نبرد بنچمارک ها: اسنپدارگون ۸۲۰ ، اکسینوس ۷۲۴۰، Helio X20 و Helio X10 و … - تکفارس 
نبرد بنچمارک ها: اسنپدارگون ۸۲۰ ، اکسینوس ۷۲۴۰، Helio X20 و Helio X10 و … - تکفارس 

نبرد بنچمارک ها: اسنپدارگون ۸۲۰ ، اکسینوس ۷۲۴۰، Helio X20 و Helio X10 و …

وحید درگایی
۲۸ شهریور ۱۳۹۴ - 14:56
نبرد بنچمارک ها: اسنپدارگون ۸۲۰ ، اکسینوس ۷۲۴۰، Helio X20 و Helio X10 و … - تکفارس 

پردازنده Helio X20 که جدیدترین پردازنده مدیاتک محسوب می شود و اولین پردازنده ی ۱۰ هسته ایه بازار شناخته می شود اخیرا در تست Geekbench در قالب اسمارتفون HTC Aero A9 خودش را مورد بررسی قرار داده است. تعجب آور نیست که این پردازنده توانسته امتیاز بالایی را به ثبت برساند. با توجه با این تست و گزارشات گذشته درباره این چیپست قدرتمند، برنامه هایی که برای این پردازنده در نظر گرفته شده ظاهرا کنار زدن چیپست هایی مانند Helio X10 است. در این تستی که ما در اینجا از این پردازنده ها گرفته ایم پردازنده های قدرتمندی مانند Exynos 7420 نیز وجود دارند که اخیرا در دو دستگاه های بسیار قوی Galaxy S6 و Galaxy S6 Edge به کار رفته است ( در Meizu MX5 نیز استفاده شده است) و در کنار آن اسنپدراگون ۸۱۰ نیر قرار دارد که چندان رضایت بخش عمل نکرده است ولی هنوز هم یکی از قدرتمند ترین پردازنده های بازار به شمار می آید.

در انتوتو به راحتی می توان گفت که Helio X20 با قدرت Helio X10 را از صحنه به در می کند و با عملکردی بهتر از Helio X10 به مقدار ۴۰% این پیروزی را مستحکم ساخته است. در تست Geekbench نیز این افتدار حفظ شده و در بخش تک هسته این Helio X20 است که ۷۰% بهتر از Helio X10 عمل کرده است و در بخش چند هسته ای ما را که ناامید نکرده، بلکه عملکرد خوبش را نسبت به بخش تک هسته ای ۱۵% دیگر هم بهبود بخشیده و ۸۵% رسیده است.

اگر از قسمت خانوادگی مدیاتک بیرون بیاییم، Helio X20 با اقتدار مثال زدنی اش اسنپدراگون ۸۱۰ را نیز از سر راهش برداشته است، هم در بخش تک هسته ای و هم در بخش چند هسته ای. در مقایسه با چیپست سامسونگ، یعنی Exynos 7420 بازهم عملکرد بهتر ازان Helio X20 است. طی خبری که چند روز پیش منتشر کردیم ظاهرا سامسونگ در حال عرضه کردن چیپست جدیدش یعنی Exynos 8890  بر روی Galaxy S7 است که آن را با کد رمز Project Lucky مخفی نگه داشته است و وقتی این چیپست در تست Geekbench شرکت کرد توانست در قسمت تک هسته ای امتیاز ۱۳۳۶ و چند هسته ایه ۴۸۲۴ را به ثبت برساند که بازهم نتوانست رقابتش را با Helio X20 با موفقیت پشت سر بگذارد که امتیازش در قسمت تک هسته ای ۱۸۳۵ و چند هسته ای ۵۸۸۴ است. پس وقت آن است به مدیاتک بابت این محصول فوق العاده و بسیار قدرتمندش آفرینی بگوییم و فعلا آن را بهترین پردازنده بازار بدانیم.

البته نباید چیپست اسنپدراگون ۸۲۰ را فراموش کنیم که اخیرا خودش را در تست انتوتویی و ظاهرا در لبای پروژه شانس که کد رمز Galaxy S7 است مورد بررسی قرار داده و توانسته امتیاز بسیار بالای ۷۲۳۵۵ را به ثبت برساند.

بدون در نظر گرفتن این مسئله که نسل جدید پردازنده های بازار چگونه عمل خواهند کرد و چه امتیاز هایی را به ثبت خواهند رساند، همه ما مطمئن هستیم که پردازنده های این نسل خودشان را آماده ساخته اند تا با عملکرد شگفت انگیزشان ما را شگفت زده کنند و بازار را بدست بگیرند.

 

نبرد بنچمارک ها: اسنپدارگون ۸۲۰ ، اکسینوس ۷۲۴۰، Helio X20 و Helio X10 و … - تکفارس 

 

1

 

2

3

4

 

5

 

6

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید