مایکروسافت بیش از ۱۰۰ میلیون گوشی با سیستم عامل ویندوز فروخته است - تکفارس 
مایکروسافت بیش از ۱۰۰ میلیون گوشی با سیستم عامل ویندوز فروخته است - تکفارس 

مایکروسافت بیش از ۱۰۰ میلیون گوشی با سیستم عامل ویندوز فروخته است

یاشار فتحعلی زاده
۳۱ تیر ۱۳۹۴ - 23:06
مایکروسافت بیش از ۱۰۰ میلیون گوشی با سیستم عامل ویندوز فروخته است - تکفارس 

 

مایکروسافت آمار فروش گوشی های لومیا را منتشر کرد و در این سه ماهه گذشته توانسته ۸ میلیون و چهارصد هزار گوشی به فروش برساند که اگر با مجموع گوشی های فروخته شده از زمان  آعاز کار ویندوز فون ۷ در سال ۲۰۱۰ حساب کنیم مایکروسافت توانسته بیش از ۱۰۰ میلیون گوشی به فروش برساند.

نمودار بالا فقط از فروش برند لومیا نیست بلکه گوشی هایی از Samsung, HTCو LG  که سیستم عامل ویندوز فون داشته اند نیز محاسبه شده اند.  در مجموع ۹۶.۶ میلیون گوشی برند لومیا فروخته و مابقی از فروش گوشی هایی مانند Samsung, HTCو LG به دست آمده است.

درحالیکه عملکرد سیستم عامل ویندوز فون در مقابل گوشی های اپل و گوشی هایی که سیستم عامل اندروید دارند مناسب نبوده و در حد آنها نیست اما باید گفت فروش بیش از ۱۰۰ میلیون گوشی رقمی خوب به نظر میرسد. اگر بخواهیم در نظر بگیریم که کاربران حداقل دو سال از گوشی هایی که خریداری میکنند , استفاده میکنند باید گفت ویندوز فون بین ۶۰ تا ۷۰ میلیون نفر کاربر فعال دارد که همین موضوع میتواند ثابت کند حرفهایی که گفته شده ” سیستم عامل ویندوز فون کاربر و طرفداری ندارد .” یا ” گوشی هایی که سیستم عامل ویندوز فون دارند فروش نمیکنند. ” درست نمیباشد.

نکته جالبی که میتوان اشاره کرد , پیشرفت در فروش محصولات درست از زمانی شکل گرفت که مایکروسافت بخش ساخت گوشی نوکیا را خریداری کرد و مدیریت بر روی محصولات لومیا را به عهده گرفت و سپس گوشی هایی با کیفیتی نسبتا خوب روانه بازار شد البته در اواخر از پیشرفت ایستاد و رو به افت میرود و به تحولات و استراتژی های بهتری دارد. البته باید گفت با این کاهش درآمدها و نواسانات خرید و فروش , کار مایکروسافت یعنی تمرکز بر ساخت گوشی هایی با قیمت بالا و کیفیتی مناسب نسبت به ساخت گوشی هایی ارزان قیمت و بی کیفیت منطقی تر به نظر میرسد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.