دفترچه یادداشت | پیش نمایش Samsung Galaxy Note 5 - تکفارس 
دفترچه یادداشت | پیش نمایش Samsung Galaxy Note 5 - تکفارس 

دفترچه یادداشت | پیش نمایش Samsung Galaxy Note 5

یاشار فتحعلی زاده
۲۵ مرداد ۱۳۹۴ - 12:22
دفترچه یادداشت | پیش نمایش Samsung Galaxy Note 5 - تکفارس 
از چند سال پیش که برای اولین بار سامسونگ سری Note ها را به جهانیان معرفی کرد، سری Note  سامسونگ تبدیل شد به یک گزینه ثابت که همیشه در میان فبلت ها میشد آن را انتخاب کرد. با هر بار که سری جدیدی معرفی شد، سامسونگ هر آنچه که میتوانست در این فبلت ها بیاورد ، انجام داد و به قابلیت های این فبلت ها افزود. بی شک میتوان گفت که سری Galaxy Note ، تبدیل شده اند به یک چاقو سوئیسی در گوشی های هوشمند که هر آنچه میخواهید را در اختیار شما قرار میدهند. نه تنها سخت افزار قدرتمند این فبلت، بلکه امکاناتی که این گوشی دارد مخصوصا S Pen که خود یکی از نکات مثبت این فبلت است، عاملی برای موفقیت این گوشی خواهد بود. همانطور که میدانید مراسم Unpacked 2015 تمام شده و سامسونگ دو پرچم دار جدید خود را معرفی کرده که میتوانید از این مقاله پیش نمایشی که برای گوشی+ Galaxy S6 edge تهیه کرده ایم را مطالعه کنید. البته برای Note 5 نیز برنامه داریم. در این مقاله سعی داریم که قسمت های مختلف این گوشی را کمی بررسی کنیم و هر آنچه که تا کنون گفته شده و در اختیارمان قرار گرفته را به شما ارائه بدهیم.

 

طراحی

Gone نام زبان طراحی پیچیده ای است که در مدل های گذشته استفاده شده و در طراحی استایل Samsung Galaxy Alpha نیز استفاده شد. اساسا، این یک مسیر جدید برای طراحی سری های Note بود، اما سامسونگ ما را با ادامه این کار و ساخت Note5 نا امید نکرد. در طراحی جدید، طراحان Note5، زبان طراحی این فبلت را به روز کردند، همان زبانی که در Galaxy S6 استفاده شد. نتیجه همان ترکیبی از فلز و شیشه بود که در آخر چیزی شد که در طراحی Note5  مشاهده میکنید. باید گفت که طراحی جدید با اینکه تغییرات کاملی نسبت به سال گذشته داشته اما هنوز زیبا و جذاب به نظر میرسد و با اندازه ای که دارد، باز به خوبی میتوان آن را در دو دست گرفت و از آن به خوبی استفاده کرد و تکنولوژی که به کار رفته باعث شده که نازکتر و سبکتر بشود. یک تغییر جدید نیز که در Note 5 وجود دارد، به S-Pen مربوط است، که در سمت راست گوشی از نظر ها پنهان میشود. در مدل قبلی، محل قرار گرفتن و برداشتن یا گذاشتن قلم متفاوت بود، اما حالا کافیست که قلم را به پایین فشار دهید تا سر آن بیرون بیاید تا بتوان آن را برداشت. جدا از همه این گفته ها، Note5 درست مانند مدل جدید گوشی + Galaxy S6 edge تجهیز شده است، سنسور اثر انگشت ، سنسور ضربان قلب ، شارژ وایرلس و شارژ سریع از امکانات این گوشی میباشد. متاسفانه مانند گوشی دیگر IR blaster حذف شده است و دیگر نمیتوان از آن استفاده کرد، چیزی که باعث میشد یکی از دلایلی باشد که ما این فبلت را یک چاقوی سوئیسی بخوانیم. سامسونگ اعلام کرده که علت برداشتن این قابلیت بخاطر عدم استفاده کاربران میباشد و آنها به همین دلیل IR blaster را حذف کرده اند.

 

صفحه نمایش

چیزی که بیشتر از همه باعث میشد Note 4 تحسین شود، صفحه آن بود. جدا از طراحی خوبی که داشت ، این یک حقیقت بود که سامسونگ با استفاده از صفحه Quad-HD در Note 4 ،قدمی به جلو برداشت و این کار باعث شد که صفحه های Quad-HD تبدیل به یک رزولوشن استاندارد شوند که تاکنون در گوشی های قدرتمند استفاده میشود. بنابراین زیاد نباید تعجب کرد که Note5 نیز دارای این مشخصه میباشد. Note5 دارای یک صفحه ۵.۷ اینچی ۱۴۴۰ در ۲۵۶۰ میباشد که صفحه Super AMOLED دارد و باید گفت که تصاویر واقعا زیبا نشان داده میشوند. فقط به تصاویر نگاهی بیندازید تا درخشش زیبای آن را مشاهده کنید. با نگاه به زوایای پهن ، رنگهایی که به درستی در سمت ها اشباع شده اند و آن رنگ سیاه که واقعا عمیق میباشند، همه اینها نشان میدهد که سامسونگ صفحات AMOLED که به خوبی کالیبره شده را هنرمندانه به ما منتقل کرده است.

رابط کاربری

باید گفت Note5 مانند گوشی پرچم دار دیگر که همزمان با هم معرفی شدند، از آخرین ورژن TouchWiz UI  که توسط سامسونگ ساخته شده و همینطور از سیستم عامل Android 5.1.1 Lollipop بهره میبرد. تقریبا تفاوت چندانی که به چشم بیاید در رابطه کاربری، به وجود نیامده و میتوان گفت همان چیزیست که اگر از سری های Galaxy S6 استفاده کرده باشید، مشاهده خواهید کرد. البته باید گفت چیز بدی هم نیست. صادقانه بخواهیم بگوییم سامسونگ یک قدم مثبت در این زمینه برداشته تا یک تجربه عالی را به کاربران ارائه دهد و باید گفت موفق هم بوده است. در کنار تغییرات کمی که در زمینه نرم افزاری مشاهده کردیم ، چند قابلیت جدید به TouchWiz اضافه شده که میتوان به قابلیت باز کردن چند پنچره برای کارهایی که به صورت ساید بای ساید به نمایش دربیایند ، اشاره کرد. یکی از امکاناتی که باید در رابطه با آن به شما بگوییم، قابلیت های زیادیست که با استفاده از S-Pen میتوانید انچام دهید. برای شروع ، وقتی قلم را از جایگاهش خارج میکنید، یک صفحه باز میشود که شما سریعا میتوانید هر چه که میخواهید از پیام تا متن و شماره در آن بنویسید، حتی وقتی گوشی در حالت خواب یا قفل شده میباشد نیز این عمل صورت میگیرد. در درجه دوم ، پنجره Air Command به مدت بیشتری باقی میماند . از دیگر قابلیت ها میتوان به نوشتن در فایل های PDF ، دسترسی سریع به برنامه هایی که قبلا استفاده شدن و نوشتن در حاشیه عکسهایی که قبلا ذخیره شدند ، اشاره کرد. در انتها باید گفت تفاوت زیادی از نظر نرم افزاری مشاهده نمیشود. هر دو گوشی Note5  و +Galaxy S6 edge نیز قابلیتهای مشترکی را به کاربران ارائه میدهند. هر دو قابلیت پخش زنده با یوتوب ، ultra high-quality audio ، ساپورت SideSync 4.0 و همینطور Samsung Pay که میتوانید با استفاده از آن به یک سیستم پرداخت سریع و مطمئن دسترسی داشته باشید، را دارا میباشند.

پردازشگر و حافظه

سامسونگ رسما اعلام کرده که Note5 از همان پردازشگری استفاده میکند که در S6 استفاده شده است، یک پردازشگر ۶۴-بیت Exynos 7 octa-core که بر پایه فرایند ساخت ۱۴ نانو-متری ساخته شده است. اکثر ما چیزی تقریبا متفاوت را در نظر داشتیم، اما سامسونگ گویا نشان داده که هنوز نمیخواهد از Exynos 7 دست بکشد.در کنار آن، بر خلاف S6 از یک رم ۴ گیگا-بایتی LPDD4 استفاده شده است. با زمان کمی که برای استفاده از Note5 داشتیم، میتوانیم بگوییم که این فبلت سرعت خوبی دارد و پاسخگویی آن قابل قبول است. البته سامسونگ با یک کار باعث ناراحتی ما شد و آن هم حذف اسلات microSD میباشد و با اینکار شما برای ذخیره اطلاعات خود مثل آهنگها و ویدیوهایتان، فقط حق انتخاب بین سه مدل ۳۲ گیگا-بایتی ، ۶۴ گیگا-بایتی و همینطور ۱۲۸ گیگا-بایتی را دارید.

دوربین

در رابطه با دوربین باید گفت که این گوشی دارای یک دوربین اصلی ۱۶ مگا-پیکسلی میباشد که دارای امکاناتی مانند BSI ، یک فلش ال ای دی و یک روزنه لنز f/1.9 است. دوربین جلو یا دوربین سلفی نیز ، یک دوربین ۵ مگا-پیکسلی است که در برابر دوربین ۳.۷ مگا-پیکسلی مدل قبلی خودنمایی میکند. با توجه به اینکه از سخت افزار مشابهی مانند S6 استفاده میکند، پس باید منتظر تصاویری خیره کننده و زیبا باشیم. این گوشی نیز مانند مدل جدید + Galaxy S6 edge با یک افزایش سرعت شاتر روبروست که به وسیله آن میتوانید مانند یک عکاس حرفه ای در مکان های کم نور ، عکسانی کنید. سرعت شاتر این گوشی به ۱۰ ثانیه نیز میرسد که زمانی قابل قبول است.

انتظارات

گویا قرار است به زودی این گوشی اماده خرید باشد. البته هنوز قیمت دقیقی که بتوان اعلام کرد، مشخص نشده است. اما با چیزی که مشخص شده که میتوانید در این خبر بخوانید، قیمت مدل ۶۴ گیگا-بایتی ۹۱۴ ذلار و نسخه ی ۳۲ گیگا-بایتی  ۸۳۹٫۹۹ دلار خواهد بود. در مقایسه با گوشی پرچم دار دیگر سامسونگ یعنی + Galaxy S6 edge پیش بینی ها حاکی از این است که فروش + S6 edge بیشتر از Note5 خواهد بود. البته باید صبر کرد و دید که آیا کاربران به این فبلت علاقمند خواهند شد یا خیر.

در آخر از همه شما ممنونیم که این مقاله را خوانید. لطفا در انتها نظر خود را در مورد این فبلت با ما در میان بگذارید. همچنین یک ویدیو از این گوشی برای شما تهیه کرده ایم که امیدواریم از آن لذت ببرید.

دانلود ویدیو با کیفیت ۴۸۰

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.