تست باتری گوشی های موجود در بازار ( قسمت چهارم ) - تکفارس 
تست باتری گوشی های موجود در بازار ( قسمت چهارم ) - تکفارس 

تست باتری گوشی های موجود در بازار ( قسمت چهارم )

علیرضا
۷ اسفند ۱۳۹۱ - 09:23
تست باتری گوشی های موجود در بازار ( قسمت چهارم ) - تکفارس 

تست باتری گوشی های موجود در بازار ( قسمت چهارم )

یکی از اصلی ترین گزینه ها در حین فرآیند خرید اسمارت فون ها عملکرد باتری آن ها می باشد. خرید بهترین و قوی ترین اسمارت فون ها هم با بازده پایین باتری به هیچ وجه توصیه نمی شود. لذا تصمیم گرفتیم تا در سلسله مقالاتی نتایج بررسی های انجام شده بر روی باتری های گوشی های موجود در بازار را که در آزمایشگاه های معتبر GSMArena صورت گرفته است را به اطلاع شما نیز برسانیم. در ابتدا تصمیم من این بود که نتایج حاصل از بررسی گوشی های روز را قرار دهم اما بعد با توجه به این نکته که اولا زمان انجام این تست ها با زمان ورود گوشی ها به کشور ما اغلب دچار فاصله زیادی است و دوما با توجه به شرایط کنونی اقتصادی و بازار نابسامان ارز توان خرید بسیاری از گوشی های مدل روز برای اکثریت فراهم نیست تصمیم گرفتم تا این بررسی ها را از گوشی های قدیمی تر شروع کنیم که هم در بازار کشور ما موجود می باشند و هم اینکه گوشی هایی با قیمت های مناسب تر نیز در بین آن ها دیده می شود و دست کاربران برای خرید بازتر می باشد و سپس به گوشی های روز بازار و مدل های جدید تر برسیم. در هر قسمت ما به بررسی تست های باتری  ۲ گوشی در سه قسمت ” مدت زمان دوام باتری در مکالمه، مدت زمان دوام باتری در وب گردی و مدت زمان دوام باتری در پخش ویدئو” می پردازیم. با تک فارس و این سلسله مقالات همراه باشید.

مجموعه چهارم : تست باتری گوشی های  Motorola Droid RAZR MAXX و HTC One S

 

تست باتری گوشی  Motorola Droid RAZR MAXX

Motorola Droid RAZR MAXX به صفحه نمایش ۴.۳ اینچی با رزولوشن ۹۶۰ در ۵۴۰ مجهز می باشد. پردازنده این گوشی هوشمند بر مبنای فن آوری Cortex-A9 و مدل دو هسته ای TI OMAP 4430 با فرکانس کاری ۱.۲ گیگاهرتز برای هر هسته و چیپست گرافیکی PowerVR SGX540 می باشد و در نهایت یک گیگابایت نیز حافظه رم دارد. سیستم عامل این اسمارت فون اندروید با ویرایش نان زنجفیلی (v.2.3.6) می باشد و در نهایت باتری این اسمارت فون مدلی ۳۳۰۰ میلی آمپری می باشد. البته همانطور که می دانید با آپدیت نسخه اندروید بهبود های زیادی در عملکرد گوشی اتفاق می افتد و مسلما یکی از نتایج این آپدیت ها نیز بهبود وضعیت باتری می باشد. نسخه حاظر در این تست مجهز به همان ویرایش اولیه نان زنجفیلی می باشد.

razrmaxx

همانطور که در تست ها مشاهده می کنید مدت زمان دوام باتری در مکالمه بیست ساعت و بیست و چهار دقیقه است که می توان نتیجه گرفت موتورولا احتمالا یک تنه به فضایی ها حمله کرد و پس از در هم شکستن آن ها تکنولوژی های باتری اسمارت فون هایشان را الگو برداری کرده و در این گوشی پیاده سازی کرده است!. Motorola Droid RAZR MAXX با اختلاف دو برابری تقریبا از همه هم نسل های خودش جلوتر است. کابوس همه گوشی های اندرویدی در تست باتری تست مدت زمان دوام باتری در وب گردی می باشد اما Motorola Droid RAZR MAXX در این تست با ثبت نتیجه هفت ساعت و بیست و سه دقیقه باز هم رتبه اول را از آن خود می کند اما این بار با اختلاف کمی نسبت به پشت سریش یعنی Apple iPhone 4S (مهم همان اول شدنه بود!) در بخش مدت زمان دوام باتری در پخش ویدئو نتیجه برای  Motorola Droid RAZR MAXX باز هم به بهترین شکل ممکن رقم می خورد و باز هم این محصول فضایی موتورولا با اختلاف اول می شود! Motorola Droid RAZR MAXX موفق می شود زمان چهارده ساعت و هفده دقیقه را برای خود ثبت کند. بر اساس نتایج این تست ها Motorola Droid RAZR MAXX موفق ترین گوشی اندرویدی می باشد که تا زمان خودش وجود داشته است (البته هنوز هم باتری این گوشی فوق العاده قدرتمند است!). در نهایت در صورتی که به طور متوسط روزانه حدود یک ساعت با گوشی خود هر یک از سه فعالیت مورد نظر را انجام دهید Motorola Droid RAZR MAXX حدود شصت و یک ساعت برای شما شارژ نگه می دارد که زمانی فوق العاده و دست نیافتنی است. در صورت داشتن هر نوع فعالیتی با گوشی این محصول موتورولا به شما توصیه میشود چون هیچ رقیب قدری ندارد!

تست باتری گوشی  HTC One S

HTC One S به صفحه نمایش ۴.۳ اینچی با رزولوشن ۹۶۰ در ۵۴۰ مجهز می باشد. پردازنده این گوشی هوشمند مدل دو هسته ای  Qualcomm MSM8290 Snapdragon با فرکانس کاری ۱.۵ گیگاهرتز برای هر هسته می باشد و چیپست گرافیکی آن نیز مدل Adreno 225 می باشد. در نهایت یک گیگابایت نیز حافظه رم دارد. سیستم عامل این اسمارت فون اندروید نسخه بستنی حصیری (v4.0) می باشد و در نهایت باتری این اسمارت فون مدل  ۱۶۵۰ میلی آمپری می باشد. البته همانطور که می دانید با آپدیت نسخه اندروید بهبود های زیادی در عملکرد گوشی اتفاق می افتد و مسلما یکی از نتایج این آپدیت ها نیز بهبود وضعیت باتری می باشد. نسخه حاظر در این تست مجهز به همان ویرایش اولیه بستنی حصیری می باشد.

ones

اول از همه لازم است یک نکته را ذکر کنم: خواهشا تمام تفکرات خود را از گوشی قبلی ریست کنید و به سراغ بررسی و تست های این گوشی بیایید! مبادا چنین انتظاراتی را از گوشی های دیگر داشته باشید چون Motorola Droid RAZR MAXX  محصولی خاص می باشد و از این لحاظ اسمارت فون های دیگر نمی توانند رقابت آنچنانی با آن داشته باشند. خب همانطور که در تست ها مشاهده می کنید مدت زمان دوام باتری در مکالمه نه ساعت و چهل و دو دقیقه می باشد که از این قسمت HTC One S کاملا نمره خوبی می گیرد (قرار شد تست های قبلی را فراموش کنید!) و باعث خوشنودی ما و کاربرانی که قصد خرید آن را دارند می شود. اما زمانی که نوبت به تست دوم یعنی مدت زمان دوام باتری در وب گردی می رسد این اسمارت فون بسیار ضعیف ظاهر می شودو تقریبا در انتهای لیست بررسی ما جای می گیرد. مدت زمان چهار ساعت و سه دقیقه بهترین نتیجه برای این گوشی می باشد که اصلا قابل قبول نیست. البته این تست هیچ وقت روی خوش به محصولات اندرویدی نشان نداده است اما باز هم نتایج پنج تا شش ساعتی در بین این اسمارت فون ها وجود دارد. در بخش مدت زمان دوام باتری در پخش ویدئو HTC One S باز هم خود را به نیمه بالایی جدول می کشاند! HTC One S در این قسمت توانست میزان زمان نه ساعت و بیست و هشت دقیقه را برای خود ثبت کند که با کمی ارفاق می توان لقب بسیار عالی را به آن داد. در نهایت زمان استند بای گوشی نسبت به موفقیت هایی که در دو تست از سه تست قبلی کسب کرد عددی معمولی می باشد. در صورتی که به طور متوسط روزانه حدود یک ساعت با گوشی خود هر یک از ۳ فعالیت مورد نظر را انجام دهید HTC One S حدود سی و پنج ساعت برای شما شارژ نگه می دارد که زمانی قابل قبول و راضی کننده برای HTC One S می باشد.

همانطور که قولش را داده بودیم در این قسمت تست های دو گوشی تاپ را مورد بررسی قرار دادیم. با ما و تست های آتی همراه باشید. همچنین ما را از ارائه نظرات خود دریغ نکنید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.