در iOS 9 اپل از WI-FI Assist استفاده خواهد کرد - تکفارس 
در iOS 9 اپل از WI-FI Assist استفاده خواهد کرد - تکفارس 

در iOS 9 اپل از WI-FI Assist استفاده خواهد کرد

حسین توحیدلو
۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - 11:58
در iOS 9 اپل از WI-FI Assist استفاده خواهد کرد - تکفارس 

این روزها در منازل و محل کار معمولا از شبکه وای فای استفاده می شود و کاربران با روشن کردن وای فای از اینترنت موجود در محل استفاده می کند. خوشبختانه اپراتورهای کشور عزیزمان ایران نیز کم کم از اینترنت ۳G و ۴G بهره می برند و سرعت این اینترنت ها بالاتر از نسل های گذشته است و اصلا قابل مقایسه نیست. بسیاری از کاربران تلفن های هوشمند اینترنت سیم کارت خود را روشن گذشته و در منازل و محل کار از WIFI و در بیرون از این مناطق از cellular اسمارت فون خود استفاده می کنند. اما به دلیل اینکه گاهی وقت ها سرعت اینترنت WIFI کم می باشد و صفحات اینترنت بسیار کند لود می شوند متاسفانه در اسمارت فون های اپل در IOS های قبلی اسمارت فون همچنان از همان WIFI استفاده می کرد و در صورتی که کاربر قصد داشت همان لحظه از cellular استفاده کنند مجبور بودند که WIFI خود را خاموش کنند. چرا که اولیت اینترنت در IOS های قبلی ابتدا WIFI و سپس cellular است.

حال طبق گفته های کمپانی اپل، این کمپانی قصد دارد از سیستم عامل جدید یعنی IOS 9 این کار را به صورت هوشمندانه انجام دهد. این ویژگی به این شکل فعالیت خواهد کرد که اگر سرعت اینترنت WIFI نسبت به سرعت اینترنت cellular کمتر باشد، در صورت روشن بودن cellular اسمارت فون خود، سیستم به صورت اتوماتیک از cellular برای اینترنت اسمارت فون شما استفاده کرد و هنگامی که سرعت اینترنت WIFI بیشتر از cellular شود، سیستم از WIFI اینترنت شما را تامین خواهد کرد. شایان به ذکر است که این کار زمانی رخ خواهد داد که cellular اسمارت فون شما روشن باشد. ممکن است شما هم اکنون به صورت ماهیانه مبالغی را در وجه اینترنت ۳G و ۴G پرداخت می کنید و اسمارت فون شما نمیتواند به صورت هوشمندانه اینترنت وای فای و cellular انتخاب کند. اما در iOS 9 این قابلیت به تلفن هوشمند شما اضافه خواهد شد.

حال کمپانی اپل iOS 9 بتا ۵ (بتای عمومی ۳) برای آیفون ها منتشر کرده است و این قابلیت را در اسمارت فون های خود اضافه کرده است. کمپانی اپل نام این خدمات را Wi-Fi Assist انتخاب کرده است و این اجازه هم به دارندگان داده شده که Wi-Fi Assist خود را خاموش یا روشن کنند. اگر قابلیت Wi-Fi Assist  روشن باشد و تلفن هوشمند شما به جای استفاده از WIFI به سراغ اینترنت اپراتور تلفن همراه شما برود، این عملیات خود توسط رنگ خاکستری WIFi به شما اطلاع داده خواهد شد.

دیدگاه خود را در خصوص با قابلیت WI-FI Assist با ما در میان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.