Xiaomi Mi 4c با قیمت ۲۰۴ دلار و اسنپدراگون ۸۰۸ به صورت رسمی معرفی شد - تکفارس 
Xiaomi Mi 4c با قیمت ۲۰۴ دلار و اسنپدراگون ۸۰۸ به صورت رسمی معرفی شد - تکفارس 

Xiaomi Mi 4c با قیمت ۲۰۴ دلار و اسنپدراگون ۸۰۸ به صورت رسمی معرفی شد

وحید درگایی
۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - 23:39
Xiaomi Mi 4c با قیمت ۲۰۴ دلار و اسنپدراگون ۸۰۸ به صورت رسمی معرفی شد - تکفارس 

چند ساعت پیش،شرکت نوظهور شیائومی که به دنبال بدست گرفتن بازار دنیا است اسمارتفونی را برای کشور خودش یعنی چین معرفی کرد که به نظر می رسد دستگاهی پرفروش شود. البته این دستگاه در واقع همان بهینه شده گوشی Xiaomi Mi 4i است ولی با تغییراتی که در آن انجام شده و قیمت خارق العاده اش واقعا گزینه مناسبی به شمار می آید.

Xiaomi Mi 4c از صفحه نمایشی ۵ اینچی بهره می برد که می توانید از کیفیت Full HD بر روی آن لذت ببرید که تراکم پیکسلی ۴۴۱ را برای شما به ارمغان می آورد. پنل های صفحه نمایش این اسمارتفون به دست شرکت های Sharp,Auo و LG تهیه می شوند که این اجازه را می دهند نسبت به بقیه پنل های موجود در بازار ۱۰% بازدهی بیشتری نسبت به شارژ مصرفی وجود داشته باشد. در قسمت دوربین نیز این دستگاه به یک دوربین ۱۳ مگاپیکسل مجهز شده از سنسور IMX258 شده که یک گزینه بسیار ایده آل به شمار می آید. در قسمت جلو برای سلفی و تماس های ویدیویی نیز یک دوربیت ۵ مگاپیکسل قرار داده شده است که دقیقا مشابه نسخه Xiaomi Mi 4i است.

اگر بخواهیم به دنبال تفاوت های دو تسخه ۴c و ۴i بگردیم با کار سختی رو به رو هستیم چرا که این دو دستگاه دقیقا بر اساس یکدیگر ساخته شده اند و تنها در موارد بسیار کوچکی با یکدیگر تفاوت دارند. در قسمت طراحی نیز این دو دستگاه کاملا مشابه هستند و فقط در قسمت USB Connector با یکدیگر متفاوت هستند و Micro USB ساده در ۴i جایش را به یک USB C type داده که نسل جدید USB ها هستند.

تنها قسمتی که می توان به وضوح تفاوت را در دو نسخه ۴c و ۴i دید قدرت پردازش و پردازنده ها هستند.در حالی که در  ۴i یک پردازنده اسنپدراگون ۶۱۵ با ۲ گیگابایت رم وظیفه پردازش و کارهای اسمارتفون را به دوش می کشید حالا در گوشی جدید پردازنده به اسنپدراگون ۸۰۸ تغییر یافته و این یک تغییر بسیار مثبت به شمار می آید. در نسخه ۴i این دستگاه  رم ۲ گیگابایتی بود ولی شما می توانید با پرداخت کمی بیشتر در ۴c 3 گیگابایت رم دریافت کنید که این معامله را پیش از پیش جذاب می کند.این گوشی در نسخه ۱۶ گیگابایتی اش فقط با قیمت ۲۰۴ دلار به فروش می رسد و برای نسخه ۳۲ گیگابایتی ۳۱ دلار بیشتر پرداخت کرده و ۲۳۵ دلار آن را تهیه کنید.

در قسمت نرم افزار،۴c از  MIUI 6 استفاده می کند که قرار است به استناد قول خود شرکت به MIUI 7 آپدیت شود و این پوسته بر روی اندروید ۵.۱.۱ قرار گرفته باشد.

به عنوان یک امتیاز بسیار مثبت، Xiaomi با قرار دادن یک تکنولوژی بسیار پیشرفته بر روی دستگاه جدیدش ، وقار خاصی را به آن بخشیده است. نام این تکنولوژی Edge Trap است. با استفاده ازین تکنولوژی شما می توانید با ضربه زدن به بغل گوشی به آن دستور های خاصی را بدهید مانند زدن یک ضربه برای گرفتن عکس وقتی در تنظیمات دوربین هستید. دو ضربه کار کلید عقبگرد را برای شما انجام خواهد داد. در حال حاضر Xiaomi  می تواند از تکنولوژی خودش استفاده های بیشتری برده و آن را قدرتمند تر کند چرا که واقعا تکنولوژی جذابی به شمار می رود.

1. jpg

از دیگر مشخصات این دستگاه می توان به IR Blaster اشاره کرد، دو سیم کارته بودن این گوشی نیز چیزی است که به سادگی نمی توان از کنار آن گذشت. در کنار تمام این مشخصات باتری ۳۰۸۰ میلی آمپری که از تکنولوژی شارژ سریع کوالکام نیز بهره می برد از دیگر نقات قوت این گوشی به شمار می آیند.

بر خلاف ۴i ، که برنامه ریزی اش برای بازار هند بود، این دستگاه قرار است در خانه خودش غوغا به پا کند و فقط در چین منتشر شود. دو سایت Mi.com و Tmall از فردا فروش این گوشی را آغاز خواهند کرد. اگر در کشور های دیگر هستید و علاقه به خرید این گوشی دارید باید از طریق فروشنده های غیر رسمی برای خرید این دستگاه اقدام کنید.

Meet-the-Xiaomi-Mi-4c.jpg- style=-visibility- hidden

Meet-the-Xiaom1i-Mi-4c

درباره این گوشی چه فکری می کنید؟ آیا شیائومی می تواند در چین انقلاب به پا کند؟

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.