سهم چهل درصدی سامسونگ از بازار بزرگ هند - تکفارس 
سهم چهل درصدی سامسونگ از بازار بزرگ هند - تکفارس 

سهم چهل درصدی سامسونگ از بازار بزرگ هند

حمیدرضا مرزبانی
۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - 03:37
سهم چهل درصدی سامسونگ از بازار بزرگ هند - تکفارس 

امروزه هند به یکی از اقتصاد های قدرتمند جهانی با سرعت رشد زیاد تبدیل شده است که بازار رو به رشد خوبی نیز برای گوشی های هوشمند الکترونیکی که به بخشی جدایی ناپذیر از مردم و کسب و کار آنها تبدیل شده است فراهم کرده است.
شرکت سامسونگ نیز مدت زیادی است که نفوذ زیادی در این بازار بالقوه دارد در حالی که کره با یک رقابت سخت و نفس گیر با شرکت های چینی مانند شیائومی که گوشی های متوسط و میان رده با قیمت ارزان تولید می کنند موجه است.
کمپانی شیائومی و هواوی و دیگر شرکت های رو به رشد چینی سراسر آسیا را با محصولات خود پوشش داده اند و این کار را برای شرکت های قدیمی سخت کرده است که اخیرا دو شرکت شیائومی و هواوی باعث سقوط شرکت اپل از جایگاه نخست تولید کننده محبوب ترین گوشی های هوشمند چین به رده سوم شده اند و با این روند شرکت میکرومکس و موتورولا درهای بازار های هند به رویشان بسته شد و این رویه باعث تهدید آشکارای تسلط سامسونگ بر بازار هند می شود.
سامسونگ نیز درحال توزیع به سرعت گوشی های هوشمند جدید خود از آغاز سال جاری در بازار هند  می باشد مانند گوشی  Tizen-Powered Z1.
بنا بر گذارشات با وجود توزیع آهسته سامسونگ این روند با خوبی به جلو می رود و
با ماه به ماه رشد فروش سامسونگ از ابتدای سال ۲۰۱۵ معاون بازاریابی سامسونگ “عاصم وارسی” بیان کرد که این شرکت هنوز دارای شکاف در این ضمینه است.
با یک نگاه گسترده تر حتی بهترین گزارش های سامسونگ نیز گویای این هستند که از تسلط سامسونگ بر بازار هند کاهش یافته است اما آنچه برای سامسونگ امیدوار کننده است موفقیت گوشی هوشمند Galaxy S6 Edge می باشد.

 

Galaxy S6 Edge

Galaxy S6 Edge

گوشی های میان رده و پایین رده در حال حاضر بیشتر از هر زمان دیگری در بازار ها حضور دارند که این گوشی های یک دندانه اصلی در چرخ دنده اکوسیستم سامسونگ هستند.
اما سهم اپل در توزیع گوشی های رده بالا از سامسونگ نیز در بازار هند بیشتر است و این مورد در بسیاری از جهات بازتاب انچه در سراسر جهان اتفاق افتاده است نشان می دهد که سامسونگ به شدت در حال مقابله با فروش و محبوبیت بالای آیفون ۶ می باشد و سامسونگ برای مقابله خود را با یک برنامه دقیق و حساب شده برای عرضه گوشی Galaxy Note 5  قبل از اتمام سال جاری آماده می کند.
اما باید در نظر داشت سهم چهل درصدی از یک جمعیت که بالغ بر ۱ ملیارد نفر هستند سود خوبی را برای سامسونگ خواهد داشت و محبوبیت دیگر برند ها دلیل بر شکست سامسونگ نیست.
سامسونگ همواره به هند به چشم یک بازار رو به تکامل و بزرگ برای عرضه محصولاتش چشم داشته و حال باید منتظر ماند و دید که آیا خواهد توانست با برنامه به گفته خود دقیق شرکت جایگاه خود را حفظ کرده و حتی آنرا گسترش دهد؟

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.