کوالکام کمپانی ایکانوس را خریداری کرد - تکفارس 
کوالکام کمپانی ایکانوس را خریداری کرد - تکفارس 

کوالکام کمپانی ایکانوس را خریداری کرد

حسین توحیدلو
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - 18:53
کوالکام کمپانی ایکانوس را خریداری کرد - تکفارس 

کمپانی بزرگ کوالکام در اوایل سال ۲۰۱۵ از محصول جدید خود با نام Snapdragon 810 رونمایی کرد. بسیاری از منتقدان و علاقه مندان انتظار داشتند که چیپست Snapdragon 810 به بهترین شکل ممکن ظاهر شود و بتواند نیاز کاربران را برطرف کند. اما همه چیز طبق خواسته کمپانی کوالکام پیش نرفت و متاسفانه باعث شد که این کمپانی بزرگ برخی از مشتریان بزرگ خود همچون کمپانی سامسونگ را از دست بدهد. چرا که در اسمارت فون های استفاده شده از چیپست Snapdragon 810 اسمارت فون به شدت داغ می کند و این باعث نا رضایتی کاربران از اسمارت فون ها می باشد. به همین دلایل کمپانی سامسونگ پس از مدتی از چیپست های Snapdragon 810 استفاده نکرد و باعث شد که کمپانی کوالکام این مشتری خوش حساب خود را از دست بدهد. امروز خبری از کمپانی کوالکام منتشر شد که گویا این کمپانی یکی از کمپانی های دیگر یعنی کمپانی ایکانوس را خریداری کرده است. کوالکام پس از کاهش هزینه های خود  به میزان ۱.۴ میلیارد دلار، توانست کمپانی ایکانوس را خریداری کند. در ادامه با ما همراه باشید.

کمپانی کوالکام پس از دست دادن مشتری های خود همچون سامسونگ، تصمیم گرفت هزینه های خود را کاهش دهد تا سهام این شرکت پایین نیاید! برای کاهش هزینه ها این کمپانی برخی از کارمندان خود را اخراج کرد و توانست هزینه ها را به میزان ۱.۴ میلیارد دلار کاهش دهد. البته نگفته نماند که کمپانی کوالکام فقط در تولید چیپست های اسنپ دراگون فعالیت نمی کند و این کمپانی در سایر زمینه ها همچون تولید مودم های WI-FI فعالیت می کند و به همین دلیل این کمپانی طبق آخرین خبرگزاری ها توانسته با پرداخت مبلغ ۴۷ میلیون دلار (همراه با بدهی های شرکت) مپانی بزرگ دیگری یعنی کمپانی ایکانوس را خریداری کند.

کمپانی ایکانوس در زمینه کامپوننت‌ های (components) پهنای باند فعالیت می کند. طبق گزارش های مالی این شرکت، ایکانوس در سال ۲۰۱۲ از فروش محصولات خود درآمدی ۱۲۶ میلیون دلاری داشته است اما متاسفانه فروش محصولات به این روند ادامه پیدا نکرده و این کمپانی در سال ۲۰۱۴ درآمدی کمتر از ۵۰ میلیون دلار داشته است که در مقایسه با سال ۲۰۱۲ درآمد این شرکت بسیار پایین آمده است. کمپانی کوالکام با خرید Ikanos بخش تولید تراشه‌های ارتباطی بی سیم محصولات خود را تکمیل تر خواهد کرد. منظور از این جمله این است که کمپانی کوالکام خواهد توانست محصولاتی را روانه بازار کند که کاربران در هر موقعیتی که هستند با استفاده از شبکه اینترنت با یکدیگر در ارتباط باشند. حال این شبکه اینترنتی میتواند به صورت بی سیم در آفیس یا دفتر کار کاربر یا اینترنت اپراتور تلفن هوشمند باشد که با استفاده از این فناوری کاربران میتوانند با یکدیگر در ارتباط باشند. البته کمپانی های بسیاری نیز در این زمینه فعالیت می کنند و این کمپانی ها نیز سعی می کنند که از یک اینترنت یکپارچه و قابل حمل (portable) و LTE استفاده کنند. در این روش کاربر حتی یک لحظه ارتباطش با اینترنت قطع نخواهد شد و همچنین متوجه تعویض اینترنت نمی شود. موجود بودن یک روش جامع برای اینکه کاربران بتوانند از شبکه‌ های LTE، شبکه‌های بی سیم و… به صورت یکپارچه استفاده کنند، برای تولیدکنندگان و اپراتورها بسیار روش جامع و خوبی محسوب می شود.

کمپانی ایکانوس در بازارهای کره ای و ژاپنی یکی از ارائه دهندگان کلیدی و مهم این دو کشور محسوب می شود که با فناوری و تکنولوژی VDSL2 30a قادر است سرعت انتقال داده ها را تا چندین گیگابایت افزایش دهد (اگر چه در زمان نوشتن، تنها راه ممکن دو مسیر کوتاه است). حال با توجه به خرید کمپانی ایکانوس توسط کوالکام، کمپانی ایکانوس با بودجه ای که هم اکنون در اختیار دارد میتواند فناوری ها و تکنولوژی های جدیدی در زمینه پهنای باند تولید و در بازار عرضه کند و محصولات خود را گسترش دهد. البته این کار کمپانی های رقیب مانند اینتل، برودکام و مارول را تهدید می کند و مانند زنگ خطری برای این کمپانی های محسوب می شود. البته این کمپانی ها نیز بدون تکنولوژی نیستند و ممکن است در این زمینه تکنولوژی های جدیدی را در نظر گرفته باشند. کمپانی Broadcom و Avago هم اکنون دست به دست هم دادند و با یکدیگر ادغام شده اند و شاید برای به دست آوردن و مدیریت بازار کمی به زمان نیاز داشته باشند. در هر صورت این یک فرصت مناسبی برای کمپانی کوالکام و ایکانوس محسوب می شود.

دیدگاه شما در رابطه با خرید کمپانی کوالکام چیست؟ آیا کوالکام شکست فروش چیپست های خود را با خرید Ikanos جبران خواهد کرد؟ نظر خود را به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید