هرآنچه باید درباره Galaxy Note 5 بدانید - تکفارس 
هرآنچه باید درباره Galaxy Note 5 بدانید - تکفارس 

هرآنچه باید درباره Galaxy Note 5 بدانید

محمدرضا قدمگاهی
۱ مرداد ۱۳۹۴ - 13:17
هرآنچه باید درباره Galaxy Note 5 بدانید - تکفارس 

نزدیک به دو ماه دیگر پرچمدار جدید سری نوت، یعنی نوت ۵ به مرحلع انتشار خواهد رسید. این تلفن هوشمند که به همراه Samsung Galaxy S6 edge Plus منتشر میشود، دارای رزولوشن ۴K بوده و برای اولین بار در گوشی های سامسونگ از رم ۴گیگابایتی پشتیبانی خواهد کرد. تایید شده است که این اسمارت فون نیز طراحی خمیده ای خواهد داشت. لیست زیر، جمع آوری تمام اخبار Galaxy Note 5 است، که شما با استفاده از این لیست میتوانید به ویژگی ها و مزایای این تلفن هوشمند پی ببرید. با تکفارس همراه باشید.

Galaxy Note 5 در تاریخ ۱۳ آگوست و با حافظه ی MicroSDXC عرضه می شود

طبق گزاررشات بیرون آمده از شبکه های کره ای٬ شایعات زیادی در خصوص تاریخ انتشار زودتر Galaxy Note 5 وجود دارد.که به احتمال زیاد هم درست هستند. اطلاعات قبلی حاکی از آن بود که زمان عرضه در تاریخ ۱۲ آگوست بوده است. ولی طبق اطلاعات جدید این زمان در تاریخ ۱۳ آگوست  در نیویورک می باشد و احتمالا هم این اطلاعات درست می باشد. دلیل این عجله این است که از تاریخ عرضه ی آیفون جدید که قرار است در ماه سپتامبر عرضه شود٬ پیشی بگیرد و زودتر وارد بازار شود. بنابر این سامسونگ روش معمول خود٬ که قرار بود در نمایشگاه IFA برلین محصول جدید خود را معرفی کند٬ تغییر داده و قرار است این محصول زودتر ار زمان مقرر اعلام شود.

همچنین اطلاعات کلیدی جدیدی در خصوص Galaxy Note 5  و Galaxy S6 Plus منتشر شده است که تا بحال مخفی بوده است. اگر اطلاعات پروفایل های استفاده کنندگان از سایت شبکه ی موبایل Sprint آمریکا درست باشد٬ Note 5  قرار است تا ۱۲۸GB حافظه را از طریق MicroSd ساپورت کند. این مسئله به احتمال زیاد موجب خوشنودی طرفداران سامسونگ می گردد. زیرا سامسونگ دو ویژگی را از Galaxy S6 و Galaxy S6 Edge حذف کرده بود:یکی استفاده از اسلات میکرو اس دی و دیگری باطری قابل جدا شدن. باطری قابل جدا شدن جزوی از گذشته ی گوشی Note  بوده است و در حال حاضر از باطری ۴,۱۰۰mAh داخلی استفاده می شود. ولی به هر حال حافظه ی قابل ارتقا مطمئنا از خصوصیات این گوشی می باشد. بنابر اطلاعات جدید از شبکه ی مخابراتی آمریکا مشخص شده است که دوربین فبلت جدید سامسونگ که ۱۶MP و ۵MP  می باشد٬ به طور مستقیم از Galaxy S6 و Galaxy S6 Edge به ارث برده شده است. مهمتر اینکه شایعات گویای این نکته بود که Note 5 قرار است با رم ۴GB عرضه شود٬ ولی هر دو دستگاه (Galaxy S6/S6 Edge & Note5) قرار است با رم ۳GB عرضه شوند. زمان هیجان انگیزی راپیش رو داریم٬ و ما به دنبال زمان عرضه ی رسمی این محصولات می باشیم. و باید منتظر نزدیک شدن به تاریخ ۱۳ آگوست و اطلاعات جدید تر باشیم.

 

عکسی از Galaxy Note 5 با آندروید ۵ فاش شد

 

شاید کم تر کسی فکر آن را می‌کرد که سامسونگ از طراحی حاشیه دار خود دست بکشد و با یک پرچمدار فوق العاده به طراحی دوران Galaxy S2 بازگردد. تصویری که توسط یک وبسایت چینی منتشر شده است، بیانگر این موضوع است که سامسونگ برای دومین بار دست به طراحی حاشیه های بدون قوس زده است. با توجه به اینکه مونتاژ این گوشی در چین صورت میگیرد، میتوان نتیجه گرفت که این عکس تا حدودی میتواند درست به نظر برسد.

این عکس توانست تمامی شایعات و کانسپت های مربوط به نسخه جدید Note را به سود خود تغییر دهد و طراحی احتمالی Galaxy S6 edge Plus را نیز لو دهد.

gsmarena_002 (4)

با توجه به لو رفتن تصویر اصلی این گوشی، میتوان انتظار داشت که تا چند روز آینده شاهد بنجمارک های این غول کره ای تبار باشیم. از این عکس میتوان وضوح QHD و صفحه نمایش ۵٫۷اینچ آن را به خوبی تشخیص داد.

همانطور که در خبر های قبلی تکفارس نیز خواندید، این گوشی هوشمند از پردازنده قدرتمند اکسینوس انحصاری سامسونگ، ۴GB رم و حافظه موقت به علاوه سنسور ۱۶MP دوربین که به خوبی از پس یک عکس حرفه ای بر میاید، بهره می برد.

gsmarena_002

همچنین اعلام شده است که ابعاد نهایی این گوشی ۱۵۳٫۳mm x 76.1mm x 7.9mm میباشد که تقریبا بزرگترین گوشی سامسونگ در میان پرچمداران به شمار میرود.

Galaxy Note 5 و Galaxy S6 Edge Plus به علاوه Galaxy A8 در بازار سنگاپور تایید شدند!

موج سنگین اخبار گوشی های سامسونگ تمامی ندارد و هم اکنون خبر رسیده است که سه گوشی Galaxy Note 5, S6 edge Plus و عجیب تر از همه A8 از سری تمام فلزی A در کشور سنگاپور لیست شده اند. این لیست زمانی لو رفت که در گمرک سنگاپور بحث نوع شارژ این سه گوشی به میان آمد.

در بین این سه مدل گوشی تنها گوشی آ۸ به صورت رسمی توسط سامسونگ معرفی و تایید شده است. گوشی که دارای بدنه تمام آلمینیومی و ۵٫۷ اینچ صفحه نمایش Super-Amoled و با کیفیت Full-HD و لاغر ترین و باریک ترین گوشی ساخته شده تا به امروز است. این گوشی از یک پردازنده ۱٫۵ گیگاهرتزی بهره برده و دارای ۲گیگابایت رم می‌باشد. پردازنده گرافیکی این گوشی Adreno 406 بوده و به خوبی از پس بازی های سنگین روز که اغلب توسط گیم لافت ساخته میشوند، پشتیبانی خواهد کرد. یگ باتری ۳۰۵۰mAh و فضای ۱۶GB حافظه داخلی این پوشی را نمیتوان چشم پوشی کرد چه بسا که یک دوربین ۱۳مگاپیکسلی نیز به آن اضافه نمود.

اما میرسیم به دو گوشی Note 5 و S6 edge Plus که هر دو از نظر منتقدان میتوانند بهترین گوشی های منتظر شده تا ۵ ماه آینده باشند. این دو گوشی از بدنه تمام فلزی بهره برده و نسخه بهبود یافته نیاکان خود خواهند بود. این دو گوشی از رزولوشن ۴K پشتیبانی کرده و دارای ۸۰۶ SnapDragon می باشند. شایعات میگویند که ممکن است Galaxy s6 edge جدید دارای S Pen باشد.

تصویر زیر چارت رسمی سنگاپور است:

t-a (1)

Galaxy Note 5 و S6 Edge Plus هر دو در FCC معرفی خواهند شد

هفته ی گذشته، گوشی Galaxy S6 Edge Plus و فبلت Galaxy Note 5 برای اپراتور های مطرح و بزرگ آمریکایی تایید شدند. امروز، توضیع دو گوشی نام برده برای اپراتور Sprint نیز تایید شد که در رتبه ی دومین اپراتور برتر امریکا قرار دارد. پس می توانیم منتظر Note 5 و S6 Edge Plus تحت قرار داد بزرگ ترین اپراتور های سیم کارت کشور آمریکا باشیم.

نسخه ی Sprint قبلت Galaxy Note 5، با مدل شماره ی SM-N920P و Galaxy S6 Edge Plus با نام SM-G928P شناخته شده خواهد بود. حرف لاتین P در آخر نام مدل های هر دو دیوایس تایید کننده ی قراردادی بودن این گوشی هاست. توجه داشته باشید که هر دو مدل نام برده، احتمالا در نیمه ی دوم ماه آگوست سال جاری میلادی به صورت رسمی معرفی خواهند شد پس زمان دقیق موجود بودن آن ها در بازار جهانی مشخص نیست.

Galaxy S6 Edge Plus همانطور که از نامش پیداست، نسخه ی بزرگ تر شده ی S6 Edge خواهد بود. این گوشی از یک صفحه نمایش ۵٫۵ اینچی Quad HD با چیپست Snapdragon 808 بهره خواهد برد در صورتی که Galaxy Note 5، یک صفحه نمایش Quad HD با ابعاد ۵٫۷ اینچی در کنار یک پردازنده ی Exynos 7422 خواهد دا

قاب پشتی Galaxy Note 5 طراحی خمیده دارد

تا ماه آگوست و معرفی Galaxy Note 5 که آخرین پرچمدار سامسونگ خواهد بود چیزی باقی نمانده است و هر روز که می گذرد، توجه ها نسبت به این فبلت از سری محبوب نوت، بیشتر می شود. رونمایی این فبلت در ماه آینده به صورت رسمی تایید شده و با تشکر از شایعات نزدیک به واقعیتی که انتشار یافته و تعداد آن ها کم نیست، اکثرا به یک نگاه کلی از بدنه ی این فبلت رسیده ایم.

با توجه به اطلاعاتی که اخیرا توسط یک خرده فروش به بیرون راه پیدا کرد، Samsung Galaxy Note 5 از طراحی پشتی خمیده بهره مند خواهد بود. با نگاهی شفاف تر در می یابیم که Galaxy S6 تاثیر به خصوصی در طراحی نسل پنجم نوت داشته است. در اخباری دیگر که از منبع هندی، Zauba، اشتراک گذاری شده است که Galaxy Note 5 با شماره ی مدل ِ SM-N920F شناخته شده خواهد بود و این گوشی برای اولین بار در کشور هند مورد آزمایش قرار خواهد گرفت.

از طرفی شایعاتی اعلام می کند که ساخت این فبلت به پایان رسیده است و در ۱۶ ژولای، به فروشگاه های جهانی، از کشور کره انتقال یافته است. این منبع قیمت این فبلت را چیزی حدود ۵۷۰ دلار اعلام کرده است. البته امکان دارد که این خرده فروش، قیمت اولیه و خرید گوشی را اعلام کرده باشد.

شایعاتی که تا کنون درباره ی مشخصات فنی این گوشی انتشار یافته است، خبر از وجود یک صفحه نمایش ۵٫۷ اینچی با رزولوشن Quad HD از نوع Super AMOLED در این فبلت می دهد. پردازنده ی استفاده شده در این فبلت Exynos 7422 خواهد بود و دوربین عقب و جلوی گوشی، به ترتیب ۱۶ و ۵ مگاپیکسلی می باشد. ۴ گیگابایت رم و حافظه ی داخلی ۳۲ گیگابایت، در کنار یک باتری ۴۱۰۰ میلی آمپری، تمام چیزیست که تا کنون از این فبلت می دانیم.

برای بزرگنمایی تصاویر بر روی آنها کلیک کنید.

gsmarena_002 (5)gsmarena_003 (1)

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید