SSDها چطور بر اجرای بهتر بازی‌ها تاثیر می‌گذارند؟ - تکفارس 
SSDها چطور بر اجرای بهتر بازی‌ها تاثیر می‌گذارند؟ - تکفارس 

SSDها چطور بر اجرای بهتر بازی‌ها تاثیر می‌گذارند؟

TechFars
۲ اردیبهشت ۱۳۹۴ - 13:34
SSDها چطور بر اجرای بهتر بازی‌ها تاثیر می‌گذارند؟ - تکفارس 

همه‌ی ما به خوبی با حافظه‌های SSD و سرعت زیاد آن‌ها نسبت به هاردهای معمولی آشنا هستیم. اما آیا صرف هزینه‌ی فراوان برای خرید یکی از آن‌ها تنها به خاطر بهبود اجرای یک بازی و افزایش سرعت آن کار درستی است؟ بهتر است اول تعبیر خودمان را از بهبود اجرای یک بازی یا ضعف رایانه‌ی خود بدانیم. اگر یک بازی جدید نصب کرده‌اید و به شدت از افت فریم رنج می‌برید، خرید یک حافظه‌ی SSD مشکلی را حل نخواهد کرد. افت فریم شدید در مرحله‌ی اول مربوط به کارت گرافیک‌تان است و بهتر است تمام توان‌ مالی‌تان را برای خرید یک کارت گرافیک قدرتمند یا ارتقای دیگر قطعه‌ها کنار بگذارید. پس چرا بیش‌تر متخصصان برای رایانه‌ای که برای بازی کردن طراحی شده است یک حافظه‌ی SSD را برای ذخیره‌ی اطلاعات و نصب بازی پیشنهاد می‌کنند؟

9-2

واقعیت این است که هدف نصب یک بازی بر روی حافظه‌ی SSD کم کردن زمان لود (Load) بازی است. سرعت بالای جابه‌جایی اطلاعات (بیش از ۴۰۰ مگابایت بر ثانیه) در SSDها در مقابل سرعت ناچیز هاردهای ذخیره‌ی معمولی (چیزی در حدود ۱۷۰ مگابایت در ثانیه در بهترین حالت) باعث می‌شود تا زمان لودینگ و جابه‌جایی اطلاعات مخصوصا در بازی‌های جدید بهتر و سریع‌تر انجام شود که در نتیجه در میانگین نرخ فریم هم تاثیر می‌گذارد. همچین در بازی‌هایی که در سبک «محیط باز» (Open World) ساخته می‌شوند و داده‌های بسیار زیادی در هر لحظه پردازش می‌شوند شاهد تجربه‌ی بسیار روان‌تری خواهید بود و لگ‌های ناگهانی را بسیار کم‌تر تجربه خواهید کرد. البته تجربه‌ی روان شما با SSD‌ها تنها در بازی‌ها خلاصه نمی‌شود و در محیط سیستم‌ عامل خود هم سرعت چشمگیری را در زمان بوت شدن، اجرای برنامه‌ها و انتقال فایل‌ها شاهد خواهید بود. اما نکته‌ی بسیار مهم هزینه‌ی بسیار زیاد حافظه‌های SSD است که هنوز هم خریدشان برای بسیاری از کاربران رایانه‌های شخصی منطقی به نظر نمی‌رسد. برای همین است که به شما پیشنهاد می‌شود از ترکیب هارد ذخیره‌ی معمولی (HDD) و حافظه‌های SSD در کنار هم استفاده کنید. به این ترتیب که با توجه به توان مالی‌تان یک حافظه‌ی SSD با حجم مناسب تهیه کنید و تنها سیستم عامل و یک یا دو بازی مهم و سنگین را بر روی آن ذخیره کنید. حالا تا بخواهید می‌توانید فایل‌های دیگر را بر روی هارد دیسک معمولی خود نگهداری کنید.

9-1

در پایان بهتر است یادتان باشد که خرید یک حافظه‌ی SSD در مرحله‌ی آخر تهیه‌ی یک رایانه‌ی مخصوص بازی قرار می‌گیرد و یک کارت گرافیک قدرتمند، مقدار مناسبی رم و یک پردازنده‌ی جدید ارزش بسیار بیش‌تری برای هزینه کردن دارند. البته اگر سخت‌افزار قدرتمندی دارید و تمام قطعه‌ها به‌ خوبی از عهده‌ی اجرای سریع و باکیفیت بازی‌ها برمی‌آیند تهیه‌ی یک حافظه‌ی سریع و قدرتمند SSD می‌تواند تجربه‌ی بازی کردن‌تان را وارد مرحله‌ی جدیدی کند.

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.