شهسوار سیاه | هر آنچه که باید درباره Samsung Galaxy Tab S2 9.7 بدانید - تکفارس 
شهسوار سیاه | هر آنچه که باید درباره Samsung Galaxy Tab S2 9.7 بدانید - تکفارس 

شهسوار سیاه | هر آنچه که باید درباره Samsung Galaxy Tab S2 9.7 بدانید

یاشار فتحعلی زاده
۱۴ شهریور ۱۳۹۴ - 14:04
شهسوار سیاه | هر آنچه که باید درباره Samsung Galaxy Tab S2 9.7 بدانید - تکفارس 

Samsung Galaxy Tab S2 9.7 آخرین تبلتی است، که ابرکمپانی کره ای ساخته است. این تبلت قرار است که در کنار دیگر محصولات با صفحه ای ۸ اینچی، روانه بازار شود. هدف از ساخت این تبلت رقابت با مدل همتای خود در شرکت رقیب، یعنی آی پد های کمپانی اپل است. برای جذب مخاطب بیشتر سامسونگ سعی کرده تا تبلتی با ضخامتی کمتر و سبکتر نسبت به آی پد های اپل، بسازد. مدل جدید تبلت سامسونگ دارای ۵٫۶ میلی متر ضخامت و ۳۸۹ گرم وزن می باشد. با این حساب باید گفت که Tab S2 ساخت سامسونگ، از رقیب خود یعنی Apple iPad Air 2 سبک تر و نازک تر می باشد. همیشه انتظار می رود که پرچم داران سامسونگ درکنار ظاهر زیبایی که دارند، دارای مشخصات فنی فوق العاده نیز باشند. Samsung Galaxy Tab S2 9.7  نیز از این قاعده مستثنی نیست و در کنار ظاهر مجذوب کننده اش، مشخصات نسبتا قابل قبولی هم دارد. با هم نگاهی به مشخصات فنی این تبلت می اندازیم.

مشخصات فنی Samsung Galaxy Tab S2 9.7

  • صفحه ۹٫۷ اینچی Super AMOLED که دارای رزولوشن ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل می باشد؛ نسبت ابعاد ۴:۳؛ ۲۶۴ppi
  • واحد پردازشگر مرکزی هشت هسته ای: چهار هسته Cortex-A57 با سرعت ۱٫۹GHz؛ چهار هسته Cortex-A53 با سرعت ۱٫۳GHz
  • واحد پردازشگر گرافیکی: Mali-T760
  • چیپست: سوکت ۲۰ نانومتری Exynos 5433
  • رم: ۳ گیگا-بایت
  • حافظه داخلی: ۳۲/۶۴ گیگا-بایت حافظه داخلی؛ دارای اسلات کارت microSD
  • ابعاد: ۲۳۷٫۳ در ۱۶۹ در ۵٫۶ میلی متر
  • وزن: مدل وای-فای ۳۸۹ گرم و مدل LTE 392 گرم
  • سیستم عامل: Android 5.0.2 Lollipop به همراه TouchWiz UX
  • دوربین اصلی یا دوربین عقب: دوربین ۸ مگا-پیکسلی با ضیط ویدیو ۱۴۴۰p در ۳۰fps
  • دوربین سلفی یا دوربین جلو: دوربین ۲٫۱ مگا-پیکسلی
  • ارتباطات: وای-فای ۸۰۲٫۱۱ a/b/g/n/ac؛ بلوتوث ۴٫۱؛ میکرو USB v2.0 به همراه خروجی تلویزیون MHL؛ دارای GPS به همراه A-GPS و GLONASS؛ ۴G LTE اختیاری
  • دیگر امکانات: دوئل بلندگو؛ سنسور اثر انگشت

دیگر باید گفت که صفحاتی با نسبت ابعاد ۴:۳ به سرعت تبدیل به یک هنجار در دنیای تبلت های اندرویدی شده اند، بنابراین جای تعجبی ندارد که بدانیم Galaxy Tab S2 9.7 نیز از این قابلیت استفاده کرده است. سامسونگ برای اولین بار تبلتی با نسبت ابعاد ۴:۳ را در سری Galaxy Tab A  معرفی کرد، که اوایل امسال میلادی شاهد عرضه آن ها بودیم. در زمینه چیپست ها باید گفت که این تبلت از چیپست ۲۰ نانومتری Exynos 5433 به همراه ۳ گیگا-بایت رم استفاده کرده، که باید گفت در برابر چیپست Exynos 7420 که در سری گوشی های S6 استفاده شده، کم می آورد. این سوکت قبلا در مدل های مختلف Samsung Galaxy Note 4 استفاده شده بود. در زیر می توانید تصاویری از عقب و جلوی تبلت مشاهده کنید و سپس به قسمت بازگشایی جعبه این تبلت برویم و محتویات داخل آن را با هم مشاهده کنیم.

بازگشایی جعبه Samsung Galaxy Tab S2 9.7

در این قسمت به همراه یک ویدیو ما به شما خواهیم گفت که محتویات داخل جعبه Samsung Galaxy Tab S2 چه خواهد بود و وقتی شما این تبلت را خریداری کردید، باید منتظر چه چیز هایی در داخل جعبه این تبلت باشید.

محتویات داخل جعبه
  1. تبلت Samsung Galaxy Tab S2
  2. شارژر دیواری تبلت
  3. یک کابل USB
  4. یک وسیله برای بیرون آوردن کارت microSD card
  5. دفترچه ها و ضمانت نامه تبلت

البته گفته شده یک مدل از این تبلت دارای کاور هم خواهد بود.

در زیر می توانید ویدیو بازگشایی جعبه را که برای شما تهیه کرده ایم، مشاهده کنید.

 

طراحی و مشخصات ظاهری Samsung Galaxy Tab S2 9.7

در این بخش به نقد و بررسی طراحی و مشخصات سخت افزاری تبلت Galaxy Tab S2 می پردازیم. به خاطر نسبت ابعادی که این تبلت دارد، دکمه های جهت یابی این تبلت عوض شده اند، تا بتوان به حالت portrait یا تصویری دسترسی داشت.

 

برای مقایسه، در Samsung Galaxy Tab S 10.5، دکمه های جهت یابی در حالت landscape یا منظره قرار داشت. این حالت به خاطر نسبت ابعاد سینمایی ۱۶:۱۰ لازم بود.

در کل باید گفت که Tab S2 9.7 به سرعت به خاطر ظاهر زیبا و باریکش به چشم می آید. این نگرش مثبت و احساس رضایت، با در دست گرفتن این تبلت، به خاطر سبکی و طراحی خوب آن بیشتر هم خواهد شد.

Galaxy Tab S2 9.7 در سه رنگ متفاوت عرضه خواهد شد، رنگ های طلایی، سیاه و سفید. این تبلت دارای کیفیت خوبی در ساخت می باشد، اگر چه از نظر کیفیت به پای گوشی های هوشمند پرچم دار سامسونگ نمی رسد.

صفحه نمایش

Tab S2 9.7 دارای یک صفحه ۹٫۷ اینچی Super AMOLED  با رزولوشون ۲۰۴۸ در ۱۵۳۶ پیکسل می باشد و ۲۶۴ppi تراکم پیکسل دارد. این اعداد برای اولین بار در Apple iPad 3 مشاهده شد و حالا تبدیل به یک استاندارد برای تبلت های پرقدرت شده است.

در مورد رزولوشن باید گفت که صفحات جدید یک قدم به عقب رفته اند. در قدیم از رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ استفاده میشود. این عمل که رزولوشن کمتر شده، بی شک برای بیشتر شدن عملکرد تبلت ها و عمر بیشتر باتری می باشد.

