آموزش فیلم برداری نامحدود ۴K در گلکسی نوت ۵ - تکفارس 
آموزش فیلم برداری نامحدود ۴K در گلکسی نوت ۵ - تکفارس 

آموزش فیلم برداری نامحدود ۴K در گلکسی نوت ۵

سعید فضل اله زاده
۱۰ شهریور ۱۳۹۴ - 16:29
آموزش فیلم برداری نامحدود ۴K در گلکسی نوت ۵ - تکفارس 

فبلت بی نظیر و زیبای گلکسی نوت ۵، فبلتی که یکی از ده ها قابلیت بی نظیر آن، فیلم برداری ۴K است، اما همان طور که می‌دانید این قابلیت هنوز امکان فیلم برداری نامحدود بدون گرم شدن بیش از حد گوشی اندرویدی شما را فراهم نکرده است، چرا که هم چنان در زمره ی ویژگی های برجسته ای نام برده می شود که صرفا تبلیغاتی است. اگر از کاربران نوت ۵ هستید و قصد دارید ۴K را همانند فیلم برداری عادی، تا پایان یافتن شارژ دستگاه انجام دهید، با ما همراه باشید.

وقتی برای اولین بار از قابلیت بی نظیر فیلم برداری ۴K رونمایی شد، هیچ کس فکر نمی کرد که در مدت زمان کوتاهی این قابلیت به این مقدار پیشرفت و نوآوری برسد که امروزه وقتی این ویژگی در یک گوشی پرچمدار نباشد، انگار یکی از اجزای اصلی گوشی است که در آن یافت نمی شود. سامسونگ، فبلت نوت ۵.۷ اینچی نوت ۵ را که اخیرا معرفی کرده است، آن را به مرحله ی توزیع نیز رسانده است و خوشبختانه این فبلت در بازار های کشور عزیز مان ایران نیز یافت می‌شود، هرچند هنوز در ابتدای راه است و علاوه بر حباب قیمت، در برخی شهر ها و فروشگاه ها یافت می‌شود. اما کاربران زیادی هستند که قصد دارند در صفحه نمایش QHD اقدام به انجام فیلم برداری ۴K کنند و آن را در تلویزیون های ۴K خود ببینند.

یکی از عمده ترین معضلات ۴K در دستگاه های فعلی، مشکل داغ شدن دستگاه است که بنا به مکانیزم خودکار گوشی ها، به علت بالا رفتن دما، از انجام برخی کار های سنگین نظیر این نوع فیلم برداری، اجرای اپلیکیشن های سنگین نظیر بازی های اچ دی و حتی هنگام شارژ شدن، هشدار بالا رفتن دما می‌دهد و کلیه ی فعالیت های گوشی را متوقف می‌کند.

حال امروز خبر خوشایندی از XDA (بزرگ ترین انجمن موبایلی دنیا) به گوش رسیده که یکی از توسعه‌دهندگان در این انجمن اقدام به ساخت فایلی کرده است که از طریق آن می‌توانید به هر میزان که می‌خواهید، از این ویژگی لذت ببرید و از آن استفاده کنید. برای این کار، دستورالعملی که در پایین نوشته شده است را مطالعه فرمایید.

توصیه ی اکید ما به شما این است که قبل از انجام هر کاری، ابتدا از تمامی اطلاعات خود یک نسخه ی پشتیبان تهیه نمایید چرا که در صورت بروز هرگونه مشکل، اعم از بوت لوپ، خرابی فایل و غیره، سایت تک فارس هیچ مسئولیتی در این قبال ندارد.

توجه کنید که فایل زیر را به هیچ وجه از طریق منوی ریکاوری فلش نزنید.

  1. ابتدا دستگاه خود را با استفاده از این لینک روت نمایید. توجه کنید که فعلا نسخه ی شرکت های AT&T و Verizon قادر به انجام این کار نیستند.
  2. نسخه ی ۳.۱ این فایل را دانلود نمایید و نرم افزار SamsungCamera4.apk را از آن استخراج نمایید.
  3. حال به مسیر system/apps/SamsungCamera4 رفته و تمامی فایل های آن را به محلی دیگر کپی نمایید تا نسخه ی بکاپ و پشتیبانی از آن داشته باشید
  4. حال فایل مذکور را به مسیر گفته شده انتقال دهید و سطح دسترسی یا پرمیشن آن را به RW-R-R تغییر دهید.
  5. حال نوت ۵ را ریبوت کنید و وارد اپلیکیشن دوربین شوید. اگر آیکون KRM را در بالا مشاهده کردید، یعنی همه چیز صحیح و سالم بوده است و این مود به درستی نصب شده است.

توسعه دهنده ی این فایل بیان کرده که مدت زمان ۳۰ دقیقه به زمان عادی این تصویربرداری افزوده است، هرچند اگر به مدت هشت یا نه دقیقه در حالت ۴K اقدام به تصویربرداری کنید، حجمی معادل ۴ گیگابایت در گوشی شما اشغال خواهد کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.