چرا فراگیری زبان حذف می گردد؟ - تکفارس 
چرا فراگیری زبان حذف می گردد؟ - تکفارس 

چرا فراگیری زبان حذف می گردد؟

عرفان رحیمی
۲۸ آذر ۱۳۹۳ - 16:54
چرا فراگیری زبان حذف می گردد؟ - تکفارس 

 

شاید برای شما اتفاق افتاده باشد که بخواهید در پشت تلفن با یک نفر دیگر که به زبانی غیر از زبان شما سخن می گوید صحبت کنید که البته از دشواری های این کار هم آگاهی دارید.برای همین مورد باید حتما از روش آرا و بلند صحبت کردن استفاده کرد تا طرف مقابل شما به راحتی بتواند درک کند که چه می گویید و حرف و سخن شما را با یکبار گفتن متوجه گردد.

حال این نکته را د نظر بگیرید که در یک دفتر کاری وارد می شوید که تعداد جمعیت زیادی در آن جا قرار دارد و هر کدام از افراد به زبان های مختلف صحبت می کنند و بنابراین بسیار سخت است که بتوان منظور خود را برای افراد آن منطقه بیان کرد و شاید نیاز باشد که تعدادی برای کمکرسانی به شما حضور یابند و اگر شما صحبت خود را به درستی بیان کنید باز هم مجبور هستید تا صحبت طرف مقابل خود را درک کنید.

به نظر می رسد که با رشد روز افزون تکنولوژی و در آینده ای نزدیک دیگر نباید نگران مسئله فوق باشیم و به راحتی می توان صحبت های ملیت های مختلف را شنید و درک کرد اما چگونه؟

در اواخر سال جاری و به تازگی Skype translator این مشکل را از میان برداشته و با انتشار نسخه بتای خود این محصول جدید خود را برای سیستم های windows8 انتشار نموده است.بنابراین شا با خیالی آسوده به این سیستم متصل شده و مثلا با زبان انگلیسی صحبت خواهید کرد و طرف مقابل صحبت های شما را به زبان آلمانی و فرانسوی و … دریافت می کند شگفت انگیز نیست!

درگ این مورد زبان هم برطرف شده البته که دارای نقوص بزرگی می باشد ولی خوب رفته رفته و با انتشار نسخه های بهود یافته خود می تواند این مشکل صحبت افراد چند زبانه را از میان بردارد.اما البته این نکته را هم در نظ داشته باشید که باید این سیستم های مورد نظر شما را در دو طرف پشتیبانی کند مثلا برای ما ایرانیان این قابلیت وجود ندارد که به زبان فارسی صحبت کنیم و انتظار داشته باشیم که در طرف دیگر شخص انگلیسی زبان صحبت های ما را متوجه گردد و باید به زبان های بین المللی صحبت کنیم.

این قابلیت که شما تنها با داشته یک کامپیوتر و متصل شدن به این سرویس می توانید با ملیت های دیگر به صورت صوتی در تماس باشید خود امری مهم و بزرگ محسوب می گردد که البته در عین حال عملی هم هست.شاید شما افراد بزرگ و مشهوری را بشناسید که آرزو دارید با آن ها به صورت صوتی صحبت کنید اما چون به زبان های دیگر تسلط ندارید قطعا نخواهید توانست با این افراد صحبت کنید و این به دلیل نادانی ما به زبان های دنیاست.

با توج به این که تکنولوژی روز دنیا در حال گسترش می باشد در عین حال جهان ما کوچکتر می گردد و تمام جهان می توانند از طریق شبکه بزرگ اینترنت با یکدیگر در ارتباط باشند و در یک زمان فاصله ها را بردارند و با یکدیگر به صحبت بپردازند و اطلاعات خود را با یکدیگر به اشتراک گذارند اما با وجود چند ملیتی کاربران امکان تماس صوتی با یکدیگر خود مسئله ای مهم محسوب می گردد.

البته Skype تنها سرویسی نیست که به این تکنولوژی دست پیدا کرده است و پیش از این این ایده توسط شرکت های دیگر نظیر translator هم به انتشار چنین سرویس هایی پپرداخته است و یا در آینده ای نزدیک آن را تولید خواهد کرد.همه این کمپانی ها در حال به روزرسانی خود برای اینکه بتوانند مدت زمان ترجمه صحبت ها را به حداقل ممکن رسانند و در این مورد با یکدیگر در رقابت اند.

یکی دیگر از این نوع سرویس ها برای اینکه به شما چنین خدماتی را ارائه کند در هر ساعت حدود ۶ پوند دریافت می کند و صحبت های شما را به زبان طرف مقابل شما ترجمه می کند.بنابراین فرد مقابل می تواند آنچه را که شما به آن سخن می گویید را درک کند.

البته در غبال دریافت هزینه یک کد دسترسی و همچنین شماره آن فردی را که می خواهید با آن تماس بگیرید را دریافت می کند و بنابر این شما قادر به تماس تلفنی خواهید بود.

یکی از کمپانی های ژاپنی توانسته است تا یک چنین سرویسی را پیاده سازی کند البته این شرکت می گید که سرویس خود به خوبی کار می کند و به این صورت که اگر شما از طریق این نرم افزار به زبان انگلیسی صحبت کنید در عرض چند ثانیه صحبت های شما ترجمه شده و در طرف مقابل شخص چینی آن را دریافت می کند که در این محصول از تکنولوژی ابری و همزمانسازی صدا استفاده شده است.

اگر چه در نهایت Skype  در تماس های تلفنی بر بستر اینترنت توانسته نسبت به دیگر رقبای خود پیشی بگیرد یقینا اگر بتواند در این زمینه هم به تلاش های زیادی بپردازد می تواند سرویس بهبود یافته ترجمه صوتی را بهتر پیاده سازی کند و در واقع این بازار را در دست بگیرد.

برگرفته از: بزرگراه رایانه

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید