شرکت استون مارتین با تسلا موتورز برای ساخت خود روی الکتریکی همکاری می کند - تکفارس 
شرکت استون مارتین با تسلا موتورز برای ساخت خود روی الکتریکی همکاری می کند - تکفارس 

شرکت استون مارتین با تسلا موتورز برای ساخت خود روی الکتریکی همکاری می کند

امیرحسین
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - 16:46
شرکت استون مارتین با تسلا موتورز برای ساخت خود روی الکتریکی همکاری می کند - تکفارس 

وقتی بحث از خودروی های شرکت استون مارتین به میان می آید همه به یاد سری فیلم های مامور ۰۰۷ یا همان جیمز باند می افتند و اما این بار نام استون مارتین به همراه جیمز باند به میان نمی آید و بحث درباره ی این است که این شرکت قصد دارد تا با همکاری شرکت تسلا موتورز خودروی الکتریکی جدیدی را به بازار عرضه کند .

چند هفته ی پیش خبر ساخت شارژر های مار مانند اتوماتیکی توسط تسلا موتورز به میان آمد که طبق اداعا های این شرکت کاملا خودکار است و می تواند خودروهای الکتریکی را به سرعت شارژ کند

حال به نظر می رسد که شرکت استون مارتین قصد دارد مدل جدید از خود روی Rapide را با همکاری این شرکت تولید کند . این شرکت اروپایی قصد دارد تا نسخه ی تمام الکتریکی چهار در این خودرو را تا دو سال آینده وارد جاده های کند که به نظر می رسد که ۸۰۰ اسب بخار نیرو خواهد داشت و می تواند با یک بار شارژ حدودا دویست مایل مسافت را طی کند .

مدیر عامل شرکت استون مارتین آقای اندی پالمر به Automotive News گفت که در حال تلاشند تا قیمت این خودرو ها را پایین آورده و بین ۲۰۰۰۰۰ هزار دلار که معادل ۱۲۷۶۲۳ پوند است و ۲۵۰۰۰۰ که بین ۱۵۹۵۲۸ پوند است برسانند .

استون مارتین قصد دارد تا باتری های این ماشین ها را بسیار قدرتمند بسازد که اگر بخواهیم آن را در قیاس با تلفن های هوشمند مطرح کنیم , استون مارتین را می توانیم به جای سامسونگ یا ال جی قرار دهیم و سایر شرکت های سازنده ی خودرو های الکتریکی را به جای پاناسونیک قرار دهیم که البته این اوصاف با توجه صحبت های آقای پالمر مطرح است . لازم به ذکر است قرار است تا تولید این خودرو ها صد ها دستگاه در سال باشد و این درحالی است که تنها پنج درصد از اجزای این خودرو ها متعلق به خود استون مارتین است و باقی ۹۵ درصد قطعات از شرکت مرسدس بنز تهیه خواهد شد .

همچنین آقای پالمر در انتهای صحبت های خود گفتند که هر کسی که انتظار Ludicrous mode شارژر های تسلا موتورز را بر روی Rapide داشته باشد نا امید خواهد شد و پالمر اضافه که کرد که صفر تا صد این خود رو ها در ۲.۸ ثانیه اتفاق خواهد افتاد .

 

برنامه های الکتریکی استون مارتین به همین جا ختم نمی شود , یعنی زمانی که Rapide EV در مغازه ها است ، آنها قصد دارند تا DBX در آینده ی نزدیک وارد خط تولید خود کنند البته نه قبل از سال ۲۰۱۹ .

پیش بینی شما چیست ؟ آیا استون مارتین برای همکاری با تسلا موتورز تصمیم درستی گرفته است ؟ نظر خود را با ما در میان بگذارید .

منبع

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.