آشنایی با چند برنامه کاربردی جست و جوی اندروید:( قسمت دوم) - تکفارس 
آشنایی با چند برنامه کاربردی جست و جوی اندروید:( قسمت دوم) - تکفارس 

آشنایی با چند برنامه کاربردی جست و جوی اندروید:( قسمت دوم)

عرفان رحیمی
۶ آذر ۱۳۹۳ - 11:47
آشنایی با چند برنامه کاربردی جست و جوی اندروید:( قسمت دوم) - تکفارس 

در پست پیش در مورد موتورهای جست وجوی پرطرفدار به کار رفته در سیستم عامل اندروید صحبت کردیم و ویژگی چند تا از اون ها را با شما مطرح کردیم حال ویژگی چند تا از نرم افزار های پرطرفدارهای دیگر را با شما در میان می گذاریم:

Yahoo search »

این نرم افزار که بر روی گوشی هوشمند و یا تبلت شما نصب می گردد شما را مجبور می کند تا دستگاه مورد نظر را به صورت افقی نگه دارید و و دکمه ها به آیتم های کوچک روی تبلت تبدیل می گردد.

یکی از ویژگی های جالب این نرم افزار آن است که کار کردن با آن بسیار ساده است و زمانی که نرم افزار اجرا می گردد کاربر با یک نوار سرچ روبرو می گردد که به راحتی می تواند عبارت مورد نظر خود را جست و جو کند. البته بر خلاف بینگ هیچ کاغذ دیواری در کار نیست که با باز شدن نرم افزار به نمایش درآید.اما مانند دو نرم افزار قبل می توان یا بوسیله نوشتار و یا بوسیله صدا و دیکته کردن برای دیوایس عبارت مورد نظر خود را جست و جو کرد.

در نتیجه لیستی از صفحات وب به نمایش در می آید و تصاویر و وب و نتایجی که در ادامه برای شما نشان داده می شود اجازه می دهد تا روی عبارت مورد نظر خود کلیک کرده و به هدف خود برسید. اما برای فرار از مشاهده سایت می توانید روی دکمه done  یا back  کلیک کرده تا شما را به نتایج بر می گرداند.یکی دیگر ویژگی های این نرم افزار سرچ این است که می توانید به صفحه سرچ یاهو متصل شوید و به میل باکس خود مراجعه کرده و به مرور ایمیل های خود بپردازید.

از طریق منوی setting خود می توانید به هر یک از برنامه های کاربردی یاهو دسترسی پیدا کنید یکی دیگر از ویژگی هایی که مطرح است پاک کردن تاریخچه جست و جو است.اما در عین اینکه کار با این نرم افزار راحت است اما خوب هیچ ویژگی خاصی هم نمی توان برای آن تعیین کرد که برتری را نسبت به دیگر موتورهای جست و جو در نظر گرفت.

شاید یک  از بدترین شکست ها برای این نرم افزار این باشد که نتایجی را که یاهو برای کاربران نمایش می دهد در بینگ به صورت بهتر و واضحتر قابل نمایش است که این موضوع اصلا نمی تواند خوب باشد چرا که باعث می گردد تا همه بیشتر رو به سوی موتور بینگ می آورند.

Lzik » در واقع نمی توان گفت باید از کجای این نرم افزار گفت چرا که از اولین چیزی که بسیار جلب توجه می کند تلفظ بسیار دشوار این نرم افزار است . دیگر اینکه این نرم افزار برای تبلت ها در نظر گرفته شده و بر روی گوشی به خوبی کار می کند و البته باید دانست که ایده برتری یک برنامه در اندروید بسیار بی سابقه است . این برنامه با فضای گسترش یافته به خوبی کار می کند .برای هر جست و جویی که شما انجام می دهید نتایجی که بدست می آید همراه با یک خلاصه ایست که یافتن هدف شما را بسیار ساده تر می کند.

ضربه زدن روی سایت آن را در پنجره اصلی برنامه کاربردی برای مشاهده باز می کند و اگر چه  listing در درون google play این ادعا را دارد که شما می توانید صفحه رابا سایرین با اشتراک بگذارید اما ما نتوانستیم چنین گزینه ای پیدا کنیم.

در عین حال گزینه دیگری برای اینکه بتوان صفحه را در یک مرورگر دیگری باز کرد و یا حتی این قابلیت که بتوان آدرس را در نوار ابزاری کپی کرد هم وجود ندارد.پس مجبورید که این کار را به صورت دستی انجام دهید. همچنین زمانی که به جست و جوی تصاویر می پردازید نمی توانید آن را در کلکسیون تصاویر خود ذخیره نمایید .

 

برگرفته از: بزرگراه رایانه

 

 

 

 

 

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید