۳۶۰ درجه: بررسی ۵ ساعت گرد و هوشمند برتر بازار - تکفارس 
۳۶۰ درجه: بررسی ۵ ساعت گرد و هوشمند برتر بازار - تکفارس 

۳۶۰ درجه: بررسی ۵ ساعت گرد و هوشمند برتر بازار

وحید درگایی
۳۰ شهریور ۱۳۹۴ - 15:22
۳۶۰ درجه: بررسی ۵ ساعت گرد و هوشمند برتر بازار - تکفارس 

گدجتی که  توسط موتورولا به عنوان یک وسیله عجیب غریب در سال قبل معرفی شد حالا به نظر می رسد که جایگاهش را در  جذاب ترین وسیله های پوشیدنی بدست آورده و همه دوست دارند یکی از آن ها را در اختیار داشته باشند.

به هر حال این یک اقدام شجاعانه است که دست به تغییر چیزی بزنی که ذهن ها به آن عادت دارند ولی موتورولا چنین کاری را انجام داد و نتیجه اش نیز، موفقیت آمیز بود. در کنار آن ، کیفیت ساخت، بند های متفاوت و ظرافت در این وسیله پوشیدنی از عوامل مهم موفقیت ساعت های هوشمند شدند. ولی واقعا اسمارت واچ های موجود در بازار چقدر به تداعی کردن حس یک ساعت ساده نزدیک هستند.

با ما در این مقاله همراه باشید تا ضمن بررسی بازار این ساعت ها، ببینیم که کدام شرکت، بهترین ساعت گرد موجود در بازار را در اختیار خود دارد.

Samsung Gear S2

بعد از ماه هایی پر از شایعه و لو رفتن تصاویر این گدجت، سامسونگ به عنوان اولین گدجت پوشیدنی با صفحه نمایش مدور، این دستگاه را به بازار های جهانی معرفی کرد.

سامسونگ توانست با معرفی این ساعت هوشمند، همان انتظاراتی که از این شرکت می رفت را برآورده کند و با توجه به طراحی این ساعت، کسی نمی تواند این دستگاه هوشمند را با یک ساعت آنالوگ ساده اشتباه گیرد. همچنین قابل به ذکر است که این ساعت در این حالت کلاسیک نیز برای فروش آماده است که مناسب افرادی است که هنوز از ساعت های آنالوگ کلاسیکشان دست نکشیده اند و در عین حال، علاقه دارند که طعم تکنولوژی پوشیدنی را نیز بچشند. ولی با این اوصاف وقتی هر دو مدل Gear S2 و Gear S2 Classic را امتحان کردیم تصمیم گرفتیم همان مدل معمولی و اصلی اش را مدنظر خود نگه داریم.

سامسونگ توانسته ظاهر اسمارت واچ خود را با استفاده از فلز به کار برده در ساختش ، مینیمالیستی ولی زیبا طراحی کند و در اولین نگاه مارا به یاد فیلم های علمی تخیلی بیاندازد. بند های کائوچویی به کار رفته شاید در مقابل رقیب خود در زمینه زیبایی کمی ضعیف عمل کرده باشند ولی این بند ها به خوبی حس بودن در آینده را به شما منتقل می کنند.

چیزی که توانسته به خوبی این گدجت را خاص سازد، استفاده فوق العاده عالی از گرد و مدور بودن صفحه نمایش این دستگاه است که هم در قسمت طراحی و دیزاین بسیار زیبا جلوه می کند و هم توانسته در قسمت رابط کاربری و کار با دستگاه بسیار بهینه باشد و استفاده ای لذت بخش را به ما ارائه دهد. حاشیه دور دستگاه به شما اجازه می دهد که با چرخاندن دستتان روی آن بین برنامه ها سوایپ کنید و بچرخید، این قابلیتی است که با توجه به کوچک بودن صفحه نمایش بسیار به کار ما می آید.

البته این مسئله قابل به ذکر است که این اسمارت واچ، تنها ساعت هوشمندی است که از سیستم عامل اندروید پشتیبانی نمی کند و با سیستم عامل تایزن روانه بازار می شود و قبل از خرید حتما باید این موضوع در نظر گرفته شود. قبل از خریدتان حتما مطمئن شوید که به اندازه کافی درباره این دستگاه اطلاعات جمع کرده اید.

Samsung-Gear-S12

Samsung-Gear-S2.jpg- style=-visibility- hidden

Samsung-Gear-S2

Motorola Moto 360

بعد از سرو صدای بسیار در دنیای تکنولوژی توسط Moto 360 نسل یک، حالا موتورولا دست به ساخت نسل دوم این گدجت پوشیدنی کرده و آن را موتورولا موتو ۳۶۰ ۲۰۱۵ قرار داده است.

در ابتدا باید به طراحی دایره ای و تخت این دستگاه اشاره کرد که درنگاه اول کاملا دل نشین به نظر می آید. در این طراحی همانگونه که مشاهده می کنید، در زیر دستگاه قسمتی سیاه وجود دارد که قرار است همان کاری که حاشیه دور تا دوری Gear S2 انجام می داد را انجام دهد، یعنی با آن بتوانید بین اپلیکیشن ها سوایپ کنید و بگردید. همچنین موتورولا می گوید با استفاده ازین ترفند، توانسته از کمترین میزان حاشیه بهره ببرد و تا جایی که می تواند طراحی این دستگاه را زیبا دوست داشتنی نگه دارد و این قضیه به این شکل خودش را در آمار ها نشان داده که بالاترین نسبت صفحه به بزل را این دستگاه دارد.

همانند ساعت اپل، ساعت موتورولا نیز در دو سایز به بازار عرضه می شود، یکی ۴۲ میلیمتری و دیگری ۴۶ میلی متری. اگر از حسی که ورژن ۴۶ میلی متری به شما منتقل می کند خوشتان نمی آید و بزرگ جلوه می کند، پس می توانید به سراغ ۴۲ میلی متری آن بروید.

اگر از طراحی این دستگاه لذت می برید و مشکلی با آن ندارید، پس بهتر است بگوییم که این دستگاه در مقایسه با ورژن قبلی خودش بسیار پیشرفت کرده و آماده بلند کردن سری بین سرهاست. بهبود در کیفیت ساخت این دستگاه، بهتر شدن انحنا ها، تغییر شکل و شمایل بند های این ساعت که به شما اجازه می دهد به سرعت بین آن ها انتخاب کرده و سریعا بند خود را عوض کنید. این ها جزئیاتی هستند که نمی توان آن ها را در اولین نگاه نادیده گرفت و مشتری ای که ظاهر شرط اول خرید اوست حتما به آن ها توجه خواهد کرد. صحبت از بند های این ساعت شد، باید به شما بگوویم که بند های چرمی و فلزی این ساعت می توانند به خوبی حس داشتن یک ساعت آنالوگ را به شما منتقل کنند، مخصوصا زمانی که شما از ظاهر آنالوگی ساعت بر روی صفحه نمایش استفاده کرده باشید. در کنار تمام این قابلیت های جدید، شما می توانید از سایت موتورولا، ساعت خودتان را بر اساس سلایق خودتان طراحی کنید و سفارش دهید.

Motorola-2Moto-360-2015

Motorola-Moto-360-2015

 Motorola-Moto-360-2015.jpg- style=-visibility- hidden

LG Watch Urbane

با اینکه موتورولا اولین شرکتی بود که ساعت هوشمندی با طراحی دایره وار را ارائه کرد، ولی این اصلا به این معنا نبود که شرکت های دیگر شکست را بپذیرند و دیگر هیچ محصولی بر این اساس ارائه ندهند. اولین شرکتی که در صدد پاسخ گویی برآمد LG بود که اتفاقا توانست پاسخ خوبی را نیز برای تمام شرکت هایی که در این بازار رقابت دارند ارسال کند. LG Urbane توانست هنگام معرفی و رونمایی یکی از زیباترین ساعت های هوشمندی باشد که در زمان خودش در بازار وجود دارد.

فلز ضد زنگ به کار رفته در طراحی اوربان،در دو رنگ به بازار ارائه میشود، یکی نقره ای و دیگری مسی رنگ. البته به غیر از بند های فلزی و ضد زنگ این دستگاه، بند های چرمی بسیاری در رنگ های متفاوت برای این ساعت هوشمند وجود دارد که به سلیقه خودتان می توانید از بین آن ها انتخاب کنید. البته اگر در انتخابتان سخت گیری می کنید این موضوع را بدانید که هر بند ۲۲ میلی متری که بخواهید می توانید در کنار این دستگاه قرار داده و از آن استفاده کنید.

LG-Watch-Urbane

LG-Watch-Urbane.jpg- style=-visibility- hidden

LG-Watch-Urbane.jpg- style=-visibility- hidden.jpg- style=-visibility- hidden2

Huawei Watch

با توجه به این که این گدجت در بهار امسال در MWC 2015 معرفی شد، فقط مدت کوتاهی است که این دستگاه برای فروش آماده و در اختیار کاربران قرار می گیرد. اگر از تاخیر این دستگاه بگذریم، این ساعت را می توان یکی از زیبا ترین ساعت های هوشمند با طراحی دوار خواند که در بازار برای فروش وجود دارد. با وجود چنین رقیبی برای دیگر شرکت ها، با اطمینان می توان گفت که بازار ساعت های هوشمند به سرعت در حال رقابتی تر شدن است.

هوآوی توانسته به خوبی حس هوشمند بودن را در کنار کلاسیک بودن این دستگاه قرار دهد و دستگاهی کلاسیک هوشمند را روانه بازار کند. برای این ساعت، بند های فلزی ضد زنگ در رنگ های طلایی، نقره ای و مشکی برای فروش وجود دارد و برای کسانی که علاقه خود را به چرم و بند های چرمی از دست نداده اند، تنوع بسیاری توسط هوآوی برای خریدارانش پدید آمده است.

با توجه به این موضوع که ما در این مقاله مشخصات درونی این ساعت ها را مورد بررسی قرار نداده ایم، ولی باید در مورد ساعت هوآوی این استثنا را قائل شویم چرا که هوآوی ساعت خود را با صفحه نمایشی خارق العاده روانه بازار کرده است.صفحه نمایش ۱.۴ اینچی Samoled که با رزلوشن ۴۰۰ در ۴۰۰ بر روی این دستگاه قرار داده شده است می خواهد زمان بسیار لذت بخشی را در اختیار کاربرش قرار دهد.

Huawei-.Watch

Huawei-Watch

Huawei-Watch.jpg- style=-visibility- hidden

Runtastic Moment

تا الان تمام شرکت ها و ساعت هایی که معرفی کردیم به دنبال این بودند که ساعت هایشان را برپایه هوشمند بودن بسازند و در کنار آن کمی حس کلاسیک بودن با ساختار آنالوگی به آن ببخشند. ولی Runtastic Moment جدا ازینکه  به دنبال این قضیه این نبوده، بلکه به دنبال اجرای برعکس آن بوده است. این شرکت با حفظ ساختار آنالوگی دستگاه ، فقط آن را هوشمند تر ساخته و روانه بازار کرده است.

پس به طور کلی، این ساعت های ساهت رانتستیک تماما ساعت های آنالوگی هستند که با سنسور ها و مشهصات دیگر کمی هوشمند تر شده اند و می توانند فعالیت های شما را از قبیل دویدن و ورزش کردن  و مقدار کالری سوخته را مورد بررسی قرار دهند. در کنار این چیز ها ، پیدا کردن الگوی خواب و ارتباط با گوشی هوشمند از طریق اپلیکیشن مشترک نیز از مشخصات این ساعت آنالوگی – هوشمند به شمار می آید. ولی مهم ترین شاخصه این ساعت هیچکدام از مورد های گفته شده نیست. باتری این دستگاه به هیچ عنوان شما را نگران نخواهد کرد مهم ترین شاخصه این دستگاه است.ران تستیک می گوید که باتری این دستگاه تا ۶ ماه پاسخ گوی شما خواهد بود.

Runtastic-moment-classic-rosego

Runtastic-Moment-models-840x248 moment_fun_group.1441392051

ازینکه با ما تا پایان مقاله همراه بودید متشکریم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید