چگونه نرم افزار های قدیمی را در ویندوز ۱۰ اجرا کنیم؟ - تکفارس 
چگونه نرم افزار های قدیمی را در ویندوز ۱۰ اجرا کنیم؟ - تکفارس 

چگونه نرم افزار های قدیمی را در ویندوز ۱۰ اجرا کنیم؟

مسعود مقدم
۸ مرداد ۱۳۹۴ - 01:54
چگونه نرم افزار های قدیمی را در ویندوز ۱۰ اجرا کنیم؟ - تکفارس 

با نسخه ی جدیدی از هر سیستم عاملی که منتشر می شود، یک سوال قدیمی برای کاربران پیش می آید: آیا نرم افزار هایی که برای این سیستم عامل طراحی نشده اند یا قدیمی هستند در آن اجرا خواهد شد؟ اگر می شود چگونه؟ مایکروسافت به تازگی نسخه ی جدیدی از سیستم عامل ویندوز را معرفی و به انتشار رسانده است و هنوز کاربران کمی از آن استفاده می کنند. برخی نیز منتظر هستند تا با اولین بروزرسانی به این نسخه کوچ کنند تا مشکلات اساسی آن برطرف شود. شرکت مایکروسافت مانور خاصی بر روی این سیستم عامل داده است و ادعا می کند که یکی از ماندگار ترین نسخه های ویندوز را منتشر کرده است.

خوشبختانه تمامی نسخه های ویندوز از قابلیت Backward Compatible پشتیبانی می کنند. این قابلیت در لغت به معنای سازگاری با گذشته می باشد و روشن است که اشاره ی آن به پشتیبانی از برنامه هاییست که در گذشته برای نسخه های قدیمی تر این سیستم عامل عرضه شده اند. یک سیستم عامل ویندوز قادر است تمام برنامه هایی که بر پایه ی اصلی آن نوشته است را اجرا نماید، حالا ممکن است آن نرم افزار برای همان نسخه، یا نسخه های قدیمی تر نوشته شده باشد. برای مثال سیستم عامل Windows 7 از برنامه هایی که برای Windows Vista نوشته شده است پشتیبانی کامل دارد.

تمام برنامه هایی که بر پایه ی سیستم عامل های ویندوز ۷ و ۸ نوشته است در ویندوز ۱۰ به استثناء Windows Media Center به درستی عمل خواهد کرد. در برخی موارد دیده شده است که برنامه هایی که برای سیستم عامل ویندوز XP نوشته شده است در ویندوز ۱۰ بدون مشکل اجرا شده است.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید