اپل و سامسونگ در تلاش برای حذف سیم کارت - تکفارس 
اپل و سامسونگ در تلاش برای حذف سیم کارت - تکفارس 

اپل و سامسونگ در تلاش برای حذف سیم کارت

محمدرضا قدمگاهی
۲۶ تیر ۱۳۹۴ - 18:48
اپل و سامسونگ در تلاش برای حذف سیم کارت - تکفارس 

طبق گزارشی که در مجله Financial Times منتشر شد: اپل و سامسونگ در سدد حذف سیم کارت و آوردن سیستم جدیدی به نام GSMA هستند که در این سیستم ارتباطی چیزی به نام سیم کارت وجود نداشته و این دو شرکت، این سیستم را پایان دهنده سیم کارت می‌دانند.

e-SIM جایگزین جدیدی برای سیم کارت است که در این قطعه یک Carrier برای تماس صوتی، تصویری و برقراری ارتباط با اینترنت وجود دارد. بررسی ها نشان داده است که با این e-SIM میتوان سریع تر ارتباط برقرار کرد و از بالاترین حد سرعت اینترنت استفاده نمود تا هم ارتباطات راحت تر شود و هم تبادل اطلاعات.

پیش بینی میشود که این قطعه ارتباطات مخابراتی را حذف کرده و گوشی تلفن همراه را به یک تلفن اینترنتی تبدیل خواهد کرد. این سیستم مشابه Apple SIM معزفی شده با iPad Air 2 است که در آن فرقی میان Network و تلفن وجود ندارد، اما با این تفاوت که e-SIM را نمیتوان از گوشی جدا کرد و e-SIM جزئی از سخت افزار گوشی موبایل به شمار میرود.

اپراتور های AT&T, Deutsche Telekom (T-Mobile), Vodafone, Orange آمادگی خود را برای پذیرش این سیستم اعلام کرده و اپل و سامسونگ را در این تکنولوژی یاری خواهند کرد.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.