صحبت هایی پیرامون windows و مایکروسافت: - تکفارس 
صحبت هایی پیرامون windows و مایکروسافت: - تکفارس 

صحبت هایی پیرامون windows و مایکروسافت:

عرفان رحیمی
۲ آذر ۱۳۹۳ - 11:46
صحبت هایی پیرامون windows و مایکروسافت: - تکفارس 

 

درست است که مایکروسافت در باره ویندوز جدید خود یعنی windows 9 صحبت کرده ولی می دانید که بعد از اون ویندوز ۱۰ خود را معرفی کرده و قصد ندارد windows 9 را ارائه کند اما ببینیم که در قبل از ویندوز ۱۰ چه صحبت هایی شده است و مایکروسافت چه بیاناتی در مورد ارائه ویندوز ۹ داشته .

دوران طولانی ویندوز ۸ به پایان خود رسیده و مایکروسافت آماده است تا رو به سوی ویندوز جدید خود کوچ کند و امکانات بیشتری را برای این ویندوز به ارمغان آورد. بسیاری آن را ویندوز ۹ یا threshold نامیده اند . نسخه جدید  آن به زودی منتشر می شود و در اختیار عموم کاربران برای نظردهی قرار می گیرد . بسیاری از کاربران در مورد ویندوز ۸ گله و شکایاتی داشتند و خواستار بودند تا مایکروسافت در نسخه جدید ویندوز خود این نواقص را پاک کند و نظر کاربران را در مورد بهبود کیفیت محصولات خود اعمال کند و این تصمیم هم گرفته شد که در نسخه جدید ویندوز این تغییرات ایجاد شود.

اما زمانی که ویندوز ۸.۱ به بازار عرضه شد و در اختیار عموم قرار گرفت انتظار می رفت تا کاربران نسبت به آن واکنش خوبی نشان دهند اما این اتفاق نیافتاد و مردم خواستار تغییرات بیشتری در این راستا شدند و رفته رفته گذشت تا تصمیم گرفت به تولید ویندوز ۹ بپردازد.

پر واضح است که مایکروسافت بلند پرواز است و دائما می خواهد کاری کند که بیش از ان چیزی که قرار است پیاده سازی شود محصولات تولید کند اگر چه تولید ویندوز ۸ با شناخت همراه بود و حرکتی مهم قلمداد می شود اما باز هم شکی در بلند پروازی مایکروسافت نیست.

امکان ندارد که شما با کامپیوتر کار کرده باشید ولی با سیستم عامل های ویندوز آشنا نداشته باشید . پس از ساخت ویندوز ۸ کاربران شکایاتی درباره راحتی استفاده از ویندوز ۸ داشته اند و این موضوع برای همه تثبیت شده بود.اگر چه جدیدا مایکروسافت پشتیبانی خود را از ویندوز xp  برداشته است اما باز هم حدود ۲۵ درصد از کاربران به استفاده از ویندوز xp مشغولند و هنوز هم محبوبیت خوبی می ان کاربران دارد .اما در سیستم عامل جدید خود تصمیم جدی گرفته شده تا به همان شکل و شمایل ویندوز ۷ برگردد اما نه با آن امکانات بلکه فرض کنید که ویندوز ۷ را با ویندوز ۸ ترکیب کرده و به عنوا یک سیستم عامل جدید ارائه شود که این موضوع خود باعث برگشت رضایت کاربران می شود و چه بسا بهتر از قبل و پر انرژی تر از گذشته به تکمیل ساخت این سیستم عامل بپردازد.

گمانه زنی هایی در مورد ساخت و طراحی این سیستم عامل جدید شده است ولی هنوز اطلاعات دقیق و قابل استنادی یافت نمی شود ولی باید توجه داشت که ویندوز۹ قصد دارد تا با همه سخت افزار های موجود در بازار مانند تبلت و لپ تاپ و… سازگار شود و به راحتی قابل استفاده باشد.این موضوع در مقابل دیگر برند ها مانند اپل که دونوع سیستم عامل را برای گجت های خود تعیین کرده که os x برای کامپیوتر های رومیزی و ios برای دیوایس های قابل حمل تعیین می شود قابل تقدیر است چون لازم نیست تا با دو نوع سیستم عامل کار شود و همه چیز در دیوایس های مختلف قابل خواندن و استفاده کردن است.

یکی از بزرگترین موضوعات و مسائلی که پیرامون نارضایتی کاربران مطرح شده است بحث استارت آن است که بسیار غیر قابل تحمل است و اینکه باید در گوشه تصویر با رفتن روی علامت ذره بین به جست و جو پرداخته و… و مانند ویندوز ۷ همه چیز در استارت گنجانده نشده و بیشتر توجه مایکروسافت به تبلت و سیستم های لمسی بوده و به کلی سهولت خود را برای استفاده افراد با دستگاه های رومیزی از میان برده و به این دسته از کاربران که تعدادشان هم کم نیست توجه نکرده ولی در سیستم عامل جدید این موضوع برطرف شده و به تمامی اقشار مورد استفاده از ویندوز توجه دقیقی شده است و البته که امکانات امنیتی هم بسیار قویتر شده و باگ های بزرگ ویندوز برطرف شده .

برگرفته از: بزرگراه رایانه

 

مطالب مرتبط سایت

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید