تفاوت زیادی با کیفیت پایین تر ندارد. باید قبول کرد که بیشتر قابلیت های اضافه شده به آیفون ۶اس برای عقب نماندن از رقبای این گوشی می باشد. اگر بخواهیم دوربین جدید را با مدل قدیمی تر مقایسه کنیم، تصاویر تفاوت زیادی ندارند و از نظر رنگ بندی و نور مانند قبل هستند و تفاوت را می توان فقط در زوم بیشتر حس کرد. برای مثال چند تصویر برای شما قرار داده ایم تا مشاهده کنید.

در مورد دوربین جلو اما قضیه فرق می کند. دوربین ۱.۲ پیکسلی گوشی آیفون ۶ جای خود را به دوربین ۵ مگاپیکسلی داده است، که به تنهایی یک پیشرفت عالی می باشد. دوربین جلو از همه قابلیت هایی که دوربین عقب دارد، بهره می برد و نکته خوب دیگری که دارد، استفاده از فلش در دوربین جلو می باشد، تا تصاویر سلفی با کیفیت تری تهیه کنید.

Untitled

Capture

عمر باتری

جدا از همه نقد هایی که به ظرفیت پایین باتری وارد می شود، آن چنان هم عمر کم باتری بد نیست. اپل بیشتر به فکر اضافه کردن قابلیت های جدید به گوشی بوده است و زیاد توجهی به عمر باتری نکرده است. یکی از قابلیت های خوبی که به گوشی آیفون ۶اس اضافه شده است، این است که می توانید مشاهده کنید که در طول هفته گذشته چه برنامه هایی مصرف بیشتری داشته اند و باتری چطور مصرف شده است. با این کار می توانید نگاهی به میزان مصرفی خود انداخته و آن را مدیریت کنید. البته شاید کافی نباشد، اما باید بگویم که مانند هر دستگاهی که نقاط ضعف و قوتی دارند، آیفون ۶اس با همه امکانات خوبی که دارد، از نظر عمر باتری ضعف می برد.

Battery2-650-80

با استفاده از این برنامه می توانید اپلیکیشن هایی که مصرف بالایی دارند را متوقف کنید و مانع مصرف بالای آن ها شوید و یا جلوی به روز رسانی آن ها را بگیرید تا وقتی با آن ها کار نمی کنید، مصرفی نداشته باشند. البته خود بنده با این که این قابلیت را دوست داشتم، اما این که پشت سر هم نگران عمر باتری باشم را نمی پسندم. شما برای خرید گوشی جدید آیفون ۶اس باید پول زیادی را پرداخت کنید و بعد از پرداخت این همه پول باید پشت سر هم نگران این باشید که مبادا عمر باتری در هنگام گوش دادن به موسیقی یا مشاهده فیلم تمام نشود، در حالی که گوشی هایی با قیمتی فوق العاده کمتر وجود دارند که می توان با آن ها ساعت ها کار هایی را انجام داد که در گوشی آیفون ۶اس به شما توصیه می شود انجام ندهید تا دیر تر به شارژ گوشی نیاز داشته باشید. عمر کم باتری باعث شده تا اپل نتواند از صفحه OLED استفاده کند، زیرا میزان مصرف آن بیشتر می باشد.البته قابلیتی وجود دارد که میزان مصرف باتری کمتر شود، اما برای یک گوشی با قیمتی که فقط برای مدل ۱۶ گیگابایتی آن باید در حدود ۶۵۰ دلار هزینه کنید و وقتی آن را به قیمت بازار ایران تبدیل کنیم، باید بیش از ۲ میلیون تومان برای خرید آن پرداحت کنید، یک سوال به وجود می آید. آیا این گوشی ارزش این قیمت بالا را دارد؟

سخن آخر

در آخر باید بگویم که گوشی آیفون ۶اس، گوشی فوق العاده ای می باشد و باید گفت که امکانات فوق العاده ای دارد، اما عمر کم باتری و امکاناتی که گوشی های دیگر دارند، آن هم با قیمتی کمتر باعث می شود تا در خرید این گوشی دو دل شوید. البته باید گفت که گوشی آیفون ۶اس قابلیت های بالایی دارد و باید آن را به خاطر این قابلیت ها ستود. در کل اگر قصد خرید این گوشی را دارید، باید در مورد عمر کم آن و لحظات خسته کننده ای که مدام گوشی در شارژر باشد، را در نظر بگیرید. اکثر ما دوست داریم از حداکثر امکاناتی که در اختیار ما هستند استفاده کنیم. موسیقی را در بالاترین ولوم آن هم در شلوغ ترین جا گوش دهیم. ویدیو ها را در بالاترین کیفیت و در روشنایی مناسب نگاه کنیم. برترین بازی ها را آن هم به مدت زمان طولانی بازی کنیم و در آخر، در یک سفر طولانی یا در طول یک روز که می خواهیم از گوشی استفاده ای کنیم، با پیغام Low Battery مواجه خواهیم شد و این یکی از مسائلی است که در خرید این گوشی باید با آن کنار بیایید. در آخر باید بگویم که اگر قصد خرید گوشی جدیدی دارید، به برند ها و گوشی های دیگر نیز نگاهی بیاندازید و اگر گوشی آیفون ۶اس را انتخاب کردید، با دانستن قدرت بالای گوشی، کیفیت بالای دوربین، قابلیت عالی لمس سه بعدی و عمر باتری کم این گوشی آن را انتخاب کنید. امیدوارم از نقد و بررسی ما لذت برده باشید.

2

نکات مثبت

  • قابلیت لمس سه بعدی عالی می باشد.
  • سیستم عامل iOS 9 عالی می باشد.

1

نکات منفی

  • قیمت گوشی آیفون ۶اس بالا می باشد.
  • عمر باتری کوتاه می باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.