اشعه‌ی ایکس در خدمت شکلات‌سازی - تکفارس 
اشعه‌ی ایکس در خدمت شکلات‌سازی - تکفارس 

اشعه‌ی ایکس در خدمت شکلات‌سازی

TechFars
۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۴ - 08:14
اشعه‌ی ایکس در خدمت شکلات‌سازی - تکفارس 

حتما برای شما هم بارها پیش آمده که یک بسته‌ی شکلات را تهیه کرده‌اید و به جای چند تکه شکلات درخشان و زیبا، با تکه‌های کهنه‌ای که سطح‌شان سفید شده است مواجه شده‌اید. این سطح سفید که به صورت پراکنده روی تکه‌های شکلات دیده می‌شود به «شکوفه‌ی چربی» (Fat Bloom) معروف است و ظاهرا هنوز راهی برای جلوگیری از آن پیدا نشده است. گاهی وقت‌ها هم لکه‌ها و دانه‌های ریز کوچکی روی شکلات‌ها شکل می‌گیرند که ظاهر زیبای‌شان را از بین می‌برند. ماجرا این است که چربی‌های موجود در شکلات بعد از مدتی متبلور می‌شوند و دانه‌های ریز سفیدی را تشکیل می‌دهند که باعث می‌شود سطح روی شکلات کمی سفید شود.

Thumb

حالا متخصصان شرکت Nestlé که یکی از معروف‌ترین نام‌ها در تولید شکلات، قهوه و محصولات مربوط با آن‌ها است می‌خواهند با کمک اشعه‌ی ایکس این مشکل را برطرف کنند. شرکت Nestlé به همراه محققان دانشگاه فناوری هامبورگ مشغول بررسی روش‌های تازه‌ای برای تولید شکلات هستند تا در آینده‌ای نزدیک محصولات باکیفیت‌تری تولید کنند.

ممکن است برطرف کردن سطح سفید شکلات‌ها از نظر بسیاری از افراد چندان مهم نباشد اما وارد شدن فناوری‌های جدید به بخش تولید مواد غذایی و خوراکی دریچه‌های تازه‌ای را مقابل این صنعت بزرگ باز می‌کند که سرنوشت شرکت‌های این حوزه را در آینده مشخص خواهند کرد.

43-1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.