Canon سنسور دوربین ۲۵۰ مگاپیکسلی خود را معرفی کرد! - تکفارس 
Canon سنسور دوربین ۲۵۰ مگاپیکسلی خود را معرفی کرد! - تکفارس 

Canon سنسور دوربین ۲۵۰ مگاپیکسلی خود را معرفی کرد!

مسعود مقدم
۱۶ شهریور ۱۳۹۴ - 23:21
Canon سنسور دوربین ۲۵۰ مگاپیکسلی خود را معرفی کرد! - تکفارس 

Canon امروز از سنسور دوربین جدید ۲۵۰ مگاپسکلی خود رونمایی کرد. در واقع این دوربین تصاویری با کیفیت ۱۹۵۸۰ در ۱۲۶۰۰ پیکسل ثبت می کند که چیزی حدود ۲۴۶.۷ میلیون پیکسل در یک عکس را شامل می شود. این سنسور ابعاد ۲۹.۲ در ۲۰.۲ میلی متری دارد که حتی از سنسور های معمولی ۳۵ میلی متری نیز کوچک تر می باشد.

همانطور که گفتیم سنسور جدید Canon تصاویری را ثبت می کند که پیکسل های آن تنها ۱.۵ میکرون اندازه دارند. ابعاد این دوربین این امکان را به آن می دهد که به راحتی در یک اسمارت فون معمولی جای گیرد و لنز آن اندازه ی تقریبی لنز دوربین آیفون ۶ را دارد. در واقع این سنسور قابلیت استفاده از نور کم تری نسبت به دوربین های گران قیمت و بالا رده ی این شرکت دارد اما مطمئنا ۲۴۶ میلیون پیکسل در یک عکس شما را آن قدر راضی نگه می دارد که به فکر این دسته از جزییات نباشید.

2015-09-07-image-2 (1)

 

هم چنین این دوربین می تواند کمک بسیار زیادی به جلوگیری از جرایم بکند زیرا با جزییاتی که این دوربین ثبت می کند، همه چیز در یک صحنه ی جرم قابل تشخیص و ردیابی خواهد بود. Canon در همین راستا، این دوربین را در یک هواپیما که ۱۸ کیلومتر از زمین فاصله داشته است، قرار داده و توانسته تصویری از زمین ثبت کند که جزییات قابل تشخیص دارد!

این سنسور قابلیت بازخوانی ۱.۲۵ میلیارد پیکسل در ثانیه را داراست که با آن اجازه می دهد تا پنج تصویر با کیفیت همین دوربین را در ثانیه ثبت کند. به نظر نمی رسد که این دوربین در آینده ای نزدیک به کار گرفته شود و Canon در حال حاضر تنها بر روی مشخصات دیگر این دوربین تمرکز دارد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.