با دوربین های ۸ مگپیکسلی در آیفون ها خداحافظی کنید - تکفارس 
با دوربین های ۸ مگپیکسلی در آیفون ها خداحافظی کنید - تکفارس 

با دوربین های ۸ مگپیکسلی در آیفون ها خداحافظی کنید

مسعود مقدم
۶ شهریور ۱۳۹۴ - 02:06
با دوربین های ۸ مگپیکسلی در آیفون ها خداحافظی کنید - تکفارس 

از سال ۲۰۱۱ و آیفون ۴ اس، دوربین های پشت گوشی های آیفون به ۸ مگاپیکسل ارتقا یافتند و این عدد در آن زمان برای یک پرچمدار بسیار خوب محسوب می شد. اما نکته ی مورد توجه این است که اپل با امسال، چهار سال است که دوربین های مورد استفاده در گوشی هایش را ارتقا نداده است و هنوز فکر می کند این دوربین برای استفاده ی کاربران امروز کافی است؛ این در حالیست که پرچمداران امروزی دوربین های ۱۶ و ۲۰ مگاپیکسلی را در اختیار کاربران خود قرار می دهند. به احتمال بسیار زیاد با عرضه ی iPhone 6s ما با دوربین ۱۲ مگاپیکسلی روبرو خواهیم بود. البته به عقیده ی عده ی بسیار زیادی این عدد هنوز هم برای یک پرچمدار امروزی، آن هم پرچمدار آیفون، قابل هضم نیست.

به گفته ی ۹to5mac ما در ماه سپتامبر شاهد اولین گوشی های آیفون خواهیم بود که در آن ها از یک لنز دوربین ۱۲ مگاپیکسلی استفاده شده است و هم چنین قابلیت فیلم برداری ۴K در آن ها تعبیه شده است.

البته این دوربین اولین دوربین برای یک گوشی هوشمند نیست که با کیفیت Ultra HD فیلم برداری می کند و در حال حاضر حدود ۳۰ دستگاه موبایل هستند که دوربین آن ها با این کیفیت فیلم برداری می کند اما برای اپلی که همیشه از حداقل ها استفاده می کند و حداکثر قیمت ها را نیز برای محصولاتش در نظر می گیرد، این کار یک جهش بزرگ محسوب می شود.

این منبع همچنین معتقد است که دوربین های جلو ی آیفون های بعدی نیز بروز خواهند شد اما عدد دقیقی برای آن ها اعلام نکرده است ولی آن ها گفته اند که اپل تصمبم دارد برای دوربین جلو نیز یک فلش LED قرار دهد در حالی که فلش دوربین جلو، می تواند خود صفحه نمایش نیز باشد.

این اولین باری نیست که ما پیش از عرضه ی آیفون های جدید شایعاتی را در رابطه با آن ها می شنویم اما ۹to5mac یک منبع قابل اطمینان است که قبلا هم اخباری را که در حد یک شایعه بودند منتشر ساخته و بعدا صحت آن ها مشاهده شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.