اپل ۷۵ درصد از بازار ساعتهای هوشمند را در دست گرفته است - تکفارس 
اپل ۷۵ درصد از بازار ساعتهای هوشمند را در دست گرفته است - تکفارس 

اپل ۷۵ درصد از بازار ساعتهای هوشمند را در دست گرفته است

یاشار فتحعلی زاده
۱ مرداد ۱۳۹۴ - 22:21
اپل ۷۵ درصد از بازار ساعتهای هوشمند را در دست گرفته است - تکفارس 

پس از عرضه موفقیت آمیزی که ساعتهای اپل داشتند و سود بالایی که برای اپل به همراه داشتند این موضوع که رفته رفته بازار ساعتهای هوشمند به دست اپل افتاده منطقی به نظر میرسید.

اپل  عادت دارد که به ندرت آمار فروشش را فاش کند و ما هم وقتی محصول جدیدی از اپل میبینیم مجبور میشویم با توجه به وضعیت بازار و تحقیق های آنالیزگران تخمین بزنیم چقدر محصول موفق بوده و آمار فروشش را حدس بزنیم. صف های متوالی و خالی شدن انبارها هم گاهی اوقات پاسخ سوال مارا میدهد که خوب فروش کرده یا خیر اما وقتی تب بازار خوابید یک گزارش فروش بد میتواند گمراه کننده باشد.

با تمام حساب های سرانگشتی که محقیقین و آنالیزور های بازار میکردند , ساعت اپل محکوم به شکست بود و حدس میزدند بعد از مدتی پس از فروش اولیه , آن تب و تاب ها از بین میرود و افت شدیدی در فروش خواهد داشت. این تصویری بود که آنها از فروش ساعت های اپل داشتند. اما اگر بخواهیم صادقانه بگوییم ساعتهای هوشمند نسل اول اپل فوق العاده خوب در بازار ساعت های هوشمند عمل کرده اند.

شاید از خود بپرسید چقدر خوب بوده است. خب , اینطور که نشان میدهد ساعتهای اپل  ۷۵.۵ درصد بازار را در چنگ خود دارند یعنی سه چهارم از بازار در اختیار اپل است بعلاوه آن باید بگوییم طبق آمارها ساعتهای اپل باعث شدند که بازار ساعتهای هوشمند رشد چشمگیری داشته باشد و این رشد هر ساله بیشتر شد و ما شاهد رشد ۴۷۵.۳ ذرصدی تا به حال بوده ایم.  در سه ماه دوم سال ۲۰۱۴ تنها یک میلیون ساعت به بازار عرضه شد , درحالیکه عرضه در حال حاضر به ۵.۳ میلیون عدد رسیده است و این نشان میدهد که چقدر ساعتهای هوشمند طرفدار پیدا کرده اند و این خود نشان میدهد که چقدر اپل در وسعت دادن به این بازار نقش داشته است.

Global Smartwatch Vendor Shipments (Millions of Units)

میزان ساعتهای هوشمندی که روانه بازار شده اند(برحسب میلیون)

Q2’14

سه ماه دوم

سال ۲۰۱۴

Q2 ’15

سه ماه دوم

سال ۲۰۱۵

Apple

۰.۰

۴.۰

Samsung

۰.۷

۰.۴

Others

۰.۳

۰.۹

Total

۱.۰

۵.۳

Global Smartwatch Vendor Marketshare(%)

درصدی که سازندگان ساعتهای هوشمند از بازار به خود اختصاص داده اند

Q2 ’14

سه ماه دوم

سال ۲۰۱۴

Q2 ’15

سه ماه دوم

سال ۲۰۱۵

Apple

۰.۰%

۷۵.۵%

Samsung

۷۳.۶%

۷.۵%

Others

۲۶.۴%

۱۷.۰%

Total

۱۰۰.۰%

۱۰۰.۰%

Total Growth: Year-over-Year (%)

~

۴۵۷.۳%

Source: Strategy Analytics

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.