پخش‌کننده‌های Ultra HD وارد خانه‌ها می‌شوند - تکفارس 
پخش‌کننده‌های Ultra HD وارد خانه‌ها می‌شوند - تکفارس 

پخش‌کننده‌های Ultra HD وارد خانه‌ها می‌شوند

TechFars
۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۴ - 23:35
پخش‌کننده‌های Ultra HD وارد خانه‌ها می‌شوند - تکفارس 

بعد از دیسک‌های بلو-ری (Blu-ray) و HD DVDها که بر دوران ویدیوها و صداهای با کیفیت حکمرانی می‌کردند حالا نوبت ۴k و رزولوشن‌های بالاتر از تمامHD رسیده است تا همچنان تجربه‌ی صدا و تصویر را بهبود ببخشند. در حالی که صاحبان کنسول پلی‌استیشن۳ از سال‌ها پیش همزمان با بازی کردن می‌توانستند صاحب یک پخش‌کننده‌ی بلو-ری هم باشند اما پخش‌کننده‌های معمولی خیلی دیر به خانه‌های مردم رسیدند و از آن طرف تلویزیون‌ها هم همچنان برای پشتیبانی از این سطح از کیفیت آماده نبودند. به همین خاطر این دوره بسیار زود سپری شد و به جز گیمرها و رایانه‌های‌شان، تعداد اندکی سراغ تصاویر و ویدیوهای باکیفیت و گران‌قیمت رفتند. اما حالا همه‌چیز آماده است و با این که همچنان تهیه‌ی یک نمایشگر یا تلویزیون خانگی برای پشتیبانی از این تصاویر گران به نظر می‌رسد اما دیگر نگران تهیه‌ی محتوا و پیدا کردن یک پخش‌کننده‌ی مناسب نخواهید بود.

Pic_1

با این که همچنان اینترنت برای پخش همزمان فایل‌های ویدیویی با کیفیت بسیار بالا به زحمت افتاده و سرویس‌های اشتراک آنلاین فیلم هم با احتیاط عمل می‌کنند اما حالا کاربران خانگی می‌توانند تا پایان امسال پخش‌کننده‌های Ultra HD خودشان را تهیه کنند که به آن‌ها اجازه می‌دهد از روزلوشن بالای ۲۱۶۰× ۳۸۴۰ لذت ببرند. این پخش‌کننده‌ها امکانات بسیاری از جمله پشتیبانی از نسل جدید صدا یعنی DTS: X و Dolby Atmos را دارند که باندهای صدای بیش‌تر و بسیار باکیفیت‌تری را فراهم می‌کنند. از طرفی خود دیسک‌های بلو-ری هم ارتقا پیدا کرده‌اند و حجم‌ ذخیره‌ی‌شان از ۲۵ و ۵۰ گیگابایت به ۶۶ و ۱۰۰ گیگابایت رسیده است. به این ترتیب علاوه بر کیفیت بسیار بالای تصاویر در این دیسک‌ها، حتا شاهد نرخ فریم بیش‌تر و امکانات دیگری خواهید بود که تجربه‌ی فیلم دیدن در سینمای خانگی را چند قدم بزرگ به جلو خواهند برد.

سامسونگ یکی از تولیدکننده‌های بزرگی است که برای پخش محصولات جدید خود تا پایان سال اعلام آمادگی کرده و پاناسونیک هم پیش از این در نمایشگاه CES از مدل‌های جدید پخش‌کننده‌های بلو-ری‌اش رونمایی کرده بود. گفتنی است برای استفاده‌ی کامل از این پخش‌کننده‌ها باید تلویزیون‌ها و نمایشگرهای‌تان به پورت‌های جدید HDMI 2.0a مجهز باشند تا بتوانید از امکاناتی مانند HDR در فیلم‌های جدید بهره ببرید.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.