سیستم پرداخت اندروید گوگل آغاز به کار می‌کند - تکفارس 
سیستم پرداخت اندروید گوگل آغاز به کار می‌کند - تکفارس 

سیستم پرداخت اندروید گوگل آغاز به کار می‌کند

پدرام یزدی‌پور
۲۰ شهریور ۱۳۹۴ - 22:08
سیستم پرداخت اندروید گوگل آغاز به کار می‌کند - تکفارس 

زمان آن فرا رسیده تا علی‌رغم سردرگمی‌های موجود، سیستم Android Pay، دومین تلاش عمده گوگل در ایجاد کیف پول موبایلی آغاز به کار کند. گوگل می‌گوید اپلیکیشن جدید کارش را با گروه کوچکی از کاربران و به آرامی شروع خواهد کرد؛ قبل از اینکه اکثر گوشی های اندرویدی دارای NFC, به اندروید ۴.۴ کیت کت یا بالاتر به‌روز‌رسانی شوند.
اگر قبلا برنامه Google Wallet را در گوشی خود نصب کرده‌اید به زودی شاهد به روز رسانی آن به برنامه جدیدی تحت عنوان Android Pay خواهید بود. گوگل نرم افزار Google Wallet را به عنوان اپلیکیشنی جداگانه بازطراحی کرده است و تمرکز آن را به طور جدی بر روی پرداخت های انجام گرفته بین خانواده ها و دوستان قرار داده‌ است.
درست همانند Apple Pay و Samsung Pay، سیستم جدید گوگل به شما اجازه می‌دهد تا پرداخت های خود را بدون تماس فیزیکی کارت و به طور کامل با گوشی هوشمند خود انجام دهید.
مشابه اپل، این سیستم به فهرستی از بانکها و کارتهای اعتباری سازگار با خود افزوده خواهد شد اما توجه به یک نکته لازم است و آن اینکه اگر تاکنون با Google Wallet کار کرده‌اید ممکن است شانس خود را برای استفاده از Android Pay، موقتا و تا زمانی که بانک مورد نظر از برنامه جدید گوگل پشتیبانی کند، از دست بدهید.
لیست بانک هایی که قرار است با گوگل همکاری کنند نسبت به Apple کمتر است اما به زودی تعداد بیشتری به گوگل می‌پیوندند.
به علت اینکه هر دوی Apple & Android pay از فناوری NFC بهره می‌برند، لیست فروشگاه‌ها و رستوران هایی که اپلیکیشن جدید گوگل را می‌پذیرند شبیه چیزی است که در ابتدا از اپل شاهد بودیم.
McDonald’s, Subway, Whole Foods, Wallgreens, Gamespot, Staples و … در طول هفته های آتی به طور کامل با Android Pay سازگار خواهند شد.
گوگل اعلام کرده در حال حاضر، اندروید پی به روش Tap-to-pay محدود خواهد بود و نیمه دیگر این پلتفرم که به مصرف کنندگان اجازه می دهد اقلام خود را با برنامه اندروید خریداری کنند هنوز برای آغاز به کار آماده نیست. واضح است که در سال جاری، این پلتفرم به بلوغ می‌رسد اما گوگل تا کنون زمان دقیق آن را اعلام نکرده است.
گوگل و اپل همچنین روش مشابهی را برای امنیت سیستم های پرداخت موبایلی خود در پیش گرفته‌اند. اندروید پی از Tokenization استفاده می‌کند تا کارت واقعی شما را از چشم بازرگانان دور نگه دارد؛ در عوض آنها یک شماره حساب مجازی خواهند دید و گوگل ادعا می‌کند که اطلاعات حساس پرداخت شما به طور امنی بر روی دستگاه های اندرویدی سازگار، ذخیره می‌گردد.
اگر گوشی خود را گم کنید راجع به پرداخت های احتمالی توسط سودجویان نگران نباشید چرا که از طریق Android Device Manager قادرید از راه دور پسوورد خود را تغییر داده یا آن را از دستگاه پاک کنید.
البته یک خبر نه چندان دلچسب برای خوره‌های اندروید آن است که با باز کردن قفل بوت لودر گوشی یا نصب کاستوم رام‌ها روی گوشی هوشمند اندرویدی خود ممکن است سازگاری گوشی خود با این سیستم را از دست بدهید.
از جمله اقدامات گوگل می‌توان به آموزش دادن کارکنان خرده فروشی‌ها برای کمک به آشنایی هر چه بیشتر مردم با Android Pay است.
گوگل البته می تواند روی کمک سه کمپانی مطرح Verizon, T-Mbile و AT&T حساب باز کند تا از قبل، این اپلیکیشن روی گوشی‌هایی با اندروید آبنبات چوبی و بالاتر بارگذاری شود و این مزیتی برای گوگل است طی جنگی که قرار است به زودی با اپل و سامسونگ داشته باشد.
نظر شما راجع به سیستم پرداخت جدید گوگل چیست ؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.