نتایج بنچمارک AnTuTu اسمارت فون Xiaomi Mi5 منتشر شد - تکفارس 
نتایج بنچمارک AnTuTu اسمارت فون Xiaomi Mi5 منتشر شد - تکفارس 

نتایج بنچمارک AnTuTu اسمارت فون Xiaomi Mi5 منتشر شد

حسین توحیدلو
۲۸ مرداد ۱۳۹۴ - 10:36
نتایج بنچمارک AnTuTu اسمارت فون Xiaomi Mi5 منتشر شد - تکفارس 

از فصل بهار شاهد انتشار اطلاعاتی زیادی از اسمارت فون جدید Xiaomi Mi5 هستیم اما متاسفانه هنوز اطلاعات رسمی ای از این گوشی توسط کمپانی شیائومی منتشر شده است و از این گوشی هوشمند رونمایی نشده است. پس از رونمایی از رابط کاربری MIUI 7 و اسمارت فون ردمی نوت ۲ نوبت آن رسیده است که کمپانی چینی شیائومی از اسمارت فون Mi5 به صورت رسمی رونمایی کند و سکوت خود را در این زمینه بشکند. حال به تازگی منابع خبری، نتایج بنچمارک AnTuTu این گوشی در قالب تصویر منتشر شده است که در این تصویر شاهد امتیاز ۷۳۰۷۵ هستیم که این امتیاز خارق العاده ای برای کمپانی شیائومی محسوب می شود. در ادامه همراه ما باشید.

اگر در ذهنتان باشد مدتی پیش خبری در سراسر فضای مجازی منتشر شده که در این خبر ذکر شده بود، یکی از گوشی های شناخته نشده کمپانی ساسمونگ، در بنچمارک AnTuTu توانسته بود امتیاز ۹۶۰۰۰ را کسب کند. این خبر توسط هیچ منبعی تایید نشد و همه هم اکنون آن خبر را یک شایعه می دانیم. شایان به ذکر است که اسمارت فون گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج که از پردازنده های Exynos-7420-powered بهره می بردند، توانسته اند امتیازی حدود ۷۰۰۰۰ را کسب کنند و درصدرنشین پرامتیازترین در بنچمارک AnTuTu شوند. حال در تصویر منتشر شده مشاهده می کنیم که اسمارت فون کمپانی شیائومی Mi5 در بنچمارک AnTuTu توانسته امتیاز فوق العاده ۷۳۰۷۵ را کسب کند که این امتیاز در مقایسه با پرچمداران کمپانی ساسمونگ یک امتیاز خارق العاده ای محسوب می شود و گویا عملکرد این گوشی از دو گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی اس ۶ و گلکسی اس ۶ اج بهتر می باشد. البته نگفته نماند که کمپانی شیائومی ۶ ماه آینده از اسمارت فون Xiaomi Mi5 رونمایی خواهد کرد و به همین علت نباید امتیازات بنچمارک گوشی عرضه سامسونگ را با گوشی ای که ۶ ماه آینده معرفی خواهد شد، مقایسه کنیم.

همچنین هم اکنون شایعه های زیادی درباره پردازنده گوشی هوشمند Xiaomi Mi5 هر روز منتشر می شوند که در بیشتر این شایعه ها مشاهده میکنیم که کمپانی شیائومی از پردازنده Qualcomm Snapdragon 820 در این گوشی هوشمند خود استفاده کرده است. اما نکته قابل توجه اینجاست که کمپانی کوالکام هم اکنون برو روی پردازنده Qualcomm Snapdragon 820 کار می کند و طبق خبرگزاری ها این پردازنده در اوایل سال ۲۰۱۶ برای تولیدکنندگان اسمارت فون ها در دسترس قرار خواهد گرفت. به همین خاطر اگر پردازنده استفاده شده در گوشی هوشمند شیائومی Mi5 اسنپ دراگون ۸۲۰ باشد، باید تا اوایل سال ۲۰۱۶ صبر کنیم تا این گوشی هوشمند توسط کمپانی شیائومی به صورت رسمی معرفی شود. اگر این اتفاق رخ دهد، اسمارت فون شیائومیMi4 به مدت ۲ سال پرچمدار کشور چین باقی خواهد ماند که این قبول کردن اتفاق برای کمپانی شیائومی سخت و دشوار است.

البته شایعاتی دیگری در پیرامون پردازنده این گوشی نیز دیده می شود که طبق این شایعه ها کمپانی شیائومی قصد دارد از پردازنده های ۱۰ هسته ‌ای Helio X20 مدیاتک استفاده کند. این پردازنده مدتی پیش به صورت رسمی معرفی شده است و هم اکنون در حال اتمام مراحل پایانی و تست های خود می باشد. این پردازنده ۱۰ هسته ای از سه لایه ساخته شده است که معماری ساخت آن نیز big.LITTLE است. همچنین در صفحه مجوز TENAA برای اسمارت فون شیائومی Mi 5 Plus اعلام شده است که این اسمارت فون از پردازنده ۸ هسته ای بهره می برد و طبق این خبر در ماه نوامبر شاهد رونمایی از اسمارت فون شیائومی Mi 5 با پردازنده کوالکام اسنپ دراگون ۸۲۰ خواهیم بود.

در زیر میتوانید تصویری که از نتایج بنچمارک AnTuTu اسمارت فون Xiaomi Mi5 منتشر شده است را، مشاهده کنید.

همه خبرها و اطلاعات منتشر شده تاکنون بر روی پردازنده گوشی هوشمند Xiaomi Mi5 تمرکز داشته اند. بغیر از پردازنده این گوشی، اسمارت فون Xiaomi Mi5 دارای صفحه نمایش ۵.۳ اینچی با کیفیت QHD می باشد. در پشت این گوشی دوربینی با کیفیت ۱۶ مگاپیکسل تعبیه شده است که این دوربین از فناوری لرزش گیر اپتیکال بهره می برد. همچنین این دستگاه دارای درگاه USB از نوع C می باشد. کمپانی شیائومی از رم ۴ گیگابایتی در این دستگاه استفاده کرده است.

البته همه اطلاعاتی که در بالا مطالعه کردید، تنها در حد یک شایعه هستند و هنوز هیچ کدام از این خبرها توسط کمپانی چینی شیائومی تایید یا تکذیب نشده اند. باید منتظر بمانیم تا کمپانی شیائومی به صورت رسمی از این گوشی هوشمند خود رونمایی کند.

دیدگاه شما در خصوص گوشی هوشمند Xiaomi Mi5 چیست؟ آیا این اسمارت فون میتواند بازار اسمارت فون های چین را از آن خود کند؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

منبع

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید