به کمک ابزاری ۳۰ دلاری انواع قفل خودروها را باز کنید! - تکفارس 
به کمک ابزاری ۳۰ دلاری انواع قفل خودروها را باز کنید! - تکفارس 

به کمک ابزاری ۳۰ دلاری انواع قفل خودروها را باز کنید!

حسین توحیدلو
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - 18:09
به کمک ابزاری ۳۰ دلاری انواع قفل خودروها را باز کنید! - تکفارس 

احتمالا خیال از بابت ماشین خود زمانی راحت است که شما خودرو خود را قفل کرده باشید اما یک هکر به نام Samy Kamkar توانست ابزاری را بسازد که قفل هر نوع خودرویی را میتواند باز کند! هکر Samy Kamkar با ساخت ابزاری به نام Rolljam میتواند جدیدترین سیستم های امنیتی خودروها را دور بزند و قفل تمامی خودروها و درب گاراژها را باز کند. با ما همراه باشید تا از نحوه عملکرد این دستگاه مطلع شوید.

Samy Kamkar در مراسم Defcon 2015 از ابزار خود رونمایی کرد و اگر در این مراسم حضور داشتید از نزدیک میتوانستید ابزار کوچک اما حرفه ای را مشاهده کنید. این دستگاه یعنی Rolljam در مرحله اول کار نخواهد کرد و برای باز کردن قفل خودروها و درب پارکینگ ها ناموفق خواهد بود اما در مرحله دوم قدر است هر نوع درب گاراژ و درب خودرو را باز کند. دلیل کار نکردن Rolljam در مرحله این است که در این مرحله Rolljam تمامی اطلاعات را بدست می آورد و در مرحله دوم وارد عملیات می شود و تمامی درب ها و قفل خودروها را باز می کند. مدتی پیش هکرها توانستند که کد‌هایی که بین ریموت و گیرنده رد و بدل می شوند را با استفاده از دستگاه های خود بدست بیاوردند! محققان برای جلوگیری از سرقت اطلاعات تصمیم گرفتند که هر بار از ریموت برای قفل کردن یا باز کردن درب استفاده می شود، ریموت کد جدیدی را به گیرنده ارسال کند. در این روش بر اثر هر بار فشار بر روی دکمه ریموت، ریموت کد جدید تولید کرده و به گیرنده ارسال کند و همچنین گیرنده نسبت به کدهای جدید واکنش نشان دهد. این روش باعث شد که تا به امروز هیچ وسیله ای نباشد که بتواند درب گاراژها و همچنین قفل خودروها را باز کند. گویا دستگاه ۳۰ دلاری Samy Kamkar یعنی Rolljam میتواند از سد این سیستم امنیتی نیز رد شود!

نحوه کار این دستگاه ۳۰ دلاری اینگونه است که در مرحله اول Rolljam، مالک برای فعال کردن سیستم امنیتی خودرو یا درب امنیتی کلید ریموت را فشار خواهد داد. در این مرحله Rolljam جلوی ارسال سینال به گیرنده را می گیرد و در این صورت گیرنده هیچ اطلاعاتی دریافت نمی کند و گویا ریموت کار نمی کند. در مرحله اول دستگاه Rolljam موفق شده است که تمامی اطلاعات ریموت و گیرنده را به صورت بی سیم سرقت کند. حال در مرحله دوم نیز Rolljam اطلاعات ریموت را بدست می آورد و هم اکنون دستگاه Rolljam کد دوم را نیز بدست آورده است. Rolljam در مرحله اول کد اول را بدست اورده است و درب خودرو قفل خواهد شد. با این حساب که ریموت باعث قفل درب خودرو نشده و بلکه Rolljam باعث قفل درب خودرو شده است. این کار باعث می شود که مالک خودرو از درست بودن سیستم قفل خوردو خود اطمینان پیدا میکند. حال در مرحله دوم Rolljam کد دوم را برای باز کردن درب خودرو در اختیار دارد. به همین خاطر Rolljam میتواند درب خودرو یا درب گاراژ را باز کند.

دستگاه ۳۰ دلاری Rolljam بر روی اکثر خوردها نظیر خودروهای کمپانی Nissan, Ford, Toyota, Volkswagen و … کار می کند و قفل این خودروها را باز خواهد کرد. شرکت های سازنده درب گاراژها و شرکت های خودروسازی از این دستگاه با خبر هستند. محققان و کمپانی های خودرو سازی نیز برای جلوگیری از این اتفاق و تامین امنیت خودرو، تصمیم گرفتند برای هر کد تاریخ انقضایی در نظر بگیرند تا دستگاه Rolljam نتواند قفل خودروها را باز کند اما دستگاه ۳۰ دلاری Samy Kamkar برای خودورهای قبلی پاسخگو است و میتواند قفل خودروها را باز کند. Samy Kamkar در این رابطه گفته است:

ماشین من به این حمله ها بسیار حساس است. من فکر نمیکنم که درست باشد وقتی ما میدانیم که این موضوع قابل حل باشد!

خودروهایی که تاکنون ساخته شده اند از سیستم امنیتی قبلی یعنی تولید کد تازه بهره می برند که با دستگاه Rolljam هکرها به راحتی میتوانند قفل خودروها و درب پارکینگ ها را باز کنند.

دیدگاه شما در خصوص دستگاه Rolljam چیست؟ دیدگاه خود را به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.