IFA 2015: هر آنچه که باید انتظار داشت - تکفارس 
IFA 2015: هر آنچه که باید انتظار داشت - تکفارس 

IFA 2015: هر آنچه که باید انتظار داشت

یاشار فتحعلی زاده
۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - 01:14
IFA 2015: هر آنچه که باید انتظار داشت - تکفارس 
باز به شهریور ماه نزدیک می شویم و صدای آغاز نمایشگاه IFA به گوش می رسد. در همین روز هایی که پشت سر می گذارید، سالن ها و غرفه های ساختمان Messe که در برلین واقع شده در حال آمده شدن برای یکی از بزرگترین رویدادهای تکنولوژی سال می باشد. IFA جاییست که بزرگترین کمپانی های دنیا که در زمینه تکنولوژی فعالیت می کنند، در این نمایشگاه برای اولین بار از برترین و جدیدترین فناوری های خود رونمایی میکنند، که شامل گوشی های همراه، تبلت ها، ساعت های هوشمند و دستگاه هایی که شما را بیشتر از هر چیز دیگر به وجد می آورد، میشود. این یعنی قرار است که ما هر چه در این نمایشگاه رخ خواهد داد، پوشش دهیم و شما را از آن مطلع کنیم. خب، حتما از خود می پرسید که چه چیزی IFA 2015 را انقدر جذاب میکند؟ چه دستگاهایی در این نمایشگاه معرفی خواهند شد؟ خب، ما در حال حاضر در مورد اتفاقات IFA 2015 مطمئن نیستیم، اما شایعات و اطلاعاتی وجود دارد که در فضای مجازی پراکنده شده و ما هم آنها را برای مطالعه شما قرار می دهیم.

Samsung

این موضوع تبدیل به یک روال همیشگی شده که باید از بوفه سامسونگ در IFA انتظار چیزهای جذاب داشت و از آن لذت برد. در کنار آن باید گفت که بوفه سامسونگ همیشه از بزرگترین ها بوده که میتوان همه چیز در آن پیدا کرد. از ماشین لباسشویی و یخچال ها گرفته تا تلوزیون و استریو. البته نیاز به گفتن نیست که Galaxy Note5 و +Galaxy S6 edge که به تازگی معرفی شده اند، باید در این بوفه حضوری پر رنگ داشته باشند. البته شما عزیزان که از همراهان همیشگی تکفارس هستید، از بیشتر امکانات و مشخصات این دو گوشی باخبر شده اید. خب از خود می پرسید آیا چیز جدیدی سامسونگ برای معرفی دارد؟ باید به این پرسش پاسخ داد، البته که بله.

در IFA 2015، انتظار می رود که سامسونگ از ساعت هوشمند جدیدش یعنی Samsung Gear S2 رونمایی کند. این همان ساعتی بود که در خلال Unpacking 2015 کمی از آن صحبت شد، البته در حال حاضر هیچ مشخصاتی از این ساعت اعلام نشده، اما ما می دانیم که این ساعت یک صفحه گرد لمسی خواهد داشت و طبق گفته ها، یک دستگاه Tizen خواهد بود و توسط Android بهینه نخواهد شد.
در کنار ساعت هوشمند، شایعات حاکی از آن است که سامسونگ در حال کار بر روی یک سری جدید از گوشی های هوشمند است. در حال حاضر گویا به این گوشی ها سری Galaxy O گفته می شود، که از نظر ما انتخاب اسمی چندان مناسب نیست. البته می توان گفت که این انتخاب دلیل نسبتا مناسبی دارد، زیرا گفته شده که این گوشی ها برای هماهنگی با Oculus توسعه داده شده و یک تجربه واقعیت مجازی را به همراه خواهد داشت. البته باید گفت که ما شوکه نخواهیم شد اگر شاهد یک معرفی رسمی از یک دستگاه واقعیت مجازی که با گوشی های Galaxy Note5 و +Galaxy S6 edge هماهنگ باشد، باشیم.

 

LG

شایعه شده که LG  در حال کار بر روی یکی از دو گوشی Nexus می باشد، اما IFA جای مناسبی برای معرفی چنین گوشی ای به نظر نمیرسد. به احتمال زیاد، این اتفاق در همایشی که گوگل آن را اجرا خواهد کرد، خواهد افتاد، که همراه آن Android Marshmallow نیز عرضه خواهد شد.
یکی دیگر از شایعات این است که LG بر روی یک گوشی دیگر کار می کند که در نیمه دوم امسال عرضه خواهد شد. بعضی گمانه زنی ها خبر از این می دهد که آنها سری حرفه ای یا Pro را معرفی خواهند کرد. از طرف دیگر، احتمال دارد که شاهد عرضه گوشی با صفحه منحنی باشیم. یک رقیب برای مقابله با پرچم داران سامسونگ. البته احتمال دارد که LG هم یک ساعت هوشمند جدید را معرفی کند.

Sony

هر وقت که نوبت به سونی میرسد، ما انتظار چیزی خارق العاده را داریم. در حال حاضر، چیزی که حدس زده میشود، نمایش گوشی های Xperia Z5 و Z5 Compact خواهد بود. البته خبر هایی از گوشی Xperia Z5 Ultra هم به گوشمان خورده که در سه ماهه چهارم سال میلادی احتمالا عرضه میشود، که طبق شایعات گفته شده در IFA 2015 از آن رونمایی خواهد شد. سونی به تازگی SmartBand 2 را معرفی کرده، پس نباید منتظر یک ساعت هوشمند بود.

HTC

HTC در حال حاضر در شرایط سختی به سر می برد. اما این به آن معنا نیست که باید از HTC قافل شویم. دیروز طی یک خبر مشخصات پرچم دار جدید HTC معرفی شد. بر روی کاغذ HTC O2 مانند یک قهرمان خواهد بود که این کمپانی برای نجاب به آن نیاز دارد. بنابراین باید شاهد یک مانور اساسی بر روی این گوشی در IFA 2015 باشیم. البته باید گفت که HTC چیزهای دیگری نیز برای رونمایی در IFA 2015 خواهد داشت، که احتمال میرود HTC Desire 728 یا شاید هم Desire 828w باشد. پس باید صبر کرد و دید این کمپانی محبوب چه چیز هایی برای سورپرایز ما و طرفدارانش در IFA 2015 در نظر گرفته است.

Motorola

ماه پیش بود که موتورولا سه گوشی جدید خود را معرفی کرد. Moto G نسل سوم، Moto X Style و Moto X Play. بنابراین نباید انتظار گوشی جدیدی را از موتورولا در IFA 2015 داشته باشیم. اما در مورد ساعت هوشمند قصیه فرق می کند. گمانه زنی ها حاکی از آن است که باید شاهد نسل دومی از Moto 360 در IFA 2015 باشیم. احتمال دارد که این ساعت در دو سایز مختلف عرضه شود.
Motorola-Moto-360-successor

Microsoft

هر وقت که نوبت به مایکروسافت می رسد، منتظر چیزی هستیم که بر روی آن ویندوز نصب شده باشد! باید گفت حدسیات هم همچنان ادامه دارد که ساعتی از Redmond مشاهده کنیم که بر روی آن سیستم عامل ویندوز ۱۰ نصب شده است. البته باید گفت که شایعاتی هم وجود دارد که در ماه اکتبر مایکروسافت از گوشی های جدید Lumia 950 و Lumia 950 XL  رونمایی خواهد کرد، همچنین تبلت Surface Pro 4 و  ساعت هوشمندش. در کنار همه این ها خبری هم از یک کنسول Xbox One با ابعادی کوچکتر وجود دارد که احتمالا از آن نیز رونمایی شود.
البته با همه این گفته ها، باید گفت که مایکروسافت چیزی حتی بزرگتر از یک ابر کمپانی است و باید انتظار سورپرایزهای ویژه از آن داشت. باید صبر کرد و دید مایکروسافت این بار تصمیم گرفته تا بر روی چه دستگاه دیگری ویندوز ۱۰ را نصب و به ما معرفیش کند!

Asus

Asus هم به بازار ساخت گوشی های هوشمند وارد شده است و انتظار می رود تا در IFA رونمایی های مختلفی داشته باشد. همانطور که انتظار می رفت، احتمالا ما Asus را نیز میان سازنده های ساعت هوشمند که به زودی آن را عرضه خواهند کرد، مشاهده خواهیم کرد. شایعات از یک رونمایی ساعت هوشمند در این نمایشگاه خبر میدهد. البته چند عکس هم از این ساعت به بیرون درز کرده که حدس ما را به یقین تبدیل می کند. البته در مورد یک ZenFone جدید نیز خبرهایی به ما رسیده است، که احتمالا در IFA امسال از آن رونمایی شود.

Huawei

در IFA امسال باید شاهد رونمایی از Huawei Mate S  باشیم، یک گوشی که با مشخصاتی قوی که به زودی در اختیار طرفدارانش قرار خواهد گرفت. البته این گوشی با اسم های Mate 7S و Mate 8 نیز شناخته میشود. البته خبر از رونمایی یک گوشی دیگر نیز در فضای مجازی پخش شده و باید دید آیا یک ورژن دیگر از این گوشی خواهد بود، یا یک گوشی جدید معرفی خواهد شد.

ZTE

با گوشی هایی مانند Axon Pro، Axon Lux، Blade S6 و Nubia Z9 و حتی مدل های دیگر،  ZTE حتما تلاش خواهد کرد که به یکی از سازندگان گوشی تبدیل شود که از تجربه کارهای جدید، ترسی ندارد. به احتمال زیاد این کمپانی چینی در نمایشگاه امسال IFA از یک گوشی رونمایی خواهد کرد. اگر به یاد داشته باشید این کمپانی در چند ماه اخیر از گوشی های زیادی رونمایی کرده است. با تمام اینها، ما هیچ اطلاعات دقیقی از این کمپانی نداریم و نمی توان ذهنیت درستی داشت که این کمپانی چه برنامه ای برای IFA امسال خواهد داشت. شاید با معرفی چند گوشی جدید ما را سورپرایز کند و یا با معرفی دستگاه جدیدی مانند پروژکتور هوشمند ZTE Spro 2 که بر پایه اندروید بود، کار خود را در نمایشگاه امسال خاتمه دهد.

Lenovo

با توجه به اطلاعاتی که به بیرون درز کرده است، Lenovo به احتمال زیاد بر روی یک گوشی به نام Vibe S1 که دارای دو دوربین جلو می باشد، کار میکند. این اولین گوشی در دنیا خواهد بود که در جلوی آن دو دوربین به کار رفته است. احتمال این مسئله زیاد است که Lenovo این گوشی را در IFA امسال رونمایی کند. جدا از Vibe S1 شایعه شده که ما شاهد یک Lenovo Vibe P1 یا یک Vibe P1 Pro خواهیم بود. از جمله امکانات این گوشی، داشتن یک باتری ۵,۰۰۰mAh خواهد بود. اما مابقی مشخصات از یک گوشی با سخت افزاری نسبتا متوسط خبر میدهد. گوشی دیگری که احتمالا از آن رونمایی خواهد شد، گوشی Lenovo Vibe X3 است که به احتمال زیاد دارای دو اسپیکر در جلوی گوشی و یک Hi-Fi 3.0 برای بهتر شدن هر چه بهتر تجربه صدا با کیفیت بالا، خواهد بود.

Alcatel

هنوز اطلاعاتی از Alcatel در اختیار ما قرار نگرفته اما به احتمال زیاد Alcatel بر روی چند دستگاه که بر پایه سیستم عامل اندروید ساخته شده اند، کار میکند و احتمالا آنها را در نمایشگاه IFA 2015 معرفی خواهد کرد.

Acer

شایعات خبر از این می دهند که Acer  به احتمال زیاد حضور پررنگی در نمایشگاه امسال خواهد داشت. مطابق با شایعات Acer  امسال به معرفی چهار گوشی هوشمند که برپایه سیستم عامل ویندوز ۱۰ ساخته شده اند، در نمایشگاه حضور خواهد داشت. این گوشی ها به احتمال زیاد در اواخر ماه اکتبر یا اوایل ماه نوامبر عرضه خواهند شد.

 

ifa-teaser-2015
تکفارس نمایشگاه IFA 2015 را پوشش کامل خبری خواهد کرد.

 

همگام با تِکفارس باشید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.