سهم ۴.۹۵ درصدی ویندوز ۱۰ در میان سیستم عامل ها پس از ۵۳ میلیون نصب - تکفارس 
سهم ۴.۹۵ درصدی ویندوز ۱۰ در میان سیستم عامل ها پس از ۵۳ میلیون نصب - تکفارس 

سهم ۴.۹۵ درصدی ویندوز ۱۰ در میان سیستم عامل ها پس از ۵۳ میلیون نصب

حسین توحیدلو
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - 12:35
سهم ۴.۹۵ درصدی ویندوز ۱۰ در میان سیستم عامل ها پس از ۵۳ میلیون نصب - تکفارس 

همانطور که اطلاع دارید کمتر از سه هفته از زمان انتشار آخرین نسخه ویندوز یعنی ویندوز ۱۰ مایکروسافت می گذرد. در این مدت کاربران بسیاری زیادی بر روی کامپیوترهای شخصی خود ویندوز ۱۰ را نصب کردند و هم اکنون در حال استفاده از این ویندوز هستند و این نشان دهنده محبوبیت بالای سیستم عامل ویندوز ۱۰ می باشد. حال به تازگی طبق گزارش منتشر شده توسط StatCounter ویندوز ۱۰ هم اکنون بر روی بیش از ۵۳ میلیون دستگاه نصب شده است که خود یک آمار فوق العاده ای محسوب می شود. در ادامه همراه تکفارس باشید.

پس از گذشت ۲۴ از زمان انتشار نسخه نهایی ویندوز ۱۰ کمپانی مایکروسافت اعلام کرد که این ویندوز در این مدت بر روی ۱۴ میلیون دستگاه نصب شده است. همچنین پس از گذشت یک هفته گزارش هایی در فضای مجازی دیده شد که طبق آن ها ویندوز ۱۰ بر روی ۲۷ میلیون دستگاه نصب شده است. حال که کمتر از سه هفته از زمان انتشار این نسخه از ویندوز مایکروسافت می گذرد، StatCounter خبر از نصب سیستم عامل ویندوز ۱۰ بر روی بیش از ۵۳ میلیون دستگاه داد. همچنین StatCounter اعلام کرد که پس از انتشار این آمار، ویندوز ۱۰ در حدود ۴.۹۵ درصد از سهم بازار سیستم عامل‌ها را به خود اختصاص داده است. طبق گفته های کمپانی بزرگ مایکروسافت، ویندوز ۱۰ هر ثانیه بر روی ۱۵۰۰ دستگاه نصب می شود که این میزان نصب پس از شکست ویندوز ۸ برای کمپانی مایکروسافت یک موفقیت بی نظیری محسوب می شود.

بنا به گزارش های منتشر شده توسط NetMarketShare، ویندوز ۸.۱ در حدود ۱۳.۰۹ درصد و OS X 10.10 کمپانی اپل ۴.۷۴ درصد از سهم بازار سیستم عامل‌ها را به خود اختصاص داده اند. همچنین همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم، ویندوز ۱۰ در حدود ۴.۹۵ درصد از سهم بازار سیستم عامل ها را به خود اختصاص داده است. حال اگر سهم ویندوز ۱۰ را با سهم سیستم عامل OX 10.10 کمپانی اپل مقایسه کنیم، درمیابیم که آخرین نسخه ویندوز کمپانی مایکروسافت با اختلاف بسیار کمی سهم بیشتری را در اختیار دارد و این بیانگر محبوبیت ویندوز ۱۰ نسبت به سیستم عامل کمپانی اپل است. باید یادآوری کنیم که کمتر از سه هفته از زمان انتشار ویندوز ۱۰ مایکروسافت می گذرد و با این حال این نسخه ۱۰ ویندوز مایکروسافت توانسته سهم بیشتری نسبت به سیستم عامل OX کمپانی اپل را در بازارهای سیستم عامل در اختیار داشته باشد.

لازم به ذکر است که کمپانی مایکروسافت تنها یک بار به صورت رسمی تعداد کاربران ویندوز ۱۰ را اعلام کرد که این گزارش مربوط به گذشت ۲۴ ساعت پس از انتشار نسخه نهایی ویندوز ۱۰ بود. پس از آن این کمپانی تعداد کاربران ویندوز ۱۰ را اعلام نکرده و هنوز تمامی اطلاعات منتشر شده در حد یک شایعه هستند و هیچ کدام از آن ها توسط کمپانی مایکروسافت تایید نشده است.

البته فراموش نکنید که نمیتوانیم آمار منتشر شده از تعداد نصب شده ویندوز ۱۰ را به صورت مستقیم با ویندوز های ۸ و ویندوز ۷ مقایسه کنیم. همانطور که اطلاع دارید، کمپانی مایکروسافت در استراتژی جدید خود تصمیم گرفته است که ویندوز ۱۰ را به مدت یک سال به صورت رایگان در اختیار کاربران ویندوز ۸ و ویندوز ۷ قرار دهد. بدون شک به همین دلیل کاربران زیادی با آپدیت کردن ویندوز خود به ویندوز ۱۰ از این سیستم عامل جدید کمپانی مایکروسافت بهره مند می شوند و به همین خاطر مقایسه آمار نصب شده ویندوز ۱۰ با ویندوز های قبلی کار درستی نیست. همچنین لازم به ذکر است که کمپانی اپل چند روز پیش با انتشار آپدیتی برای سیستم عامل OX مک بوک، این اجازه را به کاربران خود داد که از ویندوز ۱۰ نیز استفاده کنند. به همین خاطر شاهد نصب ویندوز ۱۰ زیادی بر روی لپ تاپ های کمپانی اپل نیز خواهیم بود.

در پایان آیا شما هم اکنون از ویندوز ۱۰ استفاده می کنید؟ شما آمار منتشر شده از میزان نصب ویندوز ۱۰ را چگونه ارزیابی می کنید؟ دیدگاه های شخصی خود را دیگر کاربران وبسایت تکفارس در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.