لیست اپلیکیشن‎های آلوده شده به بدافزار XcodeGhost - تکفارس 
لیست اپلیکیشن‎های آلوده شده به بدافزار XcodeGhost - تکفارس 

لیست اپلیکیشن‎های آلوده شده به بدافزار XcodeGhost

پدرام علی نیا
۳۱ شهریور ۱۳۹۴ - 12:36
لیست اپلیکیشن‎های آلوده شده به بدافزار XcodeGhost - تکفارس 

در هفته ای که گذشت اخباری در مورد بدافزار و کدهای آلوده در بعضی اپ های سیستم عامل iOS منتشر شد. یک نسخه‌ی آلوده از Xcode توسط توسعه دهندگان iOS و OS X از سوی Baidu دانلود شده که باید بصورت مستقیم از سوی خود اپل دانلود میشده است. هم اکنون تعداد اپ های آلوده از ۳۹ به ۸۵ عدد رسیده است.

لیستی از اپلیکیشن‌های آلوده شده در دسترس است. تنها عملی که در حال حاضر برای مقابله با این بدافزار می‌توان انجام داد این است که اگر این اپ ها را در دستگاه خود دارید، آن‌ها را حذف کرده و منتظر بمانید تا توسعه دهنده آن اپ اطلاع دهند که خطر رفع شده و دوباره آن را نصب کنید.

برای مثال دیروز بعد از ظهر استودیو Rovio سازنده عنوان Angry Birds اعلام کرده است که نسخه Angry Birds 2 که در mainland چین، تایوان، هنگ کنگ، و ماکاوو در دسترس است به این بدافزار آلوده شده است. این توسعه دهنده اعلام کرده که در حال حاضر بروزرسانی برای رفع آن کد های آلوده منتشر کرده است. Rovio اعلام کرده اگر از افرادی هستید که بطور کلی در هر منطقه ای که آلودگی این بدافزار وجود دارد، از دستگاه خود استفاده می‌کنید بهتر است اپ ها را به آخرین نسخه موجود بروزرسانی کنید. مثلا در این مورد Angry Birds 2 که از فروشگاه های مناطق دیگر دانلود شده اند سالم بوده و مشکلی ندارند.

لیست اپ هایی که مشکل دارند و در صورت دیدن آنها را باید به سرعت، از روی دستگاه خود حذف کنید:

air2, AmHexinForPad, Angry Birds 2 (mainland China, Taiwan, Hong Kong and Macau only), baba, BiaoQingBao, CamCard, CamScanner, CamScanner Lite, CamScanner Pro, Card Safe, China Unicom Mobile Office, ChinaUnicom3.x, CITIC Bank move card space, CSMBP-AppStore, CuteCUT, DataMonitor, Didi Chuxing, Eyes Wide, FlappyCircle, Flush, Freedom Battle, golfsense, golfsensehd, guaji_gangtai en, Guitar Master, High German map, Himalayan, Hot stock market, I called MT, I called MT 2, IFlyTek input, IHexin, immtdchs, InstaFollower, installer, iOBD2, iVMS-4500, Jane book, jin, Lazy weekend, Lifesmart, Mara Mara, Marital bed, Medicine to force, Mercury, Micro Channel, Microblogging camera, MobileTicket, MoreLikers2, MSL070, MSL108, Musical.ly, NetEase, nice dev, OPlayer, OPlayer Lite, PDFReader, PDFReader Free, Perfect365, Pocket billing, PocketScanner, Poor tour, Quick asked the doctor, Quick Save, QYER, Railway 12306, SaveSnap, SegmentFault, snapgrab copy, Stocks open class, SuperJewelsQuest2, Telephone attribution assistant, The driver drops, The Kitchen, Three new board, ting, TinyDeal.com, Wallpapers10000, Watercress reading, WeChat, WeLoop, WhiteTile, WinZip, WinZip Sector, and WinZip Standard

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید