نتایج بنچمارک Galaxy Note 5 منتشر شد - تکفارس 
نتایج بنچمارک Galaxy Note 5 منتشر شد - تکفارس 

نتایج بنچمارک Galaxy Note 5 منتشر شد

حسین توحیدلو
۲۳ مرداد ۱۳۹۴ - 15:53
نتایج بنچمارک Galaxy Note 5 منتشر شد - تکفارس 

دیروز کمپانی بزرگ سامسونگ در کنفرانس Unpacked 2015 از پرچمداران خود رونمایی کرد. دو اسمارت فون Galaxy Note 5 و Galaxy S6 Edge Plus در این مراسم به صورت رسمی معرفی شدند. حال پس از معرفی این دو گوشی اولین نتایج بنچمارک‌ گوشی هوشمند سامسونگ Galaxy Note 5 منتشر شد. اگر نگاهی به این نتایج بدست آمده بیاندازیم متوجه میشیم که این گوشی جدید کمپانی سامسونگ تا حدودی توانسته جایگاه دو گوشی Galaxy S6 و Galaxy S6 Edge را کسب کند. طبق گفته های کمپانی سامسونگ، اسمارت فون Galaxy Note 5 دارای پردازنده Exynos 7420 octa-core می باشد که این پردازنده در گوشی هوشمند گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج نیز استفاده شده است. البته رم این دستگاه یعنی گلکسی نوت ۵ چهار گیگابایت است که در مقایسه با گلکسی اس ۶ و اس ۶ اج رم بهتری محسوب می شود. در ادامه همراه تکفارس باشید.

در گذشته کمپانی سامسونگ از پردازشگرهای قوی تری نسبت به سری های گلکسی S در سری گلکسی نوت استفاده می کرد و همین علت باعث برتری سری نوت به سری S محسوب می شد. اما این کمپانی در آخرین سری گلکسی نوت طبق این قاعده جلو نرفته است.

پس از کنفرانس کمپانی سامسونگ در شهر نیویورک بررسی ها بر روی اسمارت فون Galaxy Note 5 شروع شد. این گوشی هوشمند جدید از پردازنده Exynos 7420 octa-core (هشت هسته) بهره می برد که این پردازشگر از ۱۴ نانومتری تولید شده است. این پردازشگر شامل پردازشگر ۴ هسته‌ ای Cortex A57 با فرکانس۲.۱ گیگاهرتز و پردازشگر چهار هسته‌ ای Cortex A53 می باشد که در مجموع پردازشگر هشت هسته ای محسوب می شوند. تنها تفاوتی که در میان دو اسمارت فون Galaxy Note 5 و Galaxy S6 مشاهده می کنیم، استفاده از رم ۴ گیگابایتی در تلفن هوشمند گلکسی نوت ۵ است. طبق اطلاعات منتشر شده این رم از نوع LPDDR4 است.

نتایج بدست آمده بنچمارک‌ها همان گونه ای است که بسیاری از منتقدان پیش بینی آن را می کردند. این نتایج ها مانند گوشی هوشمند گلکسی اس ۶ فوق العاده هستند. برای مثال در تست بنچمارک‌ AnTuTu، اسمارت فون گلکسی نوت ۵ توانست با کسب امتیاز ۶۹,۴۰۱ با اختلاف کمی از اسمارت فون گلکسی اس ۶ جلو بزند و در جایگاه اول قرار گیرد. همچنین در تست GFXBench این غول گوشی ها توانست امتیازهای ۳۴ FPS با T-Rex و ۷.۶ FPS با Manhattan را کسب کند که باید در نظر بگیریم که نتایج نهایی صد در صد بهتر از این نتایج بدست آمده خواهند بود. علاوه بر این ها بخاطر استفاده از صفحه نمایش Quad-HD که این بار هم پردازشگر گرافیکی وظیفه اضافی را پردازش می کند. نگفته نماند که ما در حال داد ستد با یک محصولی هستیم که هنوز در بازار به صورت رسمی عرضه نشده است.

البته نتایج benchmark ها بخشی از عملکرد های گوشی را بررسی می کنند و این نتایج بدست آمده معیار و ملاک استفاده روزمره از گوشی های هوشمند نیستند. خوشبختانه نتایج benchmarks گوشی گلکسی نوت ۵ بسیار خوب بوده و طبق این نتایج نیز میتوانیم قدرت این گوشی را دربیابیم و میدانیم که این گوشی نیز سایر اسمارت فون های قوی موجود در بازار، داده ها را با سرعت بالایی پردازش خواهد کرد.

در زیر میتوانید تصاویر مربوط به نتایج بنچمارک گوشی گلکسی نوت ۵ را مشاهده کنید.

http://www.techfars.com/wp-content/uploads/2015/08/Samsung-Galaxy-Note-5-benchmarks.jpg

دیدگاه شما در خصوص نتایج بدست آمده از بنچمارک‌ چیست؟ شما چه انتظاری از اسمارت فون سامسونگ گلکسی نوت ۵ داشتید؟ آیا انتظار شما از سخت افزار این دستگاه در همین حدود بوده است؟ دیدگاه خود را حتما با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.