سرویس دهنده ایمیل و ساخت اکانت: - تکفارس 
سرویس دهنده ایمیل و ساخت اکانت: - تکفارس 

سرویس دهنده ایمیل و ساخت اکانت:

عرفان رحیمی
۲۰ آذر ۱۳۹۳ - 18:01
سرویس دهنده ایمیل و ساخت اکانت: - تکفارس 

 

امروزه با توجه به انتشار و در دسترس بودن اینترنت در بسیاری از نقاط دوران فاکس و نامه و…. تقریبا به اتمام رسیده و جای هیچ تعجبی نیست اگر در آینده ای نزدیک بسته های پستی هم از طریق اینترنت به دست شما برسد.

به همین دلیل داشتن یک اکانت ایمیل برای همگان ضروری و شاید هم واجب باشد تا در صورت لزوم و در کمترین زمان فایل ها و اسناد و حتی تصاویر و… را به نقطه دیگری از دنیا منتقل کند بدون آنکه زمان زیادی را بگیرد.

اما در این پست قصد داریم تا سه تا از سرویس دهنده های رایگانی را که سرویس ایمیل در اختیار کاربران خود قرار می دهند را بررسی کنیم و بگوییم که این سرویس ها در مقایسه با قبل چه تفاوت هایی داشته است؟

یکی از قدیمی ترین سرویس هایی که برای کاربران قدیمی آن هم نامی آشنا می باشد سرویس yahoo است.اما برای اینکه بتوانید به عنوان یک کاربر یک اکانت بسازید وارد login.yahoo.com شوید و از قسمت  create new accountوارد صفحه مربوط به ثبت نام شوید.فرم ثبت نام در این سرویس دهنده به کلی با قبل فرق کرده و بسیاری از باگ های قبلی گرفته شده و امنیت سایت هم افزایش یافته برای ثبت نام در این صفحه ابتدا باید نام و نام خانوادگی خود را وارد نمایید در ادامه شناسه ای را که برای نام ایمیل خود می خواهید استفاده کنید را وارد نمایید.

خود سرویس یاهو به صورت خودکار نام وارد شده را مورد بررسی قرار داده که اگر تکراری بود به شما پیام دهد که این نام تکراری است و باید برای نام ایمیل خود از یک نام منحصر به فرد استفاده نمایید.البته یاهو خود یک سری پیشنهاد هم برای نام ایمیل به شما می دهد که در صورت تمایل می توانید از آن ها استفاده کنید. تا

اما مهمترین قسمتی که خود سایت هم روی آن تاکید دارد وارد نمودن کلمه عبور شماست که حتما باید بین

 

 

 

 

 

کاراکتر و همچنین به صورت ترکیبی از عدد و کاراکتر و حروف باشد. پس از انتخاب رمز عبور خود میزان امنیت آن را در نوار پایینی به صورت نوار رنگی مشاده کنید که در صورتی که رنگ خط به رنگ سبز درآمده یعنی این نام عبور ایمن بوده و می توانید آن را برای خود انتخاب نمایید.بعد از این هم نوبت انتخاب کشور است که به صورت خودکار کد پیش شماره کشور رو هم می گذارید که شما باید برای ارسال کد تصدیق شماره تلفن خود را وارد نمایید که در چندی پیش کشورمان داخل این لیست نبود و دوباره ایران به لیست کاربران یاهو اضافه شده است.

بعد از این موارد ماه و روز و سال تولد خود را وارد نمایید و مرد و یا زن بودن خود را تعیین کنید. در انتها هم از شما وارد نمودن یک شماره همراه یکی از نزدیکان را می خواهد که این مورد برای ریکاوری رمز عبور شما است که در صورت لزوم از شما درخواست می شود و رمز عبور ارسال می گردد البته می توانید این فیلد را به صورت خالی رها کنید.

سپس روی CREATE ACCOUNT کلیک کرده و با پیام اینکه با موفقیت اکانت شما ساخته شد روبرو می گردید و می توانید وارد صندوق پستی خود شوید.

یکی از قابلیت های خوب و جالب این سرویس این است که پس از اینکه برای اولین بار وارد صفحه اکانت خود می شوید می توانید تم صفحه خود را تعیین کنید و به دلخواه خود یک پس زمینه و رنگ صفحه در نظر بگیرید البته در ابتدا یک پیام خوش آمدگویی از طرف خود سرویس یاهو برای شما نمایان می گردد.

اما یکی دیگر از سرویس دهنده های معروف و رایگان سرویس Gmail و فضای ابری اون است که حدود ۱۵ GB در اختیار ما قرار می دهد.

برای ساختن اکانت می توانید به صفحه اصلی این سایت بروید و سپس از طریق create اکانت جدید خود را بسازید .

نحوه ساخت این اکانت هم مشابه ساخت یاهو است و مانند این سرویس هم باید نام و نام خانوادگی و ایمیل و یک شناسه قدرتمند برای صفحه ورود خود تعیین کنید که می تواند حروف و اعداد و نقطه باشد.باز هم برای تعیین اکانت خود نیاز به یک شماره موبایل دارید به این صورت که پس از وارد نمودن شماره موبایل خود و تایید کردن آن در صفه ثبت نام به صفحه ای هدایت می شوید که باید درون آن کدی را که به ایمیل شما آمده را وارد نموده و به ثبت نام خود خاتمه دهید.

در آخر ثبت نام خود هم باید روی آیکون قبول قوانین گوگل تیک مربوط به آن را زده و در به مرحله بعدی روید .

اما در آخر هم یک سرویس دهنده رایگان ایمیل دیگر را که مدیریت آن در کشور خودمون هست رو معرفی می کنم و اون میهن میل است.

برگرفته از : به روز

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.