راه حل جدیدی برای افزایش طول عمر و دوام باتری کشف شد - تکفارس 
راه حل جدیدی برای افزایش طول عمر و دوام باتری کشف شد - تکفارس 

راه حل جدیدی برای افزایش طول عمر و دوام باتری کشف شد

حسین توحیدلو
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - 17:21
راه حل جدیدی برای افزایش طول عمر و دوام باتری کشف شد - تکفارس 

این باتری های تخم مرغ را برای صبحانه میل خواهید کرد؟ این باتری های تخم مرغی فقط برای خوردن نیستند بلکه برای افزایش طول عمر و دوام باتری بسیار بسیار مفید هستند. دانشمندان به تازگی در دانشگاه MIT و دانشگاه Tsinghua درباره افزایش طول عمر باتری و دوام آن ها به چیز جدیدی پی بردند! این دانشمندان با الهام گرفتن از زده تخم مرغ توانسته اند ذرات نانویی تولید کنند که این ذرات نانویی باعث افزایش طول عمر و دوام باتری ها می شود. در ادامه با ما همراه باشید.

دانشمندان به تازگی در دانشگاه MIT و دانشگاه Tsinghua ذره نانویی را مانند ساختار تخم مرغ ساختند و این ساختار با توجه به مواد ساخته شده میتواند عمر یک باتری را افزایش دهد! در این کشف ذره ای آلومینیومی که میتواند تغییر شکل نیز دهد را در سلول هایی که درون آن ها مواد تیتانیوم دی‌ اکسید وجود دارد قرار می دهند. به همین دلیل باعث می شود که این نوع باتری ها نسبت به باتری های الکترودهای گرافیتی قبلی که زود خراب می شدند، طول عمر بیشتری داشته باشند. البته این کشف فقط منحصر به افزایش طول عمر باتری ها نمی شود بلکه در این روش ظرفیت و قدرت باتری نیز افزایش پیدا می کند و در نهایت قدرت بیشتری تولید می کند. طبق این روش مدت زمان دو شارژ باتری افزایش پیدا می کند اما در این روش دیگر نیازی به تعویض باتری در بازه زمانی کوتاه نخواهید بود و میتوانید حداکثر قدرت و ظرفیت را از باتری های تخم مرغی داشته باشید.

البته فعلا این آزمایشات فقط در یک آزمایشگاه مورد انجام قرار گرفته است و هنوز این باتری های تخم مرغی در بازار یافت نمی شوند. البته خبر خوش آیند نیز این است که انتظار می رود که به زودی این باتری ها در بازارها نیز یافت شوند و به جای استفاده از باتری های قدیمی الکترود گرافیتی از باتری های تخم مرغی استفاده شود چرا که ساختار این نوع باتری ها بسیار ساده است و مواد تشکیل دهنده این باتری ها نیز در در طبیعت به راحتی یافت می شوند. باتری های تخم مرغی تحت آزمایش های قدرتمند و سنگینی نیز قرار گرفته اند و طبق نتایج بدست آمده پس از ۵۰۰ دور ه بیش از ۵۰ درصد ظرفیت اولیه‌ خود را باتری های تحم مرغی حفظ می کنند که در مقایسه با باتری های قدیمی بسیار بی نظیر است. یکی از مشکلات و دغدغه کاربران نیز طول عمر کوتاه باتری های قدیمی است که با عرضه این باتری ها در بازارها میتوانند در اسمارت فون ها نیز مورد استفاده قرار گیرند.

دیدگاه خود را در مورد باتری های تخم مرغی به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید