هدف گوگل از پروژه اندروید وان اسمارت فون ۳۰ دلاری است - تکفارس 
هدف گوگل از پروژه اندروید وان اسمارت فون ۳۰ دلاری است - تکفارس 

هدف گوگل از پروژه اندروید وان اسمارت فون ۳۰ دلاری است

حسین توحیدلو
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - 15:33
هدف گوگل از پروژه اندروید وان اسمارت فون ۳۰ دلاری است - تکفارس 

به تازگی Financial Times اطلاعاتی را در مورد اندروید وان منتشر کرده است. به گفته Financial Times کمپانی بزرگ گوگل قصد دارد تا برای بار دیگر پروژه اندروید وان را در کشور هند اجرا کند. Android One پروژه  ای است که توسط کمپانی گوگل طراحی و ساخته شده و به تولیدگنندگان اسمارت فون ها دستورالعمل هایی سخت افزاری و نرم افزاری را می دهد تا تولیدکنندگان به گونه گفته کمپانی گوگل اسمارت فون های خود را روانه بازار کنند و کمپانی گوگل نیز از این اسمارت فون ها حمایت خواهد کرد و پروژه های خود را به صورت دقیق بروز رسانی خواهد کرد.

متاسفانه هنوز هیچ کمپانی ای با کمپانی گوگل در این زمینه همکاری نمی کند اما دستورالعمل هایی سخت افزاری و نرم افزاری دستورهای بسیار خوبی هستند اما کمپانی گوگل قصد دارد تا محصول خود را ارزانتر از همیشه وارد بازار کند. سال گذشته یکی از کمپانی های هند با گوگل همکاری کرد و اسمارت فون های ۱۰۰ دلاری را وارد بازار کرد. کمپانی گوگل سال گذشته در زمان اولین اسمارت فون تحت پروژه اندروید وان اعلام کرد که هدف از عرضه این نوع گوشی ها برای کشورهای جهان سوم است که به راحتی با مبالغ ارزان بتوانند اسمارت فون داشته باشند و از هوشمندانه بودن آن بهره مند شوند. این نوع اسمارت فون ها بسیار قدرتمند هستند و اطلاعات را به سرعت می خوانند. همچنین قابلیت هایی مانند دو سیم کارته بودن نیز در این گوشی ها وجود دارد. از قابلیت های دیگر نیز میتوان به FM Radio و باتری قابل تعویض این نوع گوشی ها اشاره کرد.

طبق خبرگزاری Financial Times گویا کمپانی گوگل هدف ساخت تلفن هوشمند ارزان تر از ۱۰۰ دلار را در نظر دارد! بنا به آخرین خبرها کمپانی گوگل سعی در ساخت اسمارت فون ۳۰ الی ۵۰ دلاری دارد. این کمپانی در حال جستجوی کمپانی های کوچک برای ساخت چنین اسمارت فون هایی با قیمت ۳۰ الی ۵۰ دلار، می باشد. علاوه بر این کمپانی گوگل هم اکنون سرویس های اینترنتی خود را بهینه می کند تا با سرعت اینترنت پایین نیز کاربران بتوانند از سرویس های گوگل بهره مند شوند. هم اکنون گوگل مشغول بهینه سازی سرویس هایی نظیر Maps و YouTube می باشد که کاربران از همه این سرویس ها با اینترنت ضعیف نیز استفاده کنند.

اولین اقدام پروژه اندروید وان در هند سال گذشته توسط کمپانی گوگل اجرا شد. اگر میزان موفقیت این پروژه را بسنجیم باید بگوییم که گوگل آنطور که از این پروژه انتظار داشت، پیش نرفت اما تقاضا برای خرید این نوع اسمارت فون های ارزان در هند کم هم نبوده است.

دیدگاه شما در خصوص ساخت اسمارت فون ۳۰ دلاری و پروژه اندروید وان کمپانی گوگل چیست؟ آیا موفقیت زیادی برای گوگل به همراه خواهد داشت؟ دیدگاه خود را با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید