Galaxy S7 با چیپست اکسینوس به همراه ۳ گیگابایت رم، نسخه ۴ گیگابایتی برای مدل LTE - تکفارس 
Galaxy S7 با چیپست اکسینوس به همراه ۳ گیگابایت رم، نسخه ۴ گیگابایتی برای مدل LTE - تکفارس 

Galaxy S7 با چیپست اکسینوس به همراه ۳ گیگابایت رم، نسخه ۴ گیگابایتی برای مدل LTE

وحید درگایی
۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - 15:51
Galaxy S7 با چیپست اکسینوس به همراه ۳ گیگابایت رم، نسخه ۴ گیگابایتی برای مدل LTE - تکفارس 

در طی شایعات اخیر ما توانستیم چند شایعه جذاب راجع به پرچمدار جدید سامسونگ نیز بشنویم، این شایعات خبر ازین موضوع می دادند که قرار است این شرکت کره ای آماده سازی این دستگاه قدرتمند را تسریع بخشد و طی پروژه جدیدی که استارتش را زده است سریعا این گوشی را آماده سازد. شایعات ازین موضوع خبر می دهند که بازهم، طبق سنت ها قرار است این گوشی در دو نسخه که یکی با چیپست اکسینوس است و دیگری با چیپست اسنپدراگون کوالکام راهی بازار شود. این شایعاتی بودند که درباره این موضوع به گوش ما رسیده اند. حال به بررسی شایعات پردازنده ها بپردازیم.

به نقل از اخبار بدست ما رسیده، تست کردن اسنپدراگون ۸۲۰ به دست سامسونگ به سختی پیش می رود و ظاهرا سامسونگ معیار ها و استاندارد های سختی را برای تست این چیپست قرار داده است. تمام این سخت گیری ها بدست سامسونگ به این دلیل است که مشکلاتی که درباره گرمای بیش از حد اسنپدراگون ۸۱۰ وجود داشت، دراین سری نیز تکرار نشود. ولی با تمام این تفاسیر، ظاهرا اسنپدراگون ۸۲۰ توانسته تمام تست های سرسختانه سامسونگ را با موفقیت پشت سر گذاشته و چراغ سبز سامسونگ را برای وارد شدن به دستگاه های Galaxy S7 بگیرد. پس از شکست مفتضحانه اسنپدراگون ۸۱۰، چنین تست هایی از سامسونگ عقلانی به نظر می رسد.

سامسونگ قرار است هر دو مدل کوالکام و اکسینوسش را با ۳/۴ گیگابایت رم به بازار روانه کند. یکی با LTE و دیگری بدون آن. حالا این دستگاه در تست بنچمارک Geekbench قرار گرفته و نام مستعارش نیز فاش شده.این دستگاه با نام مستعار پروژه خوش شانسی- مدل LTE و به طور ساده پروژه خوش شانسی دو مدل خودش را فاش کرده است. هردو این مدل ها در این تست با چیپست Exynos 8890 مجهز شده اند. قسمت جذاب این ماجرا همان قسمت رم این دستگاه است که نشان می دهد مدل LTE با ۴ گیگ و مدل ساده از ۳ گیگ رم بهره می برند. با این حال هنوز معلوم نیست نسخه ۴ گیگابایتی به جز داشتن LTE، چه برتری هایی نسبت به نسخه ساده این دستگاه دارد و آیا مدل های دیگری نیز برای این گوشی در دست ساخت هست یا نه، ولی طی اخبار دیگری که به دستمان رسیده دو نسخه ۵.۸ و ۵.۲ اینچی برای این گوشی در دست ساخت است.

مدل چیپست اکسینوس دار این دستگاه که بدون LTE بوده است در این تست توانسته با اختلاف کمی مدل ۴ گیگابایتی این گوشی را پشت سر بگذارد، ولی به این نکته بایستی توجه کرد که این دستگاه هر هشت هسته پردازنده اش روی ۱.۵ گیگاهرتز کلاک شده اند و برای نسخه LTE دار و ۴ گیگابایتی این سرعت، روی ۱.۳۸ گیگاهرتز قرار دارد.

Capture 1

Capture

با این حال نتیجه گیری ها ازین تست بسیار سریع است و مسلما نتایج موثقی را در اختیار ما قرار نمی دهد و بایستی تا زمان عرضه رسمی این گوشی و قرار گیزی آن در تست های بنچمارک صبر کنیم و بعد از آن به نتیجه گیری بپردازیم.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.