اپل محصولات ۲۰۱۶ خود را به OLED مجهز خواهد کرد - تکفارس 
اپل محصولات ۲۰۱۶ خود را به OLED مجهز خواهد کرد - تکفارس 

اپل محصولات ۲۰۱۶ خود را به OLED مجهز خواهد کرد

حسین توحیدلو
۱۷ مرداد ۱۳۹۴ - 11:11
اپل محصولات ۲۰۱۶ خود را به OLED مجهز خواهد کرد - تکفارس 

اخیرا کمپانی های سازنده تلفن هوشمند از پنل‌های OLED بسیار استفاده می کنند و دیگر از پنل های LCD در تلفن هوشمند کمتر استفاده می کنند. طبق آخرین گزارشات کمپانی بزرگ اپل نیز قصد دارد تمامی محصولات سال ۲۰۱۶ را به تکنولوژی پنل های OLED مجهز کند. اگر پنل های LED را بخواهیم با پنل های OLED مقایسه کنیم باید بگوییم که هم اکنون کمپانی های بزرگ دیگری همچون سامسونگ و ال جی که دو شرکت بزرگ در ساخت صفحه های نمایش و پنل ها محسوب می شوند نیز قول استفاده بیشتر از پنل های OLED را در محصولات سال آینده خود دادند و اعلام کردند که از پنل های LED کمتر استفاده خواهد شد.

همچنین کمپانی هواوی (چهارمین تولیدکننده تلفن هوشمند در جهان) نیز در تبلت نکسوس خود قصد دارد از صفحه نمایش و پنل های OLED استفاده کند که این باعث افزایش فروش این تبلت خواهد شد.

به گفته یک تحلیلگر فناوری اطلاعات، آقای Kevin Wang، کمپانی بزرگ اپل هم اکنون در حال برنامه ریزی می باشد که محصولات سال ۲۰۱۶ خود را به پنل های OLED مجهز کند. متاسفانه آقای Kevin Wang به صراحت مشخص نکرده است که کمپانی اپل در کدام یک از محصولات ۲۰۱۶ خود از پنل های OLED استفاده خواهد کرد اما انتظار می رود که در تبلت iPads و اسمارت فون های اپل iPhones شاهد استفاده از پنل های OLED باشیم.

علاوه بر این قبلا شایعاتی مبنی بر اینکه کمپانی اپل صفحه نمایش های خود را از کمپانی سامسونگ خریداری می کند به گوش می رسید. آقای Kevin Wang در این رابطه اعلام کرد که صفحه نمایش ها و پنل های OLED کمپانی سامسونگ راهی به شرکت اپل ندارند و کمپانی اپل پنل های OLED سامسونگ را خریداری نخواهد کرد. کمپانی بزرگ LG را میتوان رقیب سرسخت کمپانی سامسونگ در تولید پنل های OLED دانست. کمپانی LG نیز رابطه نسبتا خوبی با اپل دارد و شاید پنل های OLED محصولات اپل از کمپانی LG خریداری شوند. شایان به ذکر است که کمپانی LG هم اکنون در حال تولید پنل های اسمارت فون iPhone 6 و iPhone 6 Plus می باشد. همچنین صفحه نمایش اپل واچ ها را کمپانی LG تولید می کنند که این صفحه نمایش ها به از پنل های OLED یا P-OLED استفاده می کنند.

بنا به گزارش هایی که در ماه آوریل منتشر شده، کمپانی اپل قصد دارد که نسل بعدی iPad های خود را مجهز به صفحه‌ی نمایش OLED کند. در این گزارش ذکر شده است که کمپانی JOLED تولید کننده پنل های OLED است. این کمپانی هنوز در سطح جهان شناخته نشده است. همچنین سرمایه گذاری Foxconn در حدود ۲.۶ میلیارد دلاری به کمپانی سازنده تولید کننده OLED را نمیتوان نادیده گرفت.

علاوه بر این آقای Kevin Wang اعلام کرد که بزودی کمپانی هوآوی نیز محصولات آینده خود را به پنل های OLED مجهز خواهد کرد.

شما چه دیدگاهی نسبت به اقدام اپل در خصوص بهره مند شدن محصولات ۲۰۱۶ خود به صفحه نمایش OLED دارید؟ نظر خود را به اشتراک بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.