ببینید: مقایسه دوربین های Sony Xperia Z3 Plus و LG G4 - تکفارس 
ببینید: مقایسه دوربین های Sony Xperia Z3 Plus و LG G4 - تکفارس 

ببینید: مقایسه دوربین های Sony Xperia Z3 Plus و LG G4

یاشار فتحعلی زاده
۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - 22:27
ببینید: مقایسه دوربین های Sony Xperia Z3 Plus و LG G4 - تکفارس 

سلام بر شما طرفداران و همراهان همیشگی سایت وزین تکفارس. در این ویدیو قصد داریم تا دوربین اصلی یا دوربین غقب گوشی های هوشمند LG G4 و Sony Xperia Z3 Plus را با یکدیگر مقایسه کنیم. تقریبا تمام کاربران گوشی های هوشمند اهمیت ویژه ای به دوربین ها میدهند زیرا یکی از پرکاربردترین ویژگی هر گوشی هوشمند است. برای همین هم ما دوربین این دو گوشی با ارزش را با یکدیگر مقایسه میکنیم. با ما همراه باشید تا بتوانیم برترین را به شما معرفی کنیم.

گوشی Sony Xperia Z3+ از همان دوربین ۲۰.۷ مگا پیکسلی Exmor RS استفاده میکند که در مدلهایی مانند Xperia Z1 استفاده میکرده است. سنسور دوربین از یک لنز با روزنه f/2.0 که زاویه گسترده ۲۵mm دارد استفاده میکند.همینطور یک فلش ال ای دی ,  لرزشگیر برای تثبیت تصاویر دیجیتالی و همینطور تصویر برداری با کیفیت ۴K بهره میبرد. درکنار اینها سونی گفته که Xperia Z3 میتواند در مکانهای تاریک و با نور خیلی کم , تصاویر با کیفیت بردارد, البته این قابلیت بخاطر بالا بودن حساسیت دوربین تا ISO  ۱۲,۸۰۰ میباشد. Xperia Z3 Plus قابلیت های تنظیم فوکوس دستی , تنظیم ISO دستی و همینطور تنظیم دستی سرعت شاتر در زمان عکس برداری را دارد. سونی گفته قابلیت تنظیمهای خودکار نیز پیشرفت کرده است.

maxresdefault

گوشی LG G4 امکانات بیشتری را به دوربین خود آورده است. دوربین عقب یا همان دوربین اصلی ۱۶ مگا پیکسلی دارد و از دوربین جدیدی که ساخت سونی میباشد یعنی Exmor RS IMX234 1/2.6 استفاده میکند. سنسور آن دارای روزنه f/1.8 میباشد که اجازه میدهد نور بیشتری وارد دوربین بشود, بعلاوه آن باعث میشود که در مکانهای تاریک و با نور کم تصاویر با کیفیت بهتری برداشته شود. دوربین این گوشی برخلاف گوشی های هوشمند دیگر که از دو سیستم OIS استفاده میکنند , از سه سیستم OIS استفاده میکند. در کنار آن از یک فلش ال ای دی دوئل , تصاویر برداری با کیفیت ۴K و یک دوربین ۸ مگا پیکسلی در جلو استفاده میکند. در حالیکه دوربین جلو Sony Xperia Z3+ فقط ۵.۱ مگا پیکسل است. کیفیت و دقت رنگ تصاویر در G4 بهتر شده و برای افضایش دقت رنگها در تصویر این گوشی مجهز شده به یک سنسور طیف رنگ (CSS) که وضعیت نور را در مکان عکس برداری شناسایی کرده و رنگ سفید را به درستی در تصویر بالانس میکند و فلش ال ای دی نیز به رنگها جلوه و زیبایی میدهد تا تصاویر برداشته شده به زیبایی هر چه تمامتر به تصویر کشیده بشوند و رنگها زنده تر و طبیعیتر به نظر برسد. قابلیت لیزی که به  فوکوس خودکار در گوشی G3 کمک میکرد به گوشی G4 اضافه شده, و G4 در بیشتر حالات از فوکوس سریعی بهره میبرد و این یعنی کیفیت بالاتر در عکسبرداریها.بر خلاف سونی, LG فقط به سخت افزار اهمیت نداده , نرم افزار دوربین خیلی خوب عمل میکند. G4 کمک میکند تا کاربران حرفه ای, تصاویر با تنظیمات کاملا اختیاری و دستی بردارند.

DSC_0003-copy

در آخر باید گفت درست است که گوشی  Sony Xperia Z3 Plus میتواند تصاویر با رزولوشن بالاتری بردارد, اما این G4 است که با تنظیمات و قابلیتهایی که ارائه میدهد, قدرت کارایی بالاتری دارد و همه این ها را مدیون لنز و OIS فوق العاده اش است. بنابراین پیروز این میدان  LG G4  است.

دانلود ویدیو با کیفیت بالا: لینک کیفیت ۷۲۰ | لینک کیفیت ۴۸۰

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.