مشخصات ظاهری

کلید خانه همانطور که در تصاویر زیر مشاهده می کنید، یک حلقه فلزی به دور خود دارد و دارای سنسور اثر انگشت می باشد. بالای تبلت یک دوربین سلفی ۲٫۱ مگا-پیکسلی، یک سنسور نور محیط و یک لوگو سامسونگ موجود می باشد.

چیزی در سمت چپ Galaxy Tab S2 9.7 وجود ندارد. دکمه پاور/قفل دستگاه، تغییر صدا و اسلات کارد microSD در سمت راست تبلت واقع شده اند.

در قسمت بالای تبلت چیزی وجود ندارد. اما در پایین تبلت جک صدای ۳٫۵ میلی متری، پورت microUSB و یک جفت بلندگو قرار دارد.

در پشت تبلت می توانید دوربین ۸ مگا-پیکسلی آن را مشاهده کنید. دوربین این تبلت متاسفانه فلش LED ندارد.

 

تست عملکرد تبلت

Samsung Galaxy Tab S2 9.7 دارای یک سوکت ۶۴-بیت Exynos 5433 با واحد پردازشگر مرکزی چهار هسته ای Cortex-A57  با سرعت ۱٫۹GHz و چهار واحد پردازشگر مرکزی چهار هسته ای Cortex-A53 با سرعت ۱٫۳GHz می باشد. این تبلت از سه گیگا-بایت رم و واحد پردازشگر گرافیکی Mali-T760 بهره می برد.

gsmarena_003

همانطور که گفته بودیم، این تبلت از چیپستی که در Samsung Galaxy Note 4 استفاده شده بود، استفاده کرده است، بنابراین نباید انتظار تفاوت زیادی را داشت. ما از این تبلت چند تست گرفته ایم، که نتایج آن ها را برای شما عزیزان در این مقاله قرار می دهیم.

1 2 3 4

در مجموع باید گفت که Samsung Galaxy Tab S2 9.7  عملکرد بهتری نسبت به مدل های سال قبل دارد، مخصوصا در زمینه گرافیک. البته باید گفت که نسبت به گوشی های هوشمند خانواده Samsung Galaxy S6 یا Galaxy Note5 که از Exynos 7420 قدرتمند استفاده کرده اند، عملکرد ضعیف تری دارد.

رابط کاربری

Samsung Galaxy Tab S2 9.7 از سیستم عامل Android 5.0.2 Lollipop به همراه TouchWiz UX استفاده می کند. TouchWiz UX آخرین UI می باشد، که توسط این ابرکمپانی کره ای ساخته شده است و باید گفت که از قابلیت های بالایی برخوردار است. شما می توانید صفحه را به دو قسمت تقسیم کنید و به لطف صفحه بزرگ این تبلت، کار های فوق العاده ای انجام دهید.

کیفیت تصاویر گرفته شده با دوربین Samsung Galaxy Tab S2 9.7

Samsung Galaxy Tab S2 9.7 از یک دوربین ۸ مگا-پیکسلی استفاده می کند. این دوربین فلش LED ندارد و باید گفت یکی از نقاظ ضعف این دوربین می باشد. با این حال دوربین ۸ مگا-پیکسلی این تبلت می تواند تصاویر با کیفیت بالایی را گرفته و یا فیلم های با کیفیتی ضبط کند. ما چند تصویر که با این تبلت گرفته شده را برای شما عزیزان قرار داده ایم، تا کیفیت آن ها را مشاهده کنید.

 

سخن آخر

سامسونگ Galaxy Tab S2 9.7 را تا آن جا که می توانست، سعی کرده سبک تر و باریک تر کند، که در این کار نیز موفق بوده است. اما از نظر سخت افزاری انتظار می رفت، که این تبلت دارای قدرت بیشتری باشد. برای مثال از چیپست بهتری استفاده کند. در کل باید گفت Galaxy Tab S2 9.7  تبلت قابل قبولی است و اگر در آینده قصد خرید آن را داشتید، یک گزینه خوب برای خرید خواهد بود و ضرر نمی کنید. امیدوارم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.