گوگل به ناسا کمک میکند تا سیستم کنترل ترافیک پهباد بسازند - تکفارس 
گوگل به ناسا کمک میکند تا سیستم کنترل ترافیک پهباد بسازند - تکفارس 

گوگل به ناسا کمک میکند تا سیستم کنترل ترافیک پهباد بسازند

یاشار فتحعلی زاده
۳ مرداد ۱۳۹۴ - 15:11
گوگل به ناسا کمک میکند تا سیستم کنترل ترافیک پهباد بسازند - تکفارس 

با افزایش روز افزون شرکتهایی که علاقه به ساخت پهباد دارند, یک سیستم کنترل ترافیکی مورد نیاز میباشد. شاید در حال حاضر این اقدام برای شما عجیب باشد, اما در اینده ای نه چندان دور, آسمان شهرها پر خواهد بود از پهبادها که صدای موتورشان به یکی از آلاینده های صوتی افزوده خواهد شد.

پهبادها در اینده فقط استفاده نظامی نخواهند داشت, اشتباه نکنید. در آینده پهبادها جای پستچی ها و سیستم پیک رسانی را خواهند گرفت و برای شما از نامه ها گرفته تا سبد خرید شما حتی سفارش فست فودی که برای شام خود, داده اید را به شما میرسانند. این یعنی کنار گذاشته شدن بعضی شغلها و اضافه شدن شغلهای جدید برای بشر. برای همین ناسا و گوگل به همراه چند کمپانی بزرگ دیگر قصد دارند تا اقدامی پیشگیرانه کنند. به جای اینکه صبر کنند تا مشکلات ترافیکی و تصادف های پهبادها در هوا به یک معضل تبدیل شود. در کنار گوگل که قصد دارد در این امر کمک کند, کمپانی هایی نظیر آمازون, وریزون و در حدود ۱۰ کمپانی دیگر نیز حضور دارند که با ناسا توافقنامه ای بسته اند تا یک محیط مناسب و بی خطر را برای پرواز پهبادها بوجود بیاورند.

اینکار به FAA (اداره هوانوردی فدرال) یک کمک بزرگ میکند تا یک سری قوانین جامع را برای پرواز پهبادها بر فراز شهرها ایجاد کند تا درصد اشتباهات , ثوانح و از همه مهمتر جرائم احتمالی کم شود. برای مثال, حداقل و حداکثر ارتفاعی که پهبادها بر فراز نقاط مختلف هر شهری میتوانند داشته باشند و چه نقاطی پرواز ممنوع است و نباید پروازی صورت بگیرد و از همه مهمتر تا چه حد یک پهباد از اپراتور خود میتواند فاصله بگیرد و پرواز کند.

برای مثال آمازون تلاش میکند FAA را برای افزایش هر چه بیشتری که یک پهباد میتواند از اپراتور خود دور شود, متقاعد کند. این امر کمک میکند , هر اپراتوری که راه اندازی شد محدوده بیشتری را تحت پوشش قرار دهد که خود یک صرفه جویی اقتصادی میباشد.ناسا کمپانی های بزرگ و دانشگاه ها را برای یک کنفراس در هفته آینده دعوت کرده است تا از آنها برای همکاری در این زمینه درخواست کمک کند.
شاید ما تا چند سال آینده پرواز پهبادها را بر فراز شهرهای بزرگ دنیا مشاهده نکنیم اما این عمل را باید تحسین کرد و گفت قدم به سوی پیشرفت و زندگی مدرن به درستی دارد برداشته میشود.
index

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.