کوآلکام دو چیپست جدید را معرفی کرد - تکفارس 
کوآلکام دو چیپست جدید را معرفی کرد - تکفارس 

کوآلکام دو چیپست جدید را معرفی کرد

مسعود مقدم
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - 23:34
کوآلکام دو چیپست جدید را معرفی کرد - تکفارس 

شرکت کوآلکام امروز دو پردازنده ی جدید Snapdragon را رونمایی کرد. این دو مدل عبارتند از مدل های ۴۱۲ و ۲۱۲ که مدل هایی از اسنپ دراگون های ۴۱۰ و ۲۱۰ هستند که دست خوش تغییراتی شده اند. همانطور که از نام این دو چیپ ها پیداست، مدل ۲۱۲ در اسمارت فون های پایین رده، و ۴۱۲ در گوشی های میان رده مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

بیایید با نسخه ی میان رده آغاز کنیم؛ شرکت کوآلکام در این پردازنده از هسته های Cortex-A53 استفاده کرده است که معماری ۶۴ بیتی آن، اجازه ی دست یابی به سرعت کلاک ۱.۴ گیگاهرتز را نیز به چیپست می دهد. و در صورتی که یک Adreno 306 نیز در کنار آن قرار بگیرد، می تواند بیش از انتظار کاربران ظاهر شده و اعمال پردازشی را بیش از حد یک میان رده در دسترس قرار دهد.

Qualcomm Snapdragon 412 نیز با استفاده از تکنولوژی ۲۸ نانومتری ساخته شده است که تا روزلوشن ۱۲۰۰ در ۱۹۲۰ را پشتیبانی می کند. قدرت مناسب این پردازنده ویژگی Quick Charge 2.0 را برای آن به همراه داشته و اسمارت فون هایی که از این پردازنده استفاده کنند، می توانند از قابلیت های ( X5 LTE ( Cat. 4 , 150 Mbps در کنار Wi-Fi b/g/n، بلوتوث نسخه ی ۴.۱ و USB نسخه ی ۲.۰ بهره برند.

در همین حال مدل ۲۱۲ نیز که از هسته های Cortex-A7 ساخته شده است، نهایت سرعت کلاک ۱.۳ گیگاهرتز را ارئه می دهد که ۰.۲ گیگاهرتز نسبت به اسنپ دراگون ۲۱۰ پیشرفت داشته است.

این پردازنده نیز از تکنولوژی ۲۸ نانومتری بهره می برد که علاوه بر پشتیبانی از رزولوشن های ۷۲۰P HD و ۱۰۸۰P Full HD، اجازه ی استفاده ی یک سنسور نهایتا ۸ مگاپیکسلی را به سازندگان می دهد. بقیه ی قابلیت های این پردازنده با نسخه ی ۴۱۲ مشترک می باشد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.