سامسونگ گوشی تاشو G9198 با سیستم عامل اندروید را معرفی کرد - تکفارس 
سامسونگ گوشی تاشو G9198 با سیستم عامل اندروید را معرفی کرد - تکفارس 

سامسونگ گوشی تاشو G9198 با سیستم عامل اندروید را معرفی کرد

حسین توحیدلو
۲۷ مرداد ۱۳۹۴ - 11:36
سامسونگ گوشی تاشو G9198 با سیستم عامل اندروید را معرفی کرد - تکفارس 

تلفن های همراه تاشو در سال های گذشته بسیار محبوب بودند و خیلی از علاقه مندان و منتقدان نیز تلفن های همراه تاشو را برای خریداران پیشنهاد می دادند. متاسفانه پس از انتشار گوشی های لمسی بازار گوشی های تاشو از بین رفت و بسیاری از کاربران تلفن های لمسی خود را به تلفن همراه تاشو ترجیح دادند. پس از عرضه اسمارت فون ها دیگر هیچ کمپانی حاظر به ساخت این گوشی های تاشو نشد و ما هیچ اسمارت فون تاشویی در بازار نداریم. گوشی های تاشو در قاره آسیا نسبت به مناطق دیگر از محبوبیت بالایی برخوردار است. طبق خبرهای منتشر شده حتی در کشورهایی مانند ژاپن مردم همچنان از گوشی های تاشو به جای اسمارت فون ها استفاده می کنند و این نشان از محبوبیت بالای این نوع تلفن های همراه است. در ادامه همراه ما باشید.

به دلیل محبوبیت بالای این نوع تلفن های همراه کمپانی بزرگ سامسونگ از اسمارت فون جدید تاشویی با نام G9198 رونمایی کرد. این تلفن هوشمند از سیستم عامل اندروید بهره می برد. طبق اطلاعات منتشر شده، گوشی هوشمند G9198 دارای دو صفحه نمایش ۳.۹ اینچی از نوع Super AMOLED و با رزولوشن ۷۲۰p (1280 x 720) و پوشش گوریلا گلس ۳ می باشد. متاسفانه هنوز درباره رم این دستگاه گزارشی داده نشده است. پردازنده این گوشی Qualcomm’s Snapdragon 808 64-bit شش هسته ای است که میتواند قدرت بسیار بالایی دارد. همچنین کمپانی سامسونگ از پردازنده گرافیکی Adreno 418 و حافظه داخلی ۱۶ گیگابایتی استفاده کرده است و این اجازه را به کاربران نیز می دهد که با استفاده از درگاه microSD حافظه گوشی هوشمند خود را در صورت نیاز به راحتی ارتقا دهند. در پشت اسمارت فون سامسونگ G9198 یک دوربین ۱۶ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.9 و در کنار آن یک فلاش LED و در جلو این گوشی یک دوربین ۵ مگاپیکسلی که برای تصویربرداری های سلفی و تماس های ویدیویی تعبیه شده است. سامسونگ از باتری ۲۰۲۰ میلی‌آمپر ساعتی در این تلفن هوشمند استفاده کرده است. همچنین بنا به گفته کمپانی سامسونگ گوشی G9198 از نسل چهارم ارتباطات (۴G) بهره می برد. علاوه بر این کمپانی سامسونگ اعلام کرده است که گوشی هوشمند G9198‌ از دو سیم کارت به صورت همزمان پشتیبانی می کند و ابعاد گوشی نیز ۱۲۰.۳ x 61.2 x 16.3mm با وزن ۲۰۰ گرم است. بنا به گفته سامسونگ، این گوشی هوشمند از سیستم عامل اندروید بهره می برد ولی متاسفانه اطلاعاتی درباره این این گوشی دارای کدام نسخه از سیستم عامل اندروید است، منتشر نشده است. احتمال می رود که کمپانی سامسونگ از اندروید نسخه ۵ یا همان آبنبات چوبی استفاده کرده است.

همانطور که در تصاویر منتشر شده مشاهده می کنید، اسمارت فون تاشو G9198‌ از نظر طراحی زیبا و خوش دست است. همچنین صفحه نمایش ۳.۹ اینچی شاید در میان گوشی های موجود در بازار صفحه نمایش کوچکی به شمار بیاید اما باید توجه کنیم که این یک اسمارت فون تاشو می باشد و به همین علت نمایشگر ۳.۹ اینچی برای این تلفن هوشمند سایز مناسبی است. در قسمت پایینی صفحه نمایش بیرونی گوشی نیز سه دکمه معروف اندروید (overview, home and back) تعبیه شده است. علاوه بر نمایشگر بیرون پس از باز کردن تلفن هوشمند، هیجان اصلی تازه آغاز می شود! چرا که یک صفحه نمایش دیگر در درون گوشی تعبیه شده است و شما با دکمه های موجود در قسمت داخلی گوشی میتوانید از نمایشگر داخلی اسمارت فون استفاده کنید.

Samsung G9198_2

متاسفانه اطلاعاتی درباره قیمت و زمان عرضه این گوشی در دسترس نمی باشد اما انتظار می رود که کمپانی بزرگ سامسونگ گوشی هوشمند G9198‌ را در پایان این ماه میلادی در کشور چین عرضه کند.

دیدگاه شما در خصوص گوشی جدید تاشو کمپانی سامسونگ چیست؟ آیا این گوشی میتواند آغاز کننده مدل های دیگر گوشی های هوشمند تاشو شود؟ اقدام کمپانی های دیگر درباره گوشی تاشو سامسونگ چه خواهد بود؟ دیدگاه شخصی خود حتما با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید