تلویزیون های ۳۲ اینچی مناسب برای بازی های رایانه ای: - تکفارس 
تلویزیون های ۳۲ اینچی مناسب برای بازی های رایانه ای: - تکفارس 

تلویزیون های ۳۲ اینچی مناسب برای بازی های رایانه ای:

عرفان رحیمی
۱۱ آذر ۱۳۹۳ - 13:47
تلویزیون های ۳۲ اینچی مناسب برای بازی های رایانه ای: - تکفارس 

 

بسیاری از اوقات شده که می خواهید از دورن لپ تاپ و یا xbox و … خود یک فیلم و یا کلیپی را برای مهمانان خود پخش کنید وبرای اینکه بتوانید صفح نمایش بزرگتری داشته باشید دستگاه خود ا به تلویزیون خود متصل کرده و شروع به مشاهده کلیپ مورد نظر می کنید البته که برای بازی های مختلف کنسول های دیگر هم باید بوسیله یکی از این تلویزیون های جدید که دارای قابیلت های اتصال به کنسولهای بازی هستند استفاده کنید.

در گذشته این تجربه بازی های رایانه ای را روی کنسول های قدیمی با تلویزیون های لامپی کوچک داشتیم اما اکنون با یک تلویزیون ۳۲ اینچی می توانید با وضوح بالا به بازی های رایانه ای بپردازید.

یکی از تلویزیون هایی که برای بازی های رایانه ای توصیه می شود Samsung 32 f5000 می باشد که گفته می شود زمانی که این تلویزیون برای بازی ها تست شد چیزهایی که برای بازی کردن جلب توجه می کرد یکی سطح وضوح بالا تصاویر و دیگری فراگیر بودن تصویر برای نمایش کامل سطح بازی بود.البته ویژگی طبیعی جلوه دادن رنگ تصاویر هم از جمله خوبی های دیگر این نوع مدل تلویزیون برای بازی بود.

بنابراین ما می خواهیم به بررسی چند مدل از تلویزیون هایی بپردازیم که گفته می شود برای بازی های رایانه ای مناسب هستند البته در این مقایسه برای ما موارید چون وضوح و نمایش رنگ ها و همچنین کنتراست تصاویر و همچنین نوع نمایش کلی تصاویر برای ما اهمیت ویژه ای دارد.در کنار این موارد بررسی تلویزیون ها از نظر قیمت هم برای ما بسیار مهم است زیرا باید دستگاه به گونه ای باشد که امکانات اضافی و بی مصرف در بر نداشته باشد و آن چیزی که لازم است را داشته باشد تا ما دچار پرداخت هزینه های اضافی تر نشویم.

Samsung UE32F5000A

در ابتدا به بررسی یک مدل از این برند می پردازیم که اکنون برای مدل ۳۲ اینچی مقداری قدیمی به نظر برسد . این تلویزین LED, 1080p , full HD, backlit می باشد که دارای پورت های معمول برای اتصالات به کنسول ها و دیگر دستگاه ها مناسب می باشد. یکی از انواع کانکشن هایی که بر روی این تلویزیون قرار دارد common interface می باشد که برای ایجاد امکان انواع اتصالات را فرآهم می نماید.این مدل در درون خود از یک ویژگی افزایش ارتقاع تصاویر استفاده می کند که باعث بالاتر رفتن سطح کیفیتی تصاویر می شود و رنگ ها را تا حد زیادی زنده می کند. در نتیجه اگر مهارت خوبی در مورد تنظیمات تلویزیون خود داشته باشید به راحتی و با چند دکمه می توانید میزان تضاد رنگی را به بالاترین حالت خود برسانید و در نتیجه به تصاویر بهتری دست پیدا کنید.

البته با بررسی هایی که در این زمینه انجام شد مدل f5000 بیشتر به سمت قرمز تمایل دارد که با کنترل های بالانس سفید می توانید این امکان  از بین ببرید و به تصاویر مطلوب تری دست یابید.اما تنظیم بیش از حد این موارد کاملا امری سلیقه ای محسوب می گردد و ممکن است یک نفر با تنظیم زیاد تضاد رنگی بیشتر موافق باشد در صورتی که فرد دیگر بیشتر تمایل به روشن نشان دادن زمین بازی باشد و از تضاد رنگی و یا نور کم صفحه بیزار باشد ولی باید استاندارد ها را هم در این موارد در نظر داشت.

اگر تصمیم بگیرید که sharpness  را به صفر کاهش دهید و سایز تصاویر را از طریق osd بر روی  fit screen تنظیم نمایید از نتیجه ای که در انتها برای شما نمایان می شود به شدت شگفت زده خواهید شد. این نوع مدل از تلویزیون های سامسونگ در کل درای ویژگی های خوبی می باشد و زمانی که یک pc را به آن متصل می کنید و شروع به بازی می کنید نتایج قابل قبولی را در نتیجه خواهید دید.اما همه تلویزیون برای اینکه بتواند به کیفیت مطلوب برسد باید به مناسب حال نوع بازی تنظیم گردد تا بهتر بتوان آن بازی را به پایان رسانید. این مدل حدود یک سال پیش وارد بازار شد و قیمت آن هم حدود ۲۵۰ پوند می باشد و بسته به اینکه آن را از کجا خریداری کنید در دسترس قرار دارد اما این نکته را در نظر داشته باشید که اگر دارای پول و هزینه اضافی تری هستید و به دنبال بک مورد خوب برای بازی های رایانه ای می گردید مدل f5000  می تواند مدل مناسبی باشد.البته در کنار این مدل ها می تواند دیگر برند های سامسونگ هم قرار گیرد که البته برای بازی های رایانه ای زیاد مناسب نیست و شاید نتواند آنگونه که شما می خواهید تصاویر را درون آن مشاهده کنید به شما پاسخگو باشد و به طور کامل وضوح مورد نظر را برای شما در اختیارتان قرار دهد.

برگرفته از : بزرگراه رایانه

 

 

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.