تغییر چهارچوب کاری AVG باعث نارضایتی کاربران شده است - تکفارس 
تغییر چهارچوب کاری AVG باعث نارضایتی کاربران شده است - تکفارس 

تغییر چهارچوب کاری AVG باعث نارضایتی کاربران شده است

پدرام علی نیا
۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - 17:05
تغییر چهارچوب کاری AVG باعث نارضایتی کاربران شده است - تکفارس 

شرکت امنیتی AVG پس از اینکه سیا ست‌های کاری خود را تغییر داد مورد انتقاد کاربران قرار گرفته است. در این تغییر موردی دیده می‌شود که به این شرکت اجازه می‌دهد تا تاریخچه جستجو و وب گردی کاربران خود را به شرکت های تبلیغاتی بفروشد و از نسخه راگیان آنتی ویروس کسب درآمد کند.

این تغییر که در تاریخ ۱۵ اکتبر عملی خواهد شد، با استفاده از زبانی ساده توضیح داده است که اطلاعات غیر شخصی کاربران برای این منظور استفاده می‌شد بعنوان مثال تاریخچه جستجو و وب گردی آنان، در ادامه گفته شده که این عمل به منظور کسب درآمد از نسخه رایگان این آنتی ویروس است که به آنان اجازه می‌دهد تا بتوانند پشتیبانی نسخه رایگان را ادامه دهند.

یکی از افراد مسئول این شرکت امنیتی بیان کرده است که این مورد جمع آوری اطلاعات غیر شخصی مانند تاریخچه جستجو و وب گردی کاربران پیشتر هم وجود داشته و به توافق نامه استفاده از این نرم افزار اضافه شده بود اما با زبانی پیچیده تر بیان شده بود که باعث میشد تا کاربران متوجه نشوند چه چیزی رخ می‌دهد.

اما باز هم با توجه به اینکه این مورد وجود داشته که چنین اطلاعاتی جمع آوری می‌شود، از موضوع فروش این اطلاعات به شرکت های دیگر اطلاعی وجود نداشت.

2015-09-18-image-2

الکساندر هاف، یک کارشناسی و متخصص امنیتی در Think Privacy بیان کرده: ” این توانایی و پتاسنیل AVG برای جمع آوری و فروش اطلاعات جستجوی کاربران باعث می‌شود تا بتوانیم این نرم افزار را در دسته‌ی جاسوس افزار ها قرار دهیم.”

وی در ادامه گفت: “نرم افزار آنتی ویروس بر روی دستگاه های ما با دسترسی های سطح بالایی اجرا می‌شود، بنابراین می‌تواند بدافزار های تبلیغاتی، جاسوس افزار ها و بطور کلی تمامی موارد نامناسب را شناسایی کند. اما چنین استفاده‌ای از یک نرم افزار امنیتی که خود قصد مقابله با چنین مواردی را دارد، سواستفاده از اعتماد کاربرانی است که از این نرم‌افزار امنیتی استفاده می‌کنند. وی در ادامه تاکید کرد تا کاربرانی که از نسخه رایگان آنتی ویروس شرکت AVG استفاده می‌کنند هر چه سریع تر این نرم افزار را از سوی سیستم خود پاک کرده و بدنبال جایگزین باشند.”

شرکت AVG با این عمل خود باعث خشم کاربرانی که از نسخه‌ی رایگان آنتی ویروس این شرکت استفاده می‌کردند را برانگیخته و نشان داده است که بعضی مواقع حتی به شرکت ایی که خود در زمینه امنیت فعالیت می‌کنند نمی‌توان اعتماد کرد. گری کواکس مدیر عامل این شرکت بیان کرده که دیگر شرکت ها هم چنین مواردی را در اساسنامه استفاده خود دارند اما آن را رسانه ای نکرده اند.

در هر صورت چنین علمی از سوی کاربران به هیچ وجه مورد تایید نخواهد بود. نظر شما در این باره چیست ؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.