نتایج حاصل از بررسی نسل جدید پردازنده های موبایلی - تکفارس 
نتایج حاصل از بررسی نسل جدید پردازنده های موبایلی - تکفارس 

نتایج حاصل از بررسی نسل جدید پردازنده های موبایلی

پدرام علی نیا
۲۳ شهریور ۱۳۹۴ - 01:16
نتایج حاصل از بررسی نسل جدید پردازنده های موبایلی - تکفارس 

تعدادی از چیپست‌های نسل بعدی مورد بررسی آزمایش Geekbench قرار گرفته‌اند، و نتایج در نموداری با مقایسه امتیازات کسب شده ارائه شده‌اند. این لیست شامل چیپست جدید انویدیا Denver 2 ، چیپست‌های جدید اپل شامل A9 و A9X، Kirin 950 و … است، اگر می‌خواهید بدانید این چیپست ها به چه نتایجی دست یافته‌اند پس در ادامه با ما همراه باشید.

چیپ NVIDIA Denver 2 بالاترین امتیاز را در حالت تک هسته کسب کرده است که امتیاز ۲۵۹۹ است. بیشترین امتیاز در حالت چند هسته به چیپ سامسونگ Exynos M1 با امتیاز ۷۴۹۷ تعلق دارد. این امتیاز با اختلاف چشمگیری از باقی امتیازات بیشتر بود. چیپ بعدی هوآوی Kirin 950 با امتیاز ۶۰۹۶ است.

با توجه به نمودار، چیپست اپل A9 به ترتیب در حالت های تک هسته و چند هسته توانست امتیازات ۲۰۹۰ و ۳۵۶۹ را کسب کند. در حالیکه چیپ A9X در حالت تک هسته امتیاز ۲۱۰۹ را کسب کرد اما در حالت چند هسته اختلاف چشمگیری داشت و به امتیاز ۵۱۰۱ دست یافت.

از دیگر جزئیات ارائه شده توسط این گزارش می توان به توانایی چیپ Denver 2 در دستیابی به نرخ فریم ۱۱۷ فریم بر ثانیه، در تست بنچمارک GFXBench 3.0 Manhattan اشاره کرد. همچنین این چیپ انویدیا قادر بود تا در تست Tyrannosaurus به رقم ۲۰۶.۹ فریم بر ثانیه دست پیدا کند. چیپست Exynos M1 سامسونگ در دو تست ذکر شده توانست به ترتیب ارقام ۵۹.۴ و ۱۰۸.۹ را کسب کند. چیپ A9 اپل دارای سرعتی معادل ۳۰.۳ فریم بر ثانیه در تست اول و ۶۶ فریم بر ثانیه در تست دوم بود.

با توجه به گزارش Weibo(منبع چینی که این بررسی ها را به انجام رسانده است)، چیپست Kirin 950 با استفاده از طراحی ۱۶ نانومتری ساخته خواهد شد و شامل یک تراشه گرافیکی Mali-T880 MP6 خواهد بود. چیپست ال‌جی NUCLUN 2 توسط TSMC ساخته خواهد شد و از طراحی ۱۶ نانومتری استفاده می‌کند و شامل یک تراشه پردازشی چهار هسته‌ای Cortex-A72 با سرعت کلاک ۲.۱ گیگاهرتز و یک تراشه پردازشی چهار هسته‌ای Cortex-A53 با سرعت کلاک ۱.۵ گیگاهرتز، خواهد بود.

در زیر می‌توانید نمودار نتایج این بررسی ها را مشاهده کنید.

c-a

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.