iPad mini 4 از قابلیت تقسیم صفحه نمایش بهره می برد! - تکفارس 
iPad mini 4 از قابلیت تقسیم صفحه نمایش بهره می برد! - تکفارس 

iPad mini 4 از قابلیت تقسیم صفحه نمایش بهره می برد!

حسین توحیدلو
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - 23:52
iPad mini 4 از قابلیت تقسیم صفحه نمایش بهره می برد! - تکفارس 

بدون شک یکی از بهترین تبلت های موجود در بازار تبلت های کمپانی اپل یا همان آیپد می باشد. همانطور که اطلاع دارید کمپانی اپل بزودی از سیستم عامل جدید iOS 9 رونمایی خواهد کرد. در نسخه های بتای این سیستم عامل شاهد اضافه شدن قابلیت تقسیم صفحه به دو قسمت در تبلت آیپد ایر ۲ بودیم. تقسیم شدن صفحه به دو قسمت این اجازه را به کاربر می دهد که از به صورت همزمان از دو نرم افزار استفاده کند. متاسفانه در همه آیپد ها این قابلیت وجود نخواهد داشت و طبق گفته کمپانی اپل فقط سخت افزار تبلت آیپد ایر ۲ است که میتواند از این قابلیت پشتیبانی کند. حال طبق خبرهای منتشر شده، گویا آیپد مینی ۴ نیز از این قابلیت بهره می برد و در این تبلت نیز کاربران میتوانند صفحه نمایش تبلت خود را به دو قسمت تقسیم کنند. در ادامه همراه ما باشید.

در نسخه پیش نمایش OS X El Capitan فایل هایی در مرورگر ورژن جدید سافاری وجود دارد که طبق این فایل ها شاهد پشتیبانی iPad mini 4 از قابلیت تقسیم صفحه نمایش به دو قسمت هستیم. همچنین در نسخه پیش نمایش OS X El Capitan ابزارهایی وجود دارند که مهندسان و توسعه دهندگان از این روش می توانند میزان واکنشگرا (responsiveness) وبسایت ها را بررسی کنند. گویا این ابزارها برنامه ها و نمایشگر ها را شبیه سازی می کنند.در این ابزار مشاهده می شود که آیپد مینی نیز از قابلیت تقسیم صفحه نمایش به دو قسمت بهره می برد. یکی از این دستگاه ها تبلت آیپد مینی ۳ است که از قابلیت تقسیم صفحه بهره می برد اما در نسخه واقعی این دستگاه اینگونه نیست و از این قابلیت پشتیبانی نمی شود.

اگر این خبر درست باشد، آیپد مینی ۴ کمپانی اپل از قابلیت تقسیم صفحه نمایش به دو قسمت پشتیبانی کند، باید پردازنده ای در حدود تبلت آیپد ایر ۲ داشته باشد به عبارت دیگر پردازنده آیپد مینی ۴ باید قدرتی همچون پردازنده آپید ایر ۲ داشته باشد . همانطور که در بالا نیز اشاره کردیم کمپانی اپل پشتیبانی از این قابلیت را در سخت افزار محصولات خود می داند. البته این خبرها تنها یک شایعه محسوب می شوند و ما باید تا تاریخ ۹ سپتامبر مصادف با ۱۸ شهریور صبر کنیم تا کمپانی بزرگ اپل مراسم رونمایی از محصولات خود را برگزار کند و اطلاعات درست و کامل تری در دسترس قرار گیرد.

همانطور که مشاهده می کنید، در تصویر زیر تبلت آیپد مینی ۳ کمپانی اپل نیز از قابلیت تقسیم صفحه نمایش به دو قسمت پشتیبانی می کند.

دیدگاه شما درباره قابلیت تقسیم صفحه نمایش به دو قسمت در تبلت آیپد مینی ۴ چیست؟ آیا این تبلت از این قابلیت بهره خواهد برد؟ دیدگاه خود را در تکفارس به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.