Icloud می تواند زندگی شما را ارتقاع دهد: - تکفارس 
Icloud می تواند زندگی شما را ارتقاع دهد: - تکفارس 

Icloud می تواند زندگی شما را ارتقاع دهد:

عرفان رحیمی
۱ دی ۱۳۹۳ - 17:55
Icloud می تواند زندگی شما را ارتقاع دهد: - تکفارس 

 

تا پیش از اینکه سرویس icloud شرکت اپل ایجاد گردد بسیاری از کارها به صورت های دیگری انجام می شد و زمانی که از سال ۲۰۱۱ این سرویس برای کاربران ایجاد گردید برای ارتقاع بخشیدن به زندگی مردم مسیری طولانی را طی نمود.این سرویس از زمانی که شروع به کار کرده است مجموعه ای از بهترین سرویس ها را در اختیار عموم قرار داده است .

از ذخیره سازی اسناد و فایل ها بگیرید تا ذخیره عکس و اشتراک گذاری تصاویر و حتی ردیابی گوشی گم شده خود البته گوشی ساخت اپل می توانید از این سرویس استفاده کنید.برای اینکه مطمئن شوید که icloud می تواند در ارتقاع سطح کیفی زندگی شما تاثیرات بسیار مهمی داشته باشد در ادامه به کارآیی های بزرگ این سرویس می پردازیم.

با توجه به اینکه سرویس مجازی اپل به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار داده شده است می تواند روشی عالی برای انجام کارهای بیشت و سازماندهی و به کارگیری تمام ابزار apple با حداکثر توان آنهاست.

اگر شما اطلاعی از این سرویس ندارید و یا اینکه مدت هاست از این سرویس اپل استفاده می کنید ما برای کمک به شما چیزهای زیادی برای گفتن داریم.

کار از همه جا: استفاده از iwork  برای icloud

ممکن است برای شما پیش آمده باشد که در شرکت خود پشت سیستم نشته اید و درحال نوشتن متونی در فایل متنی خود باشید و آن را ذخیره کنید و به خانه بروید ولی در خانه یادتان می افتد که باید مقداری از موارد دیگر را هم به فایل خود اضافه می کردید ولی به فایل مورد نظر دسترسی ندارید.

البته زمانی که صحبت بر روی یک فایل متنی ساده باشد شاید انتقال این فایل از کامپیوتر روی فلش خود و یا اینکه به تبلت خود انتقال کنید کار چندان مشکلی نباشد ولی زمانی که صحبت پیرامون انتقال یک فایل ویدئویی می شود انتقال آن ممکن است برای شما کمی حوصله سر بر باشد و اینکه بخواهید مدام اسناد خود را بین دیوایس های خود انتقال دهید چندان کار مناسبی نباشد.

برای همین در اینجا این سرویس اپل می تواند به کارتان آید و توسط سرویس iwork اسنادو فایل های خود را در فضای مجازی قرار دهید و در هر کجا که فقط به اینترنت دسترسی داشته باشید می توانید به اسناد خود دسترسی داشته باشید و آن را تغییر دهید و حتی می توانید اسناد خود را به تبلت و یا mac های کاریتان را به دیگر ابزار ها و حتی دیگر کامپیوتر های قرضی زمانی که از کامپیوتر خود دور هستید منتقل کنید.

یکی از بزرگترین مزیت هایی که برای این قابلیت ها می توان نام برد این است که ابزار اسناد و فایل های خود را می توانید بین تمامی این ابزار ها به اشتراک بگذارید و در واقع در اصل اطلاعات خود را روی فضای ابری قرار دهید حتی برای اینکه بتوانید کنترل خود را بیشتر کنید شما می توانید مشخص کنید که کدام برنامه های کاربردی قادر است از icloud برای ذخیره سازی اسناد استفاده کند.

۲- ابزار گم شده خود را پیدا کنید:

در حالی که ما هنوز منتظر این هستیم که کمپانی های بزرگ برای اینکه بتوانیم گوشی گمشده خود را پیدا کنیم راه حلی اساسی بیابند شرکت اپل با استفاده از find my iphone  خود توانسته راهی اساسی برای یافتن گوشی هوشمند گمشده خود پیدا کند.فقط کافیست این ابزار را قبل از اینکه گوشی شما به سرقت رود و یا اینکه گم شود فعال کرده باشید.

بر روی یک مک به system preference > find my iphone بروید. جعبه کنار find my mac  را علامت بزنید. برای ابزار های ios خود هم می توانید این قابیلت را فعال نمایید.پس از اینکه این قابلیت را در روی گوشی و یا ایپد خود تعیین کردید می توانید به icloud خود رفته و مکان وسیله خود را مشخص نمایید.اگر وسیله شما به صورت انلاین باشد می تواند مسیر مورد نظر را در روی نقشه تعیین نماید وسیله شما به طور مداوم تنهایی با صدای بالا ارسال می کند. به عنوان مثال اگر تلفن همراهتان را در خانه گم کرده باشید و نیاز به کمک داشته باشید این ویژگی می تواند خیلی مفید باشد.

صداهای هشدار در حداکثر صدای ولوم خود هستند حتی اگر تلفن شما بر روی بی صدا و یا اینکه بر روی صدای ضعیف باشد.

برای اینکه بتوانید این هشدار را دوباره تولید کنید و یا اینکه آن را متوقف نمایید باید به سرویس icloud خود مراجعه نمایید و از طریق قسمت مربوط به این سرویس هشدار را قطع نمایید.بنابر این با توجه به این اقدامات شما می توانید متوجه شوید که گوشی شما چه مدت در دسترس فرد دیگری بوده و از آن استفاده می کرده است.

البته یکی دیگر از مهمترین ویژیگ هایی که برای این قسمت می توان گفت این است که می توان با فعال نمودن قابلیت lost mode می توانید ابزار خود را از راه دور کنترل نمایید و آن را قفل نمایید که اگر در لحظه ای گوشی شما به سرقت رفت می توانید جلوی دسترسی فرد مورد نظر به اطلاعات شما را بگیرید.

برگفته از: بزرگراه رایانه

 

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید