پرچمدار بعدی Meizu از یک Exynos 7420 بهره خواهد برد - تکفارس 
پرچمدار بعدی Meizu از یک Exynos 7420 بهره خواهد برد - تکفارس 

پرچمدار بعدی Meizu از یک Exynos 7420 بهره خواهد برد

مسعود مقدم
۱۶ مرداد ۱۳۹۴ - 22:39
پرچمدار بعدی Meizu از یک Exynos 7420 بهره خواهد برد - تکفارس 

اگر به روند ساخت اسمارت فون های Meizu نگاهی داشته باشیم، متوجه خواهیم شد که این شرکت از قدیم علاقه ای به چیپست های کوآلکام نداشته است و به جای آن از پردازنده های سامسونگ و Media Tek استفاده کرده است. سری MX همیشه دارای پردازنده های سامسونگ بوده اما MX4 به وسیله ی یک چیپ Media Tek پردازش می نمود. حال به نظر می رسد که MX5 باز هم سراغ پردازنده های سامسونگ خواهد رفت و این دفعه شاهد استفاده از یک Exynos 7420 در آن خواهیم بود.

با توجه به اینکه درون MX4 Pro آخرین اسمارت فون شرکت نام برده تا کنون، چیپست Exynos 5430 SoC وجود داشت، این احتمال قوت گرفت تا MX5 نیز دارای یک پردازنده ی سامسونگی باشد.

منبع ناشناس که این خبر را اشتراک گذاری کرده است، هم چنین گفته است که بعد از MX5 منتظر MX5 Pro نباشید و بعد از پرچمدار آینده ی Meizu، نسخه ی فرعی دیگری به جای Pro در نظر گرفته است.

Exynos 7420 هم اکنون در پرچمداران سامسونگ، Galaxy S6 و S6 Edge مورد استفاده قرار گرفته است که قیمت ۴۸۰ دلاری دارند. بعد از اتفاقات خجالت آوری که بر سر Snapdragon 810 آمد، شرکت سامسونگ تصمیم گرفت تا به صورت عادی از پردازنده های خودش در فبلت ها و اسمارت فون هایش استفاده نماید و با کمی دقت نیز در می یابید که مدتیست که سامسونگ گوشی ای را با پردازنده ی شرکت کوآلکام معرفی نکرده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید