سربازان در تاریکی سریع‌تر از گذشته عمل خواهند کرد - تکفارس 
سربازان در تاریکی سریع‌تر از گذشته عمل خواهند کرد - تکفارس 

سربازان در تاریکی سریع‌تر از گذشته عمل خواهند کرد

TechFars
۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - 13:05
سربازان در تاریکی سریع‌تر از گذشته عمل خواهند کرد - تکفارس 

تاریکی در میدان نبرد بدترین دشمن برای یک سرباز است. اگر از پیشرفته‌ترین سلاح‌ها و مهمات استفاده کنید اما نتوانید محیط و هدف‌تان را به درستی ببینید کاری از پیش نخواهید برد. برای همین هم سربازان از دوربین‌های دید در شب استفاده می‌کنند تا بر تاریکی اطراف خود غلبه کنند. اما یک دوربین دید در شب به تنهایی نمی‌تواند باعث پیشروی یک گروه نظامی در عملیات شود. این دوربین‌ها تنها محیط اطراف را واضح‌تر می‌کنند و کمکی در شناسایی درست هدف و شلیک به آن نخواهند کرد.

36-2

سربازان برای حل این مشکل از دوربین‌های حرارتی استفاده می‌کنند تا هدف زنده‌ی خود را در میان تاریکی یا در شرایط ویژه تشخیص دهند. اما همواره استفاده از هر دو دوربین و جابه‌جایی‌شان وقت با ارزش سربازان را می‌گیرد و همان چند لحظه‌ی کوتاه باعث می‌شود تا واکنش آن‌ها کند شود. اما BAE Systemsکه به عنوان یکی از شرکت‌های فعال در ساخت تجهیزات نظامی فعالیت می‌کند توانسته است ویژگی‌های هر دو دوربین را ترکیب کند و امکان جدیدی را برای سربازان فراهم کند.

در این روش جدید در حالی که دوربین اصلی بر روی اسلحه‌ قرار می‌گیرد اما تصویر توسط بلوتوث به نمایشگری که مقابل چشمان سرباز است فرستاده می‌شود. به این ترتیب سربازان می‌توانند تنها با فشار یک کلید به سرعت از هر دو حالت استفاده کنند. تصاویر مفهومی این دوربین جدید بهتر می‌توانند ویژگی‌های جالب آن را نشان دهند.

36-1

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید